Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til ansatte i en startup enkeltmandsvirksomhed!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,


Jeg sidder i en situation hvor jeg har en Enkeltmandsvirksomhed og har snakket med en ven som gerne vil arbejde i virksomheden , vi havde derefter snakkede om at udarbejde en intensionaftale hvorefter han senere hen kan få medejerskab i virksomheden når/hvis den en dag bliver en ApS. Dog er jeg ikke sikker på hvordan han skal "lønnes" i mellemtiden. Jeg tænker at det bliver kringlet at ansætte ham som en lønmodtager når det er en startup, så hvilke måde vil være bedst at udbetale en løn til ham når virksomheden ikke har en reel omsætning endnu? Er honorarmodtager en mulighed? Eller kan man lave en aftale hvor han ikke reelt er lønmodtager men får en del af omsætningen når det kommer?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bruge honorar hvis ikke det i princip er en engangsopgave. Du kan sagtens bruge løn sporadisk og hvis han vil være med, også at lønnen er en % af omsætning (av kunne blive dyrt hvis DU lukkede en kæmpeordre. Han er stadigt lønmodtager  - bare provisionslønnet så. Du kommer ikke uden om arbejdsgiverregistrering og løn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)