Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart!!!!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen...

Jeg går pt. på barsel lige nu men går med en drøm om at starte egen virksomhed, og vil gerne starte op inden min barsel er helt slut.

Men har et par spørgsmål:

1. Skal jeg meddele at jeg har startet virksomhed??

2: Hvordan kommer jeg bedst igang?

3: Hvordan vælger jeg en pris?

4. Hvornår skal jeg kontakte skat?

Håber der er nogen som vil hjælpe mig, eller som ved hvor jeg kan få hjælp.

På forhånd tak!!

Christina B. Christensen

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 20:18

Hej Christina

Du skal først gøre dig klart hvad det er du vil med din virksomhed. Du behøver som udgangspunkt ikke at lade dig moms registrere til at starte med, men det er en fordel hvis du handler med virksomheder, da du kan trække tingene fra. Så du kan godt vente med at registrere din virksomhed. 

Du kommer bedst igang ved at søge noget rådgivning, det kan fåes mange steder gratis, både forum som dette men også rådgivere og erhvervsråd der hvor du bor.

Din pris skal du vælge ud fra en række forskellige kriterier, dit marked, din målgruppe og ikke mindst dit produkt. Det er der ingen fast formel for, du kan komme med lidt mere information, så er det nemmere at give et bud eller nogle bedre råd.

Du skal kontakte Skat når du begynder at tjene penge, der er en fordel at få sin forskudopgørelse tilpasset lidt, så der ikke er et skattesmæk i vente. 

Men ellers er det bare på med arbejdshandskerne, og spørg selvfølgelig gerne herinde hvis der er noget. 

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:42

Hej Rasmus

Jeg har mange tanker om forskellige forretninger.

Men det som det nok bliver til at starte med er et rengørringsfirma.

Jeg jeg synes at jeg har søgt mange steder om informationer til hvordan jeg skal starte bedst op og hvordan jeg skal sætte prisen, men kan ikke rigtig finde noget nogen steder.

Jeg er først faldet over denne side i dag.

På forånd tak!!

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:05

Det er også meget fornuftigt, men du skal samtidig lige afklare med dig selv om du virkelig brænder for at gøre rent eller om det bare er for at blive selvstændig. Fordi man skal ikke blive selvstændig for at blive selvstændig.

Rengøringsbranchen kan være ret hård, den er presset ret økonomisk. Så hvis du skal gå ind der, skal du skille dig ud fra mængden. Du skal finde nogle værdier som du vil arbejde med, som dine umiddelbare konkurrenter ikke gør.

Muligheden for at finde ud af om du kan starte som underleverandør hos en af de større er også en mulighed i starten.

Du kan besøge mange siger, f.eks.:

www.startguiden.dk

www.virk.dk

også dette forum, der ligger rigtig mange informationer, som er relevante for dig. Hvis du er meget i tvivl om Skat, så kan du såmænd også kontakte dem og få et møde med dem. Det har jeg også fået og det beroliger da, så man er afklaret med hvad man må og ikke må. 

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:32

Hej Christina

Nu kommer det jo helt an på hvilken type virksomhed du vil starte. Er det produktionsvirksomhed, handelsvirksomhed, servicevirksomhed eller hvad er det du kunne tænke dig at starte. Jeg har selv startet virksomhed indenfor network marketing og det er for mig at se en ganske klog vej at gå idet den økonomiske risikofaktor er væk. Dvs. man risikerer ikke at miste hus og hjem hvis det ikke gik som forventet. Samtidig er du ikke bundet af faste åbningstider og en fast geografisk beliggenhed hvilket gør at man kan arbejde hvor man vil og hvornår man vil. Med andre ord: Et job der er fri for stress og pres og som du kan tilrettelægge så det ikke koliderer med andre ting du laver i det liv. Men allerførst skal du have taget en beslutning om hvad du kunne tænke dig og derefter kommer alle formaliteterne.

Venlig hilsen

Jesel

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 22:08

Christina Brandt Christensen:
Jeg går pt. på barsel lige nu men går med en drøm om at starte egen virksomhed, og vil gerne starte op inden min barsel er helt slut.

Men har et par spørgsmål:

1. Skal jeg meddele at jeg har startet virksomhed??

2: Hvordan kommer jeg bedst igang?

3: Hvordan vælger jeg en pris?

4. Hvornår skal jeg kontakte skat?

Skønt med en ny iværksætter, jeg håber du stater op

Kommenterer i modsat rækkefølge:

Kontakt skattevæsenet med det samme. De kan hjælpe med mange spørgsmål, og de har fin læsestof som du nok vil få gav af at læse.

Den nemmeste måde at vælge pris på, er vel at se hvad andre som laver det samme i samme område tager. Det burde ikke være svært at finde de priser, hvis du starter i rengøringsbranchen. Men overvej nøje om du vil arbejde for den pris, og husk du skal have dækket udgifter til transport, materiale, løn, feriepenge, pension, osv osv osv.

Bedste start kommer an på hvad du starter med. Min helt personlige holdning (som passer til mig) så skal man starte med det samme, såfremt man ikke skal have store udgifter til at komme i gang. Det er let at se sig blind på udfordringerne, hvis man tænker for meget over alle de ting, som kan gå galt. Det kan dog være ganske fornuftigt at finde ud af, hvordan den daglige bogføring skal laves.

Hvis du starter enkeltmandsvirksomhed, så kan jeg ikke komme på grund til at vente med at registrere dig. Lovmæssigt er du igang når du starter dine aktiviteter, uanset om du er registreret eller ej, så få det CVR-nr som jeg gætter er vigtigt at have, især hvis du starter i rengøringsbranchen, hvor der en en del sort arbejde (har jeg lært fra medierne). 

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Sønderborg
Tilmeldt 30. Sep 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:17

Hej Christina

tal med kommunen først, du kan risikere at miste / betale din barsels penge tilbage hvis du driver virksomhed under barsel

du kan jo rolig lave alle opstarts aktiviteter uden at du er registreret nogen steder, og så starte op/registrere dig når din barsel slutter

go vind.......

Nicolai 

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:35

Ja, du kan forberede mange ting, før du egentlig registrerer dig og "officielt" går i luften. Du bør overveje at udarbejde en forretningsplan først. Den behøver ikke at være en stor, tyk rapport på 100 sider, men kan i virkeligheden skrives på en serviet. Det vigtigste er at få gjort sig tanker om, hvilken form for forretning du vil starte, hvordan dit produkt ser ud, hvem dine kunder er, hvordan du skal kommunikere med dem osv.

Selve registreringen tager ikke lang tid og kan vente, til du er "klar i spyttet" om, hvilken forretning du skal starte.

God fornøjelse - også med barslen :-)

/Claus Wøbbe

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:37

nu vil jeg ikke starte min virksomhed/forretning op før allersidst i min barsel, og er godt klar over at kommunen skal have besked.

og det med alle opstarts aktiviteter, er jeg i gang med nu, så jeg ved hvad jeg vil starte op og hvordan jeg kommer bedst frem i lyset.

synes bare ikke det er nemt at finde de svar som jeg mangler. men leder vidre, har intil November/december til at finde ud af det hele.

Mange tusinde takker

Christina

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:03

Hej Christina

Ja, der er tusind ting at tage fat på, når man skal starte virksomhed :-) Jeg selv kan huske at jeg fik meget ud af at tage imod et tilbud om gratis rådgivning fra dét, der nu hedder Vækstcentre. Hver region har sådan et. Læs mere om f.eks. midjyllands vækstcenter her: http://www.startvaekst.dk/regionmidtjylland/0/28/0 

God fornøjelse :-)

/Claus Wøbbe

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)