Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk firma og messesalg i DK - og DK firma i udland.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet har været oppe og vende tidligere, men er svaret stadig det samme, det er en gl. tråd: https://www.amino.dk/forums/t/210486.aspx  ??

Vi ønsker at deltage i udenlandske messer i Sverige og Tyskland, men vil gerne undgå at momsregistrere os i de pågældende lande. Er det stadig en 50.000 kr grænse (eller disse landes tilsvarende) uagtet om det er salg til private eller firmaer?

Vi har har ligeledes en del udstillere (både EU og ikke EU firmaer) der ønsker at komme til DK på messe. Hvilke regler gælder for dem, jeg tror ikke deres omsætning overstiger 50.000 i DK over 12 måneder?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels_E:
Vi ønsker at deltage i udenlandske messer i Sverige og Tyskland,

Det burde messe arrangøren kunne svare på, alternativt tag fat i myndighederne i de pågældende lande, du kan ikke regne med at reglerne er de somme som i DK.

Du kan også prøve at kontakte eksportrådet de rådgiver danske virksomheder gratis vedr. eksport.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels_E:
omsætning overstiger 50.000 i DK over 12 måneder?

50.000 kr grænsen er kun gældende for virksomheder, der er etableret i Danmark. Så med andre ord kræver det momsregistrering i Danmark for en udenlandsk virksomhed, hvis den vil sælge direkte på en messe. Hvis virksomheden alene modtager bestillinger og leverer efterfølgende fra hjemlandet er der ikke pligt til dansk momsregistrering. 

Tilsvarende er gældende for eksempelvis danske virksomheder som sælger direkte på messer i Sverige og Tyskland. Det kræver momsregistrering i de pågældende lande fra første krone.

Der er mulighed for at søge om lejlighedsvis momsregistrering. Det vil sige en registrering, der kun gælder for den konkrete messe.

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lier

Det med de 50.000 fik jeg fra svaret i den ældre tråd jeg linkede til. Men tak for rettelsen

Jeg har skrevet og spurgt Hamburg messecenter de må kunne svare for hvad der gælder dernede sydpå:-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)