Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hun ha mig, og mine penge!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person
Så jeg er blevet far. Det er skønt.
Det hele er dog gået lidt stærkt, med en kvinde med et par børn hun er alene med. Jeg vidste det var en stor ting at kaste sig ud i, ikke desto mindre så gjorde jeg det, og er glad for børnene og er gode ved dem.

Nå men nu kommer hurdlen og amino tankerne. Jeg er selvstændig, arbejder og elsker at arbejde en del.
Hun vil gerne have vi er en samlet familieenhed, og selvfølgelig skal vi være det. Samtidig er jeg dog sådan lidt....jojo men det er jo stadig dine børn, og så må man jo sørge lidt for sine børn. Jeg kan da sagtens hjælpe med alt og det gør jeg, men rent økonomisk så jeg gerne vi havde et mere voksent syn på tingene. Her synes jeg der er ubalance.

Har man to børn selv, må man vel også selv kunne tage ansvar for dem, men hun ønsker at være hjemmegående, men hun ved godt jeg synes det virker skørt. Vi har lavet en aftale om at hun får hele barslen og et ekstra år hjemme (ingen dagpleje), altså indtil hun (vores barn) er 2 år.

Men derudover så forventer hun nok at fortsætte sådan. Og ligger også vægt på at de penge jeg tjener jo fremover er vores fælles penge. Og det er fint nok, men for det første, så er man gift for at have fælles økonomi, for det andet er det jo altså ikke mine børn. Det virker desværre for snæversynet fra hendes side og hun er ved at skubbe mig væk uden hun selv ved da, da jeg ikke diskuterer meget, men bare smutter når kortene ikke stemmer.

Det er en skam for mig at høre, at hun ikke vil arbejde inden for sit fag. Og at når jeg spørger hvad hun har af drømme, at hun ingen har. Hendes umiddelbare drøm er nok hjemmegående og så "passe alle", for hun er ikke en rigtig husmor der rydder alt op eller kokkererer har hun megen lidt interesse for.

Udover det er hun enormt sød, skør og sjov pige med de bedste intentioner, men nok med alt for mange krav til andre end hende selv. Jeg ville gerne skrive kvinde, men det er lige før jeg dvæler i den her! Hun er typen der kan give en enorm kærlighed fra sig og omsorg, men jeg må nok indrømme, at jeg i backspejlet vist ikke rigtig har særlig meget brug for det. Jeg har passet mig selv stort set altid.

Jeg ville ønske vi var mere et par sammen men med separat økonomi, delvist. Det virker for skørt for mig, at hun tror vi skal dele bil, når jeg er selvstændig. Det er hende der har 2 børn så hvorfor har hun ikke planlagt at have økonomi til en bil, når en potentiel mand kom ind i billedet?
Det bliver utrolig meget en samlet blandet pakke, hvor jeg gerne så det hele var lidt mere firkantet stillet op.
Hun har nok søgt den "perfekte" familie, det billede af en volvo og vovhund og man talte om hvad alle fælles penge skulle bruges til. Men det er jo ikke mig der har myndighed på hendes børn, og hendes glansbillede er nok bare for svært at leve op til.

Som det ser ud nu, med tab for mig i tid og tab til fremtidige investeringer. Så taber jeg ustyrligt mange penge på at drive et forhold på den måde. Den hun blev forelsket i var jo ikke en gut der haltede rundt i en sløsen økonomi, jeg har eget hus. Jeg er typen der vil arbejde 8-16 gerne mere, hver dag og mere endnu. Jeg er typen der bruger mindre tid med børnene, men gerne bruger al tiden med dem på aktivitet og læring.

Jeg vil hende det godt, men måden hun ønsker det skal se ud, vil få mig til at gå. Mere og mere virker jeg som en nøgle for hende som en masse gode ting der kan ske i hendes liv, en nøgle hun forsøger at forme ved at være mor til mit barn. Men at være mor, er det nok? Skal jeg tage en slapper og lade tiden gå lidt roligt og se hvad det bliver til. Barnet skal jo også gerne have en far, men gerne en glad far og det begynder jeg at betvivle.

Bare lidt tanker her fra en selvstændig. Som pludseligt finder det meeeeget svært at være selvstændig, både nu men også i fremtiden. Som hun selv siger, er hun ikke interesseret i penge. Det er hun heller ikke som sådan, er minimal materialistisk og pengene bruges på noget fornuftigt og der er ikke behov for rejser mm.
Men der er heller ingen interesse i at tjene til det eget lave forbrug. Som selvfølgelig aldrig er lavt når man har børn.

Men hvor er det dog nemt at elske, og nemt at miste forelskelse igen når det praktiske ikke fungerer. Og hvor er det nemt og billigt at smutte, det sværeste er ikke at gøre det.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes hun misbruger dig faktisk - kort og godt. Selvklart skal du være en far for hendes børn, men hun kan ikke bare gifte sig til at blive hjemmegående der ikke engang tager de børn hun bringer ind i ægteskabet, under sin hjemmegående tid. Jeg tror du kører træt i det men eg tror ikke du kan ændre så meget i hende

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

farher:
Hun er typen der kan give en enorm kærlighed fra sig og omsorg, men jeg må nok indrømme, at jeg i backspejlet vist ikke rigtig har særlig meget brug for det.

Du indser det først, hvor vigtig det er, når du har misset hende.

Tilmeldt 25. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Jeg synes hun misbruger dig faktisk - kort og godt. Selvklart skal du være en far for hendes børn, men hun kan ikke bare gifte sig til at blive hjemmegående der ikke engang tager de børn hun bringer ind i ægteskabet, under sin hjemmegående tid. Jeg tror du kører træt i det men eg tror ikke du kan ændre så meget i hende

vh John H



Tak John
Hun tager sig selvfølgelig af sine børn under hjemmegående tid på hendes måde. Kærlig, elskelig men i mine øjne lidt doven. Feks har hun sagt til mig, at hun ikke vil spille spil med børn... men det er jo nærmest det vigtigste at gøre. Nu bliver det detaljeret, det handler om økonomi.

Det hun ser og vurderer, er måske hvordan jeg arbejder. Hun kommer for langt indover mit domæne. Feks har jeg tid om sommeren til at arbejde mindre, da jeg tjener pengene hovedsageligt om vinteren, her har jeg bygget hus, men det ser hun som værende fri. Hun ser mig nok i det hele taget som total heldig i den situation jeg hovsa er i, men det er jo noget jeg har skabt og arbejdet hårdt for altid og gerne ville fortsætte med.

Jeg tror heller ikke jeg kan ændre så meget. Mine tanker går i retning af, at hvis det skal fungere, så kan hun leje sig ind hos mig og vi har separat økonomi udover småting.
Jeg synes det er enormt umodent at tro at jeg skal tjene pengene til hendes 2 børn´s eventuelle medicin, fodbold, spejder, mm.

Hendes hensigt er dog god, hun har bare aldrig selv prøvet at tjene penge da alt er betalt af staten under uddannelse.
Tilmeldt 25. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Amadeo:

farher:
Hun er typen der kan give en enorm kærlighed fra sig og omsorg, men jeg må nok indrømme, at jeg i backspejlet vist ikke rigtig har særlig meget brug for det.


Du indser det først, hvor vigtig det er, når du har misset hende.

Amadeo:

farher:
Hun er typen der kan give en enorm kærlighed fra sig og omsorg, men jeg må nok indrømme, at jeg i backspejlet vist ikke rigtig har særlig meget brug for det.


Du indser det først, hvor vigtig det er, når du har misset hende.



Måske ja. Men er man elsket for det man kan levere? 2 børn fuldtid. Hun virkede enormt sej og selvstændig til at begynde med, men det viser sig måske at det hele har været båret af statens udbetalinger.
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke er klar til at forsørge moderen til jeres kommende barn, så skal du melde klart ud.

Som du beskriver det er der ingen forventnings afstemning i mellem jer og det bliver aldrig godt hvis ikke i kan tale sammen om noget så fundamentalt.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 7 person

Jeg håber hun finder sig en ordentlig mand og rollemodel for børnene.

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hun misbruger dig. Noget som en jurist altid har fortalt mig - aldrig få fælles økonomi. Det er et helvede, især hvis det går galt. Jeg er selv af den kategori at man forsøger at adskille alt det logiske såsom f.eks. økonomi og investeringer, og det følelsesmæssige for sig. Jeg ved ikke om det kun er mig personligt, men jeg tror jeg ville miste interessen for hende, hvis kvinden jeg er sammen med stoppede med at have mål i livet, og egentlig mere eller mindre bare faldt lidt hen. Den stilstand ville jeg ikke være interesseret i, men jeg er måske også bare iværksætter ind til benet og en person, hvor der virkelig bare skal ske noget.

Jeg har ikke selv børn, og er ikke sammen med en som har børn fra tidligere forhold, så den del omkring at betale for andres børn kan jeg ikke relatere til, og vil jeg heller ikke kommentere på - jeg kender det simpelthen ikke.

Det jeg havde gjort fra min side, hvis det var mig var helt klart at ligge ud, at det er fair at hun ønsker en god barsel, men at du ikke arbejder for at forsørge hende resten af livet. Det er en hård samtale, men hun mangler efter min mening et virkelighedssyn på verden.

Tilmeldt 25. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person
M. S.:

Jeg håber hun finder sig en ordentlig mand og rollemodel for børnene.



Det kan jo være det er det hun har.
Tilmeldt 25. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Blomse:

Hun misbruger dig. Noget som en jurist altid har fortalt mig - aldrig få fælles økonomi. Det er et helvede, især hvis det går galt. Jeg er selv af den kategori at man forsøger at adskille alt det logiske såsom f.eks. økonomi og investeringer, og det følelsesmæssige for sig. Jeg ved ikke om det kun er mig personligt, men jeg tror jeg ville miste interessen for hende, hvis kvinden jeg er sammen med stoppede med at have mål i livet, og egentlig mere eller mindre bare faldt lidt hen. Den stilstand ville jeg ikke være interesseret i, men jeg er måske også bare iværksætter ind til benet og en person, hvor der virkelig bare skal ske noget.


Jeg har ikke selv børn, og er ikke sammen med en som har børn fra tidligere forhold, så den del omkring at betale for andres børn kan jeg ikke relatere til, og vil jeg heller ikke kommentere på - jeg kender det simpelthen ikke.


Det jeg havde gjort fra min side, hvis det var mig var helt klart at ligge ud, at det er fair at hun ønsker en god barsel, men at du ikke arbejder for at forsørge hende resten af livet. Det er en hård samtale, men hun mangler efter min mening et virkelighedssyn på verden.



Ja men det er en svær kombi. Hvis målet i ens liv er at bruge en masse god tid med ens børn, og hvad det så indebærer. Men jeg kan slet ikke se at hun skulle kunne mene at den tid og økonomi det koster, især for børn der ikke er mine. Jeg ved godt at det må man nærmest ikke sige, men man er da nødsaget til at tage ansvar for hvad man har forældremyndighed over, og det er da ikke at lade mig være den der tjener penge til hvad hun beskriver som værende "fælles økonomi" når vi jo altså ikke er gift.
Det er lidt som at blæse og have mel i munden på samme tid og tro på unicorns. Det har og vil jo aldrig i verden blive midt ansvar at betale for deres udgifter eller fremtidige efterskoleophold eller lignende. Omend jeg kunne gå med til det, så er det da helt forkert at tro som udgangspunkt.

Hun har én interesse udover børnene, og det er hendes krop. Hun tror ret meget på at ens krop er altafgørende for om en mand bliver og det har jeg jo sagt det ikke er. Omend det er skønt at være pæn, så kan jeg godt mærke at mine prioriteter kan have ændret sig.

Jeg blev vild med hende for hendes åbne sind, livsglæde osv. Men den bunder bare helt konkret i, at der ikke udføres særlig meget arbejde og livet skal leves ved et grin i naturen. Den virkelige verden hænger desværre bare ikke sådan sammen, alt koster jo og selv familielivet kræver enorm struktur, planlægning og økonomi, også for at hygge sig med simple ting og have midler og resourcer nok til at underholde og aktivere børns udvikling.

Vi prioriterer børnene ekstremt højt, men jeg kan også mærke det er en stakket frist. Mit tidligere liv kalder og forholdet er simpelthen for dyrt på lang sigt og jeg kan ikke se det er fair eller gevinsten (helt basalt) er stor nok til at jeg skal betale tusinde af tusindevis af kroner. Åh hvor er jeg dog pengefikseret, men det er man vel også hvis ikke man gider arbejde.
Side 1 ud af 3 (26 indlæg)