Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UX designer til ny innovativ platform(se business case)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 268
Fra  Trendday ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi, i Make Influence, er i gang med at bygge en platform, som vi har haft en rigtig god business case på. Vi har brugt en anden platform, som vi har testet af i forbindelse med business casen. På 4-5 måneder har vi omsat for 500.000-600.000 DKK, hvilket har fået vores investorer og bestyrelse til at søsætte projektet.

Kort om mig:

Jeg hedder Kasper, og jeg er partner i Make Influence. Jeg har drevet forretning i snart 10 år - herunder, webshops, affiliate blogs, platforme/markedspladser osv.

Jeg går ikke ind i et projekt, hvis ikke det kan skaleres til resten af verden. Som det er lige nu, har jeg rigtig meget fokus på Make Influence, hvor vi i øjeblikket sidder 15 på fuldtid i både Danmark og Ukraine. Vi har en målsætning om at være imellem 45-55 fuldtidsansatte i forretningen næste år. Make Influence er i bund og grund en platform/markedsplads, hvor influencere bliver betalt på baggrund af den performance, de leverer. Med de resultater, vi har leveret i Make Influence, er jeg slet ikke i tvivl om, at den nye platform bliver lige så vild en succes!

Platformen du skal designe:

Vi skal have bygget en platform, som er bygget op omkring, at influencere kan lægge eksklusivt content op, mod folk betaler et månedlig abonnement for at tilgå dette. I bund og grund er det lidt ligesom https://www.patreon.com, men vi har et langt bedre grundlag.

Vi har over 1200 screenede influencere i Make Influence, som vi kan smide platformen ud til, når den er bygget færdig. Dvs. vi kan få en kæmpe traction fra dag 1.

Forretnings -og prismodellen for platformen:

Når en influencer opretter sig på platformen, får de selv mulighed for at bestemme, hvor meget de vil tage i månedlig abonnement for hver subscriber, der tilmelder sig. Vores prismodel er, at vi tager mellem 20-30% af hver subscriber, der betaler. Vi har haft nogle influencere, som har haft 1800 subscribers (på en anden platform), hvor alle deres subscribers betaler 100 kr. hver måned. Dvs. de har tjent 180.000 DKK, hvor vi så har taget 30%. Dvs. vores cut for den enkelte influencer har været 54.000 DKK.

Når vi først går i gang med at brainstorme på platformen, så kommer der også andre indtjeningsmuligheder i spil.

Dit job som UX designer:

Du kommer til at designe platformen ud fra workshops, brainstorms osv., som vi har løbende. Det er vigtigt, at du som person har et kreativt mindset med fokus på resultater. Du kommer i store træk til at styre projektet, men med alt den sparring du har brug for. Når vi har noget konkret på "tegnebrættet", så kan vores udviklere begynde at udvikle det.

I første omgang er det helt okay, at det bliver en skrabet model, så vi kan få platformen ud at leve. Imens influencere bruger platformen, kan vi designe, bygge og udvikle videre på platformen.

Mennesker du kommer til at arbejde med:

Vi sidder 10 fuldtid på vores danske kontor, hvor du også får en kontorplads med skærm, computer og andet nødvendigt udstyr. De medarbejdere, der sidder på kontoret, har som sådan ikke noget at gøre med denne nye platform - men du bliver stadig en del af teamet. Når først platformen er oppe at køre, så ansætter vi løbende medarbejdere, som kan håndtere costumer service, salg, markedsføring osv.

Beliggenhed og goder:

Vi har et stort kontor på Christianshavn, hvor du får dit eget skrivebord med alt nødvendigt udstyr. Helt konkret får du følgende:

- Computer, skærm og udstyr.

- Frokostordning (vi betaler).

- Aftensmad hvis du arbejder efter kl. 18 (gør alle i forretningen).

- Et ambitiøst team, hvor det sociale bliver vægtet højt.

- Et af de fedeste kontorer i København. Adresse: Strandgade 70, 1401 København K.

Udviklere:

Vi har udviklere tilknyttet Make Influence, som kommer til at udvikle alt, der bliver designet.

Ambitioner for platformen:

Vi har i vores business case vist, at vi på meget kort tid kan lave det til en millionforretning. Vi tror, at platformen inden for et par år får en valuation på +100 millioner DKK.

Hvad er der i det for dig?

Du får en del af forretningen. Dvs. din løn ligger i, at du får en anpart af forretningen + løn når platformen genererer omsætning.

Fra Randers
Tilmeldt 5. May 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

“Vi har haft nogle influencere, som har haft 1800 subscribers (på en anden platform), hvor alle deres subscribers betaler 100 kr. hver måned. Dvs. de har tjent 180.000 DKK, hvor vi så har taget 30%. Dvs. vores cut for den enkelte influencer har været 54.000 DKK.“

Hvordan differentiere i jer fra eksempelvist Patreon og OnlyFans, der kun tager hhv. 5% og 20% af deres brugeres indtjening

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)