Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der aldrig nogen der reagerer på vanvittige priser?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 3 person

Er danskerne så lavt begavede at de slet ikke ved når de bliver snydt?

De fleste ved sikkert at Danmark har EUs højeste priser på dagligvarer, og langt de fleste affærdiger det med at personalet i danske butikker skal have mere i løn end i andre lande = højere priser.

Men har I nogen som helst ide om hvad indkøbspriserne er på Jeres varer?

F.eks. er langt de fleste fødevare butikker ejet af udlandet. Jeg så at en lille dansk ejet lavpris kæde i jylland på 10 år er vokset fra 1 butik til 10 butikker og en cash formue på 300mio til ejeren, dvs. de har nok haft overskud på 0.5mia eller ca. 5mio i profit per butik i hvert af de 10 år (hvis alle var startet for 10 år siden. Da butikkerne sikkert er kommet løbende har de nærmere et overskud på 10mio per butik/år

Jeg tænkte jo også at deres priser sikkert var høje, men ved nærmere eftersyn ser jeg, at mange af deres priser er under halv pris af f.eks. Netto, Coop og Rema1000 tilbuds priser for samme varer.

Derfor ved jeg at vi forbrugere bliver snydt så vandet driver!! Det fik mig til at kigge lidt nærmere på, hvor billigt man egentlig kan skaffe de mest anvendte varer.

Mælk: laves i mange lande af mælkepulver der købes engros så en liter mælk (uden pakning) kan produceres for ca. 0,2kr/liter - 1 liter cacao mælk koster ca. 1 kr. incl. pakning.

1 liter is kan laves for ca. 1,50kr. (af pulver)

Æg koster ca. 0,60kr. per styk

1kg norsk laks frossen kan købes for 3kr./kg (fillet)

1kg franske andebryster (frossen) til 3kr./kg

1kg lækre okse bøffer med perfekt fedtmarmorering 10kr/kg

1hummer fra Frankrig 5 kr.

1kg dansk flæskesteg (frossen) til 6kr./kg - koster 3kr. i andre EU lande

1kg spareribs fra gris til 3kr./kg - 6kr. kg hvis fra Danmark.

1kg mel koster ca. 1kr

Jeg ved godt at butikkerne bilder jer ind at det er Jer forbrugere der efterspørger friske råvarer, og at de betyder spild. Men ved I at i beder om middelmådigt kødkvalitet til opskruede priser. Men udenlandske butikker har kun een interesse, og det er at hive så mange penge ud af forbrugernes lommer som muligt!!! Og det gælder tilsyneladende også danske Netto!

Og så vil nogen påstå at det har en pris at nå ud til forbrugeren, og at bønderne også skal leve...

I USA køber man 6 æg for 1dollar, 4,4 liter mælk for 1 dollar, et brød for 1 dollar, og det er butikspriserne!!! I USA har man aldrig hørt om landmænd der ikke får nok for deres varer, og går konkurs. Jeg ved ikke hvad bønderne betales i Danmark, men for 2 år siden kostede 1 liter mælk 5,50 kr., så trådte forbrugerne til og sagde at bønderne burde betales bedre, så nu er prisen 10kr. for minimælk i Netto. Er der nogen der er så naive at de tror det er landmanden der har fået 4,50 kr. mere for mælken?????? Er vi enige om at landmanden skal være heldig hvis han har fået 25øre ekstra?

Så ved I sikkert godt at det nærmere er Netto der har øget avancen med 3 kr/liter plus moms.

Danmark mangler i den grad at nogen åbner en indvandrer grønthandler, en dansk bager/mejerist, og en kød/fisk butik der ligger som naboer i hver by, og som sælger til konkurrence dygtige priser. Hvis blot 500 husstande købte deres varer her, kunne hver butik nøjes med avancer på 5-10kr. per kunde/dag.

Hver gang du køber varer for 1000kr. så er de 200moms, ca. 5-600 er avance, og du får varer for 2-300kr.

Er jeg den eneste der føler at forbrugerne bliver snydt?

Hvordan får vi bedre konkurrence på dagligvarer?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil, i samme dårlige stil som dig, spørge om du er så lavt begavet, at du ikke aner hvad det koster at drive en virksomhed her i landet!

Du kan ikke sammenligne priser uden også at sammenligne indkomster, skatter, afgifter osv.

Og nej, jeg føler mig ikke snydt når jeg handler dagligvarer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det kommer helt bag på mig at der ikke er nogen indvandrer grønthandlere, danske bagere og slagtere. 
Det kommer også lidt bag på mig, at alle disse kæder åbenbart har langt over halv omsætning i ren avance.

Du skal bare hoppe ud i det - køb en lille butik eller lej dig ind og sælg dine varer til halv pris af alle andre, du skal nok få kunder - Det er der SLET ikke nogen der har tænkt på tidligere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
u skal bare hoppe ud i det - køb en lille butik eller lej dig ind og sælg dine varer til halv pris af alle andre, du skal nok få kunder - Det er der SLET ikke nogen der har tænkt på tidligere

Enig. Og ellers bliv farmer i USA, for der er jo slet ingen af dem, der går konkurs...!!!??!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bojko:

Er danskerne så lavt begavede at de slet ikke ved når de bliver snydt?

De fleste ved sikkert at Danmark har EUs højeste priser på dagligvarer, og langt de fleste affærdiger det med at personalet i danske butikker skal have mere i løn end i andre lande = højere priser.

Men har I nogen som helst ide om hvad indkøbspriserne er på Jeres varer?

..........................

Tak for sviner.

Jeg driver forretning i Danmark og jeg har arbejdet i forretning i Danmark i hele mit voksenliv. Når jeg så læser en smøre som den fra dig, så er det faktisk dig, der fremstår som den svagt begavede.

Du aner ikke hvad du taler om og dine sammenligninger er helt ude i hampen. Hvordan kan du snakke om mælkepulver, når vi har frisk mælk og hvordan kan du snakke om USA, når vi befinder os i DK? USA tåler ingen sammenligning med Danmark på nogen som helst parametre, da vi er forskellige på alt, hvad vi kan være forskellige på.

Måske er du bare frustreret og så drager du forhastede konklusioner. Men dit forarbejde er i bedste fald makværk og alle dine udsagn er stort set lige til skraldespanden.

Hvis du virkeligt gerne vil uddanne os, så kom i en ordentlig tone fremfor at tale nedladende og arrogant til os. 

Jeg ved hvad tingene koster at fremstille i Danmark og jeg ved også, hvad det koster at drive forretning i Danmark - det gør du så åbenbart ikke.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg stoppede med at læse efter de første 10 misforståede fejlinformationer - der var jeg ikke nået specielt langt i teksten.

Løgn fra ende til anden. Det er let at publicere noget forfærdeligt sludder, og derefter hidse sig op, men det har vist intet med virkeligheden at gøre.

Måske du skulle kontakte Pernille Vermund eller Rasmus Paludan? De bruger samme metode, med at præsentere løgn som sandhed og derefter piske en stemning op. 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv ar skrive bøger, du mangler i hvert fald ikke fantasi.

Tilmeldt 2. Mar 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dine priser er heeeelt væk.

Nogle af dem kan ikke engang fåes til din pris x 10.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

VejleN:

Dine priser er heeeelt væk.

Nogle af dem kan ikke engang fåes til din pris x 10.

æv - og jeg troede ellers jeg har fundet årsagen til at en fransk hummerfisker hang lidt med mundvigen - nå den kostede 5 kr at få hjem til dansk butik, og han skulle rende brudt i havet ud for Bretagne og sætter ruser - og så få elastik på og kogt sådan en dejlig 750 g hummer i lage - og få den nedfrosset i lage og pakket i lækker æske og transporteret til den Danmark - og så skulle han nøjes med 5 kr for sit besvær med båden og rusen 

 
Og ham nordmanden hang også lidt med mulen - Det tror pokker. Gå og fodre laks i ruser og tilpasse antibiotika og hive skidtet op og bange dem i hovedet og skærer filet af og pakke og fryse ned - og så får han 3 kr for sådan en lakseside på 1 kg -
NU forstår jeg de sure mennesker ved havet i Frankrig og Norge 

Bojko:

Derfor ved jeg at vi forbrugere bliver snydt så vandet driver!! Det fik mig til at kigge lidt nærmere på, hvor billigt man egentlig kan skaffe de mest anvendte varer.

1kg norsk laks frossen kan købes for 3kr./kg (fillet)

1hummer fra Frankrig 5 kr.


Hvis du lige skaffer mig 10 stk 750 g franske hummer du har til 50 kr ialt selv  - friskfangede levende eller kogte og frosne - your choice - så overfører jeg 100 kr til mobilepay når du afleverer ved døren og du har dobbelt op du.


Spøg til side - vist koster de ikke herregården med en del råmaterialer - da forarbejdning, pakning forsendelse opbevaring og og koster kassen - og der er spild - så ja - der ganges noget op når de går fra farmer til butik - men du er helt væk i forståelsen :) 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold da op, du mangler godt nok indsigt. Nu ved jeg ikke, hvorfra du har dine priser, men hvis det var engrospriser, så er det besynderligt, at fødevarer stort set koster det samme i hele Vesteuropa, og at ingen lige sætter priserne ned til det halve og får alle kunderne :)

Måske skyldes det, at dine priser slet ikke er realistiske, og at du i dine kalkulationer ikke tager højde for arbejdsløn, forarbejdning, transport, opbevaring, emballage, håndtering, levering, udpakning, drift af engrosvirksomhed, drift af supermarked osv. 

Og vupti så er dine priser på niveau med alle andre. Bemærk Netto, Rema1000 mm ligger med en gennemsnitsavance på 15-17% til dækning af ALLE deres udgifter, og ja det giver et overskud på et par hundrede tusinde måske op til en million pr butik. Men så er der jo også lige en købmand, der skal have løn, forrettet sin investering, samt have penge til dårligere tider.

Så alt i alt, har jeg svært ved at se, hvordan du vil gøre det anderledes?

Og 10 mio kr i overskud pr butik, det kan et lille supermarked slet ikke lave, så skal du opkøbe restlagre, som f.eks ABC er kendt for, men det giver også bare en masse begrænsninger...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)