Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lønseddel til influencer hvordan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino

Håber nogle kan hjælpe her.

Jeg har et par influencere ansat til at reklamere for mit produkt, og de afregnes via provision, jeg har derfor lige nogle spørgsmål til hvad lønseddel skal indeholde.

Jeg har i aftalen med dem aftalt at influenceren selv stå for beskattelse af deres indtjening, altså at de selv står for at indberette deres indtjening. Her er spørgsmålet skal jeg stadig indberette noget til skat, hvis jeg overføre 10.000kr til x influenceres provision, skal jeg så gøre noget?

Udover det, hvad skal der stå på lønsedlen, er det nok der bare står hvor mange salg influenceren har lavet, til hvilken sats hvert salg har givet, og det totale beløb der står på deres konto sidste arbejdsdag og selvfølgelig deres information.

Hvis influenceren ikke har lavet salg, skal de så også have en lønseddel hvor der står 0 på?

Beklager det lidt dumme spørgsmål, men det første gang jeg har nogle til at "arbejde" for mig, og ønsker gerne det går rigtigt til fra start :)

Venlig Hilsen

Rasmus

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige tilføje, at nu kalder jeg det lønseddel, men kontrakten er lavet som samarbejde, og de er derfor ikke anstat af mig. Så hedder det vel et honorar og ikke lønseddel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ja hvis du betaler honorar eller løn til en CPR person så skal du altid indberette det som løn eller honorar til skat, ellers betaler du for sort arbejde http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

vh John Hannover


Mange tak for svaret John. 

Vidste ikke at jeg var "arbejdsgiver" når jeg bare gav dem et beløb, pr. salg de genere til min webshop.

Er det noget skat som jeg skal betale, eller indberetter jeg til skat at jeg har overført 10.000kr til x influencer og så skal influenceren selv stå for at ligge den del de skal betale til skat fra, og betale?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være arbejdsgiver reg - og indberette alt kontant du betaler som honorar eller som løn til alle der ikke selv har CVR men er CPR personer. Er det honorar skal modtager selv indbetale skatten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du skal være arbejdsgiver reg - og indberette alt kontant du betaler som honorar eller som løn til alle der ikke selv har CVR men er CPR personer. Er det honorar skal modtager selv indbetale skatten

vh John Hannover



Okay, så må jeg få oprettet mig som arbejdsgiver. Det er et honorar, da det youtubere og streamere, der får provisions sats efter salg de generer, via en rabatkode.
Skal man så stadig bruge deres cpr-nr?
Hvis der er en, der laver en måned uden salg, skal jeg så indberette som 0, eller er det ikke nødvendigt at indberette så?

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Jeg har lige sendt dig en privatbesked.

Albert

Fra København
Tilmeldt 7. May 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej RasmusV1,

Vi har en del influencers som bruger vores tjeneste. De bruger os til at sende fakturaen til deres kunde og så håndtere vi udbetalingen af løn til dem og indberetning til skat og du "slipper" for at blive arbejdsgiver med alt hvad det indbefatter.

Skriv evt til mig hvis vi skal lave en god aftale til dine influencers.

Der findes også andre aktører, så hvis det er den vej i vil gå er jeg sikker på at finder en god løsning.

Held og lykke med det.

Vh

Jannik
Factofly.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)