Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling til Kina hjælp!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn

Tak for input. Det med ambassaden er sidste løsning. Men vil overveje det stærkt


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os endelig høre hvad der kommer ud af sagen.

Forstår ikke helt hvorfor ambassaden er sidste løsningen, du kan jo lige så godt nu finde ud af hvordan du bør forholde dig og hvad dine muligheder er.  Alt peger jo i retning af svindel, så ager hurtigt inden det er for sent.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok også tage alle løsninger i brug. Med 22.000 kr har vi et beløb, som jeg vil mene din bank SKAL hjælpe med lidt opklaring via den kinesiske modtager - men skyd med alt der kan skydes med - inkl. ambassaden. Det som taler imod leverandøren som sådan ville svindle TRÅDSTARTER er

 

itekspert:
Jeg har den 07.10 lavet en betaling til min leverandør i Kina. Hvilket jeg har gjort 2 gange før til samme leverandør

Det er jo en der har leveret to gange OK - men derimod skal der jo findes en forklaring på at leverandørens konto/beløbet er frosset - formentlig - men som gæt, at denne har snydt med skat = ikke opgivet sine fortjenester og kørt betalinger over privat konto som noget helt andet - og sikkert har flere forskellige fakturaer/bogføringer - det er desværre ikke sjældent i Kina.  Generelt, hvis myndighederne får besked om, at de indfrosne penge hænger sammen med noget der nu ikke er leveret, så vil de faktisk hjælpe med at få frigivet et sådanne beløb. Myndighederne er faktisk ofte ganske hjælpsomme overfor udenlandske handelspartnere - så hvorfor ikke prøve den Kinesiske ambassades handelsafdeling i Hellerup og den danske ambassade i Kina for at høre om de kan hjælpe. De skal bruge oplysning om din leverandør, den kinesiske banks navn og kontonummer du har overført til og besked om, at pengene iflg. leverandøren er frosset af bank eller myndighed

Det er her du måske kunne få lidt flere oplysninger fra din egen bank, 22.000 kr er penge nok til, at de fleste vil hjælpe

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Generelt, hvis myndighederne får besked om, at de indfrosne penge hænger sammen med noget der nu ikke er leveret, så vil de faktisk hjælpe med at få frigivet et sådanne beløb.

Hvis leverandørens konto er blevet "indefrosset" er det nok mest sandsynligt at der er tale om en kinesisk udgave af LLC med stort set ingen kapital der er under konkurs / tvangsopløsning, og hvor leverandøren arbejder videre i et nyt/andet selskab.

I så fald skal trådstarter ikke forvente at blive forfordelt i forhold til andre, der har penge til gode.

Det er trods alt ikke kun i danmark det foregår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:

Hvis leverandørens konto er blevet "indefrosset" er det nok mest sandsynligt at der er tale om en kinesisk udgave af LLC med stort set ingen kapital der er under konkurs / tvangsopløsning, og hvor leverandøren arbejder videre i et nyt/andet selskab.

I så fald skal trådstarter ikke forvente at blive forfordelt i forhold til andre, der har penge til gode.

nej ldet er ikke mest sandsynlig - men ved konkurs kommer der ikke penge retur nej - men

Mit gæt er nu lige så godt som dit - eller ud fra erfaring en del bedre.

Jeg har sådan set 10 års erfaring med for over 100 mio kr køb i Kina per år på bagen, og jeg kender ganske meget til hvorfor konti indefryses - meget ofte skattesnyd/toldsnyd mm - eller andre adm. forbrydelser  - langt flere af den slags end lukkede firmaregistreringer- men alt er muligt indtil trådstarter får kontakt med den kinesiske bank og evt checker om det er samme LLC nummer https://soqofficial.com/how-to-check-chinese-company-registration-number/  hvilket ikke er så let - men i høj grad muligt - og - igen - myndighederne i Kina er samarbejdsvenlige overfor udenlandske handelspartnere - enten direkte eller via kinas ambassades handelsafdeling, hvis de modtager de korrekte informationer.

Kina lider under massivt snyd fra virksomheder - og bygger vilde kontrol apparater - f.eks:

Trykkerier skal aflevere spildmateriale på specielle "stationer" så der kan føres kontrol med, at - at f.eks de hang-tags de trykker og udstanser, passer rimeligt med tilhørende spildmateriale og der er masser af andre områder, hvor myndighederne checker - også mod kopiering IT mæssigt - INTERNT i Kina (ikke så aktive mod kopiering af vestens løsninger Stick out tongue) -
og for arbejdspladser - indretningen i visse områder specielt -  og under 18 års ansatte forbudt - streng kontrol -
Manglende løn - ofte til personer der kommer langt fra (nordkina) og arbejder i sydKina - tager dog tid før det fører til sanktion -  og og og -

som alt sammen vil give indefrosset konto, men mest alm er - modtage penge på konto der ikke er tilknyttet ens firma - da det er et af hovedpunkterne i Kina skattekontrol af virksomheder 


HER handler det om IKKE at tage alt mod væk fra en der har 22.000 kr ude - og derfor nu skal proaktivt finde årsag til indefrysning og i alle fald ikke bare tænke - penge tabt - for det er de ikke nødvendigvis i Kina når der er en indefrysning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle jeres i puts. Jeg vil selfølgelig kæmpe alt hvad jeg kan for mine penge. Først finde ud af hvad årsagen til hvorfor min leverandørens konto er indfrosset. Derefter vil jeg kontakte den kinesiske ambassade. I kommer til at høre fra mig, når der er nyt i sagen


Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Langt om længe fik jeg min penge tilbage på min konto. Min leverandørs bank oplyste min bank at kontoen var frosset pga svindel med faktura. Og efter sagen var afklaret ville de skrive igen. Hvis vi kunne bevise vi ikke havde fået nogen varer. Så vil de højst sandsynligt tilbage betale mine penge. Her i mandags har de så skrevet at de har sendt mine penge retur. Så jeg har heldigvis fået mine penge. Mange tak for de gode råd og inputs :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

itekspert:

Langt om længe fik jeg min penge tilbage på min konto. Min leverandørs bank oplyste min bank at kontoen var frosset pga svindel med faktura. Og efter sagen var afklaret ville de skrive igen. Hvis vi kunne bevise vi ikke havde fået nogen varer. Så vil de højst sandsynligt tilbage betale mine penge. Her i mandags har de så skrevet at de har sendt mine penge retur. Så jeg har heldigvis fået mine penge. Mange tak for de gode råd og inputs :)

dejligt at høre, og helt efter bogen. Det er ofte, som jeg skrev, svindel med faktura = gale beløb - penge ind på privat konto for at undgå skat i Kina osv

Det er meget OBS på det de kinesiske myndigheder og slår hårdt ned - og har man . bevidst medvirket som udlænding, kan man sagtens risikere at blive nappet i lufthavnen ved ankomst til Kina - til en lille samtale - så - ja der er mange kinesere der fører dobbelt bogholderi på den lidt specielle måde, at det er ET til skat og stat og ET til kunden - og EN konto som næsten ikke kan løbe rundt til Skat og stat - og så en privat som financierer deres store bil

Myndighederne er IKKE rørt sammen i en suppeterring i går - de er helt OBS på de forhold, og hvor svindel går ud over deres indtjening - slår de ned 

Fedt du fik det ordnet - og held og lykke med ny og bedre leverandør - Den gamle har det sikker ikke så let lige nu du Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak for dine gode og erfarne råd John :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)