Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling til Kina hjælp!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Håber nogle kan hjælpe mig med hvad jeg gøre.
Jeg har den 07.10 lavet en betaling til min leverandør i Kina. Hvilket jeg har gjort 2 gange før til samme leverandør. Pengene er blevet hævet dagen efter og jeg har så sendt dokumentation til ham den 09.10. Den 11.10 skriver han så at banken har frosset hans konto og at mine penge derfor nok vil komme retur og at jeg bare nu kan betale på hans nye konto. Han skriver at hvis det skal nås inden den 20.10 med at sende varen så kan jeg betale nu og at jeg nok skal få det beløb jeg har betalt retur omkring den 14.10 om mandagen. Jeg tjekker så min konto om mandagen men pengene er ikke kommet retur. Jeg skriver det så til ham. Hvilket han så svare at det kan han simpelthen ikke forstå, fordi en af hans kunder har fået penge retur. Og da kontoen bliver tjekket af de Kinesiske myndigheder er kontoen frosset og alle penge der kommer, ryger direkte retur. Han siger at min bank nok kan se at penge er på vej. Den 15.10 kontakter jeg så min bank. Min bank vender tilbage med et svar den 16.10 og siger de kan ikke se nogle penge på vej. Og da den nye konto tilhører en anden bank kan de ikke gøre noget. Og ar højst sandsynligt så må pengene altså være i den Kinesiske Bank. Jeg skriver så frem og tilbage med min Kinesiske Leverandør. Og han bliver ved med at svare at han intet har modtaget og om jeg er sikker på at jeg ikke har fået mine penge retur. Han sender så en screenshot af sin konto hvor man kan se der ikke er gået penge ind siden den 27. september. Jeg sender os screenshot af min konto. Han nævner så at hvis ikke jeg tror på ham, så kan jeg bare kontakte hans bank. Jeg begynder og tænke om han kan være gået konkurs. Kan de kinesiske myndigheder/ skattevæsnet holde pengene tilbage? Hvor kan mine penge være henne? Det kan ikke bare forsvinde ude i det blå luft. Der er tale om 22.000kr. Nogle der har været udsat for lignende eller har en ide om hvad jeg kan gøre?
Håber nogle herinde kan give råd eller hjælp

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kina fryser jo ikke bankkonti uden grund Mange kinesere snyder med salg til udlandet - sender faktura som ikke svarer til det som myndighederne kender - ofte som ikke svarer til fortoldning heller, og - beder om penge ind på en privat konto som intet har med virksomheden at gøre.

Det er man fra myndighederne naturligvis opmærksomme på, og her kan en konto blive låst, men de penge som ER gået ind, sendes jo ikke retur, kun nye penge som ikke kan gå ind på den. Tanken er jo normalt, at myndighederne vil have overblik over de penge og baggrunden for dem

Du kan da bede om hans bank kontakt - og så håbe og- kontrollere den er korrekt den kontakt adresse - så det ikke bare er en ven der lader som om, og så høre hans bank der er frosset. Du må jo først og fremmest vide HVORFOR i alverden dine penge er frosset inde - hvad er årsagen.

Bedst var det, hvis DIN bank ville kontakte den kinesiske bank der modtog penge i den anden ende, og som jo må være frosset, og bede om en kollegial forklaring -så de to banker samarbejder om, at du får besked om dine 22.000 kr

Så JA, de Kinesiske myndigheder OG skat  Kina kan naturligvis låse en konto de mener bruges til svindel eller skattesnyd eller anden, i deres øjne illegal aktivitet.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dine råd. Lige nu er alt information guld vær for mig. Når jeg spørg ind til årsagen til hvorfor hans bank er frosset så svarer han udenom. Men lad os antage at han lavet noget svindel. Og myndighederne har pengene. Tror du ikke der er en måde at få de penge retur på. Vil det kinesiske ambassade kunne hjælpe tror du?


Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

itekspert:
Tror du ikke der er en måde at få de penge retur på.

Nu er det ikke dine penge, men derimod din leverandørs penge, der er blevet frosset inde*. Hvis de bliver frigivet, bliver det til din leverandør og ikke til dig.

Du skal forvente dine penge er tabt, hvis du ikke kan få ham til at levere det du har betalt for.

Den eneste der kan hjælpe dig er en kinesisk advokat.

Og det koster sikkert mere end de 22K du har ude at svømme.

---

* Hvis det ikke er en løgn???

Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inputs Seoplus

Jeg prøver at ringe til hans bank i Kina på mandag. Og så må jeg se hvad jeg kan gøre




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

itekspert:

Tak for inputs Seoplus

Jeg prøver at ringe til hans bank i Kina på mandag. Og så må jeg se hvad jeg kan gøre



ok men prøv først om ikke du kan få DIN bank til at kontakte den kinesiske og få deres forklaring på hvor de penge blev af - blev de frosset - blev de hævet - hvad skete. Har myndighederne frosset dem, så vil jeg ikke udelukke du kan få dem ved henvendelse og bevis for, at du i god tro har overført pengene - men ikke fået leverance, selv om det er leverandøres konto og dermed dennes penge der er frosset. Uanset man ikke tror det, så fungerer en del med myndigheder faktisk rimeligt reelt i Kina - men - let er det nu nok ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine råd John. Jeg vil mandag morgen gå i gang med at skabe forbindelse mellem min bank og min leverandørs bank og se hvad der kommer ud denne vej


Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mening er, at du blev snydt. Men vi må håbe.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

itekspert:
Jeg prøver at ringe til hans bank i Kina på mandag

Det skal du nok ikke forvente at få meget ud af.

Det hele lugter langt væk af svindel.  Start med at få din bank til at efterlyse pengene international (det koster et gebyr) - så vil du få svar på om de er kommet frem til modtager bank. Er de det kan du jo prøve at true sælger med at du at du har været i kontakt med den kinesiske ambassade og at der slås hård ned på svindel i Kina - så gør ham klar at du forventer pengene retur indenfor f.eks 5 dage.   For at virke mere slagkraftig kunne det være en fordel at få brevet skrevet på Kinesisk.  

Prøv at kontakte handelsafdelingen på den danske ambassade i Kina for at høre om de kan hjælpe. Alternativt forhøre dig hos den kinesiske ambassade i DK (handelafdelingen) , men forvent dog ikke at de vil hjælpe. 

Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo
Det er os det jeg er blevet bange for

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)