Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

statens coronavirus hjãlpepakke / omsaetning i Danmark

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Haaber I er vel trods denne tid. 1. Hvad er definitionen for omsaeatning i Danmark? Jeg saelger og koeber ydelselser i EU. 2. Hvilke af ovennaevnte kan medregnes i omsaetningen i forhold til kravet om aarlig min 120 000 dk for at komme i betragtning af coronavirus hjaelpepakken til selvstaendige erhversdrivende? Jacob D
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Din omsætning er naturligvis dit salg - uanset hvor du sælger - Den omsætning som du kan vise korrekt bogført og momsangivet osv i dit regnskab - og så at du er dansk CVR naturligvis

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for hurtigt svar!

Kan jeg i omsætningen medtage royalties, investeringsafkast og indtægt via Airbnb? Jeg er enkeltmandsfirma i den kreative branche.

Dbh, Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm investeringsafkast - renter og værdistigninger er ikke del af omsætning og hører ikke til personlig virksomheds regnskab men ligger personligt privat skattemæssigt

Royalties du har faktureret med moms eller uden, men faktureret som del af din erhvervsaktivitet fordi den royalty er opstået som del af erhvervet - må høre med - det vil så også fremgå af dit resultat til skat for 2019 for virksomheden og vil så fremgå af din 2019 årsopgørelse for virksomheden til SKAT

Indtægt AirBNB har det været din virksomheds indtægt? - din erhvervsaktivitet - ejede dit erhverv det udlejede - man ville normalt vente du brugte VSO- ellers i alle fald ikke.Igen fremgår den vel ikke af din skatteindberetning for virksomhedens resultat


Det er de tal som vil fremgå af din årsopgørelse i grundlaget for din skattepligtige indtægt og du skal forvente at kunne skulle give revisorerklæring når du slut rapporterer - så overvej at få en gennemgang hurtigt at en revisor inden du søger om noget der giver tilbagebetaling siden

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar, John!

Royalties har jeg modtaget for visning af en kortfilm paa tv, saa har jeg har ikke faktureret tv for det, men modtaget penge som instruktør (og producent) af værket. Tæller den indtægt stadig med i omsætningen?

Jeg har ogsaa modtaget en b-indkomst (støttetilsagn) fra det offentlige som instruktør, dvs erhvervsaktivitet – tæller den indtægt med i omsætningen?

God pointe med Airbnb, det er rigtig nok privat.

En sidste faktor: kan jeg tage indtægt med i omsætningen fra mit andet personligt ejede firma som har base i et andet EU land? Jeg er fuldt skatteplig til Danmark.

Dbh, Jacob

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkret spørgsmål så jeg bruger lige samme tråd:

Jeg har primo året landet en fastpris projekt-opgave B2B, i Norditalien af alle steder, som skulle trille til efteråret.

Inden det gik amok blev der afgivet købsordre, på tilbuddet som indeholder 15% depositum. Depositum blev afsendt som faktura, og indtægtsført på faktura-datoen. Det er nu aftalt at projektet og ordren gennemgås efter påske.

Kunden har ikke betalt faktura for depositum-beløbet, og jeg anser projektet for meget lidt sansynligt og er villig til at frigive dem fra depositum-krav uagtet at de fremsendte en købsordre. Der er tale om en force-majure situation - spørgsmålet er nu hvornår konstateres "tabet" rent tidsmæssigt?

Det vil jo i givet fald være en kredit-nota. Idet regnskab skal indregne og måle korrekt i tid såvel som beløb. Når kreditnota udføres så skal brutto-indtægten nedskrives - det er jo ikke et tab på debitorer vel?

Er det rigtige tidspunkt når projektet aflyses? Tabet er Corona relateret, og det er i støttemånederne at omsætningen mistes, men da det er et depositum for arbejde som skulle udføres så ville det jo ikke være en passiv forpligtigelse indtil det var udført. Depositummet er kun for at dække reservationen og ville være en indtægt uagtet normalt.  

Både etisk, og regnskabsmæssigt ifht. støtteordningen syntes jeg det er lidt uklart om den mistede indtægt skal indregnes/modregnes i omsætningen i støtteperioden.

Hvad siger Amino-hjernen?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hanssing:
Tabet er Corona relateret, og det er i støttemånederne at omsætningen mistes

Der er ingen støtteordninger der kompensere for tabte/anullerede ordrer.

Der er en pakke for omsætningsnedgang, hvor du skal dokumentere en nedgang i omsætning i forhold til referenceperioden sidste år - men der er ingen kompensation direkte for mistede ordrer.

Så umiddelbart er det ikke relevant hvor stor din ordrebeholdning har været, men udelukkende din omsætning under krisen i forhold til omsætningen sidste år.

HTH
/Brian

Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar, John!

Royalties har jeg modtaget for visning af en kortfilm paa tv, saa har jeg har ikke faktureret tv for det, men modtaget penge som instruktør (og producent) af værket. Tæller den indtægt stadig med i omsætningen?

Jeg har ogsaa modtaget en b-indkomst (støttetilsagn) fra det offentlige som instruktør, dvs erhvervsaktivitet – tæller den indtægt med i omsætningen?

God pointe med Airbnb, det er rigtig nok privat.

En sidste faktor: kan jeg tage indtægt med i omsætningen fra mit andet personligt ejede firma som har base i et andet EU land? Jeg er fuldt skatteplig til Danmark.

Dbh, Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhænger af om de er betalt til dig personligt eller dit firma de royalties, det vil fremgå, og du vil jo også vide om du har bogført at angivet i firmaet eller om du har skattet af dem personligt - Du kan som person søge under selvsttændige og freelancer kompensation . 

Jeg mener - uden at have nærlæst - og du søger enten som freelancere/selvstændig - eller som CVR og ud fra hvad du har modtaget det som, har bogført som det og skatte fra enten CVR eller som honorar hvor udbetaler normalt har indberettet for dig - så hver sin ordning 

Jeg tør ikke svare for dit firma mad base i udlandet men kan ikke forestille mig det vil kunne kompenseres i DK men i det land det har basen - Du kan jo prøve en af de tre hotline chats som er gratis i mit link https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, John.

Jeg og mit danske enkeltmandsfirma er fuldt skattepligtig til Danmark, saa det jeg mente med spōrgsmaal om mit andet firma med base i udlandet er, om omsaetningen i dette udenlandske firma kan medregnes i omsaetningen i mit danske firma?

Min logik siger ja, for hvis man er fuldt skattepligtig til et land og driver enkeltmandsfirmaer i andre lande, så kan / skal (?) årsresultatet fra disse indgå i det danske regnsk. Er du enig i det?

Dbh, Jacob

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)