Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg oprette et IVS eller vente?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 23
Fra  SmartOnline Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt at sidste frist for at oprette et IVS er 1. April. Derfor er jeg kommet i tvivl om jeg bør oprette et IVS med det samme, selvom det måske ikke er nødvendigt endnu.

Jeg er dog ikke i gang endnu, da jeg er i tvivl om hvilken retning jeg bør gå - hvilket projekt jeg bør gå til den med. Min ide var derfor at vente med oprettelse af CVR, til jeg ved, at jeg kan se en forventet indtjening på over 50k i indeværende år.

I morgen får jeg plads i et kontorfællesskab, så der vil der komme skub i min aktivitet på iværksætterfronten.

Er det stadig muligt at oprette et enkeltmandsfirma - og hvad vil det koste? Eller er den bedste mulighed at sikre sig et IVS før det er for sent?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan altid oprette enkeltmands

IVS ville jeg ikke røre idag - det har elendigt ry, banker skyer det som pest og du er tvunget til at afsætte 40.000 kr på 2 år = kræver 50 t overskud før skat skal bindes hvis du stifter for 1 kr.
Du KAN stifte IVS og givet frem til 1/4 da trediebehandling af loven er 4/4

Da det koster at skulle lovpligtig omdanne til ApS - eller lukke om to år - så ville jeg skaffe penge - låne om nødvendigt og stifte ApS men vente til efter midt april hvor kravet er 40.000 kr kapital

Start evt i personlig enkeltmands. Får du success - så betale skattefri omdannelse til ApS - får du ikke succes - så nyd bedre fradrag for underskud direkte og hav let ved at lukke og finde på andet

Her forskel på personlig og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Da det koster at skulle lovpligtig omdanne til ApS - eller lukke om to år - så ville jeg skaffe penge - låne om nødvendigt og stifte ApS men vente til efter midt april hvor kravet er 40.000 kr kapital

Start evt i personlig enkeltmands. Får du success - så betale skattefri omdannelse til ApS - får du ikke succes - så nyd bedre fradrag for underskud direkte og hav let ved at lukke og finde på andet

Hej John

Er der ikke en vis risiko ved at starte op som personlig drevet virksomhed, jeg tænker på om ikke man kan risikere at blive ramt af erstatningskrav m.v.?

Omkostningerne ved at omdanne et IVS til et ApS må vel også kunne holdes på et rimeligt niveau, kan en bankerklæring ikke klare det, hvis man fx. forhøjer kapitalen ved kontant indskud på 40.000 ?

Hvis jeg har ret, bør spørger vel rådes til at skynde sig at oprette et IVS?

mvh. Peter 

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 23
Fra  SmartOnline Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår jeg det helt korrekt, så vil jeg igennem personlig enkeltmands betale skat af overskudet over min personlige skat? Dvs. skatten betales én gang.

Ellers ser det umiddelbart ud til at personlig enkeltmands er det rigtige for mig. Hvis noget skyder afsted kan man vel ændre hen af vejen :)

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Larsen:

Omkostningerne ved at omdanne et IVS til et ApS må vel også kunne holdes på et rimeligt niveau, kan en bankerklæring ikke klare det, hvis man fx. forhøjer kapitalen ved kontant indskud på 40.000 ?

Omregistrering fra IVS til ApS vil kræve en revisorerklæring med høj grad af sikkerhed for, at selskabets egenkapital (og ikke bankkonto) er mindst på 40.000 kr. En eventuel kapitalforhøjelse ændrer ikke på det krav.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ole Lynge Andersen:
Omregistrering fra IVS til ApS vil kræve en revisorerklæring med høj grad af sikkerhed for, at selskabets egenkapital (og ikke bankkonto) er mindst på 40.000 kr. En eventuel kapitalforhøjelse ændrer ikke på det krav.

Det lyder vel egentlig ret fornuftigt :).

Er den mest økonomiske løsning så ikke at nyoprette et ApS og lade IVS'et tvangsopløse?

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:

Cookie - John Hannover:
Da det koster at skulle lovpligtig omdanne til ApS - eller lukke om to år - så ville jeg skaffe penge - låne om nødvendigt og stifte ApS men vente til efter midt april hvor kravet er 40.000 kr kapital

Start evt i personlig enkeltmands. Får du success - så betale skattefri omdannelse til ApS - får du ikke succes - så nyd bedre fradrag for underskud direkte og hav let ved at lukke og finde på andet

Hej John

Er der ikke en vis risiko ved at starte op som personlig drevet virksomhed, jeg tænker på om ikke man kan risikere at blive ramt af erstatningskrav m.v.?

Omkostningerne ved at omdanne et IVS til et ApS må vel også kunne holdes på et rimeligt niveau, kan en bankerklæring ikke klare det, hvis man fx. forhøjer kapitalen ved kontant indskud på 40.000 ?

Hvis jeg har ret, bør spørger vel rådes til at skynde sig at oprette et IVS?

mvh. Peter 

Jo først og fremmest skal man jo vurdere risiko. Mange har det slet ikke og mister bare alle fordele ved personlig virksomhed

Jeg mener absolut at alle alternativer til IVS er bedre end IVS idag  - og slet ikke skynde sig at oprette IVS - det er helt galt https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/03/alternativerne-til-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:

Ole Lynge Andersen:
Omregistrering fra IVS til ApS vil kræve en revisorerklæring med høj grad af sikkerhed for, at selskabets egenkapital (og ikke bankkonto) er mindst på 40.000 kr. En eventuel kapitalforhøjelse ændrer ikke på det krav.

Det lyder vel egentlig ret fornuftigt :).

Er den mest økonomiske løsning så ikke at nyoprette et ApS og lade IVS'et tvangsopløse?

Måske - men det er ikke så simpelt hvis der trods alt er noget goodwill og aktiver købt - Det er i mine øjne helt galt idag at  stifte IVS

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Måske - men det er ikke så simpelt hvis der trods alt er noget goodwill og aktiver købt - Det er i mine øjne helt galt idag at  stifte IVS

Jeg er delvis enig med dig John, medmindre man kan lade IVS'et tvangsopløse eller selv opløse det.
 
Som IVS ejer, og en af dem der betaler moms og opfører sig ordentligt, er jeg lidt sur over at blive påtvunget en revisorregning for omdannelse til ApS. Det er jeg næppe ene om.... 

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:
medmindre man kan lade IVS'et tvangsopløse eller selv opløse det.
som ca 10% af alle IVS gør - og det koster så staten mange 1000 kr - og er jo en af årsagerne til at IVS skal bort - Uansvarlig optræden og brug af tvangsopløsning som den billige løsning - frem for at indsende regnskab, og lave ting ordentligt
Ja der er surt for de ordentlige - vist så - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)