Hej alle sammen...
Jeg går pt. på barsel lige nu men går med en drøm om at starte egen virksomhed, og vil gerne starte op inden min barsel er helt slut. Men har et par spørgsmål: 1. Skal jeg meddele at jeg har startet virksomhed?? 2: Hvordan kommer jeg bedst igang? 3: Hvordan vælger jeg en pris? 4. Hvornår skal jeg kontakte skat? Håber der er nogen som vil hjælpe mig, eller som ved hvor jeg kan få hjælp.
På forhånd tak!! Christina B. Christensen |
Hej Christina
Du skal først gøre dig klart hvad det er du vil med din virksomhed. Du behøver som udgangspunkt ikke at lade dig moms registrere til at starte med, men det er en fordel hvis du handler med virksomheder, da du kan trække tingene fra. Så du kan godt vente med at registrere din virksomhed.
Du kommer bedst igang ved at søge noget rådgivning, det kan fåes mange steder gratis, både forum som dette men også rådgivere og erhvervsråd der hvor du bor.
Din pris skal du vælge ud fra en række forskellige kriterier, dit marked, din målgruppe og ikke mindst dit produkt. Det er der ingen fast formel for, du kan komme med lidt mere information, så er det nemmere at give et bud eller nogle bedre råd.
Du skal kontakte Skat når du begynder at tjene penge, der er en fordel at få sin forskudopgørelse tilpasset lidt, så der ikke er et skattesmæk i vente.
Men ellers er det bare på med arbejdshandskerne, og spørg selvfølgelig gerne herinde hvis der er noget.