Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostningerne ved salg af fødevare i food truck

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Hvis man har købt en food truck, fået tilladelse til at sælge fra den, hvad er der så af omkostninger?

Eksempel: Jeg har en food truck der står foran Københavns rådhus. Der sælger jeg Æbler, som jeg har købt i Inco for 5,- stykket. Hvis jeg sælger dem for 15,- så er det 10,- profit? Eller hvad?

Skal jeg betale moms hver gang jeg sælger et æble? Eller hver gang jeg køber et i Inco? Eller begge dele?

Jeg er helt ny på området, så alle råd er gode :-)
God dag, Casper
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale moms af al momspligtig omsætning.

Så i dit eksempel hvor du sælger et æble for 15kr skal der svares 3kr i moms. Dit indkøb i Inco er næsten sikkert ex. Moms, derfor vil omsætning af et æble gi dig 15-3-5 = 7kr i dækningsbidrag.

Der skal sælges mange æbler for at tjene foodtrucken hjem og have lidt ekstra til dig selv.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper98:
Jeg er helt ny på området,

Ja det må man da vist sige du er, Du burde nok sætte dig lidt bedre ind i de helt fundamentale regler vedr. moms / skat .. osv. før du begynder at købe en food truck og tror du kan stille den på Rådhus Pladsen ;-)

Tilmeldt 8. Feb 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar :-)
Tilmeldt 8. Feb 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

Casper98:
Jeg er helt ny på området,



Ja det må man da vist sige du er, Du burde nok sætte dig lidt bedre ind i de helt fundamentale regler vedr. moms / skat .. osv. før du begynder at købe en food truck og tror du kan stille den på Rådhus Pladsen ;-)



Normalt ville jeg nok bare tage sådan en kommentar med et glimt i øjet. Men jeg synes det er 2 ting jeg har brug for lige at svare tilbage.. For det første, så prøver jeg jo netop at sætte mig ind i tingene. Så din kommentar gavner ikke rigtig den proces..

For det andet, så er det selvfølgelig et tænkt eksempel. Det er enormt simplificeret så alle (inklusiv typer som dig) burde kunne forstå det.

Men hvis du har en viden du vil dele med mig, så sætter jeg dig gerne ind i min ide. Helt uden fiktive eksempler ;)
God dag
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)