Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gls vs. Postnord - forsendelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle herinde.

Håber i kan hjælpe mig med opklaringen af et problem.

Vi har en webshop vi så småt er ved at få op at køre, og har lidt problemer med forsendelsesmetode.

Vi vil bruge enten GLS eller Postnord, og så vidt jeg kan se er den billigste pris for afsendelse lidt forskellig fra sted til sted, afhængig af hvor stor pakken er der skal sendes afsted. Er det også jeres oplevelse, eller foretrækker i et af de to steder baseret ud fra prisen?

Endvidere er vi lidt i tvivl om, at hvis kunden har valgt GLS som forsendelsesmetode på webshoppen, må vi så lovgivningsmæssigt sende pakken ud med Postnord, hvis vi finder at de har en billigere forsendelse med den pågældende pakke?

Håber spørgsmålet giver mening, og at i kan hjælpe mig...:0)


Med venlig hilsen

Lasse T. Nielsen
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du forventer at have et fornuftigt antal pakker kan jeg anbefale dig at få en fragtaftale... jeg bruger kun GLS.

Postnord har indført gebyr på ikke systemkomforme pakker og de kunne ikke afhente mine pakker.

Gls henter på min adresse... tjek evt. Priserne og vilkårene på Pakkelabels.dk... her kan du nemt sammenligne priser.

Men hvis du på sigt kommer op i volumen bør du kun have en udbyder - sender du 10.000 pakker får du billigere priser - men det er svært hvis du deler dem mellem Postnord og Gls..

Tilmeldt 14. Feb 19
Indlæg ialt: 35
Fra  Strømpeshop Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lassezeppelin:
Endvidere er vi lidt i tvivl om, at hvis kunden har valgt GLS som forsendelsesmetode på webshoppen, må vi så lovgivningsmæssigt sende pakken ud med Postnord, hvis vi finder at de har en billigere forsendelse med den pågældende pakke?

Hvis kunden har denne valgmulighed, kan valget være baseret på gode og dårlige erfaringer med de enkelte fragtfirmaer, afstand til udleveringsted m.m.

En ændring af kundens ønske kan medføre en mindre tilfredse kunde og en dårligere eller ingen anmeldelse på trustpilot m.m.

Rent lovmæssigt kan kunden højest afvise varen eller undlade at hente på udleveringsted og kræve pengene retur.

Strømpeshop - Strømper og sokker til mænd, kvinder og børn

Fra Rødovre
Tilmeldt 27. Jul 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

GLS er bare billigt og det er nemt med Pakkelabels.dk

Driver webshoppen bambustøj.dk

Tilmeldt 3. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Fra  Bente. Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har KUN negative opleveler med postnord, og hvis en webshop kun har denne mulighed vælger jeg en anden butik. Jeg gider simpelthen ikke alt det brok der er med dem igen og igen.
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville som kunde foretrække at have begge muligheder - du kan jo naturligvis prisfasætte de forskellige fragtmuligheder forskelligt, så de bedre afspejler din faktiske pris ved den anvendte transportør. 

I forhold til at ændre fragtmetoden uden kundens samtykke, så ville jeg træde meget varsomt. Specielt hvis din shop giver mulighed for, at kunden kan vælge udleveringssted. Så vil reelt sige nej til at køre med den praksis. 

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Fra  Appreciate Web Jobih Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Til at starte med kan du kontakte Pakkelabels.dk og få en aftale i land med dem. Tilbyd så både PostNord og GLS - evt. test med forskellige priser og fragtfri grænser. Afhængig af hvad dine tests viser, så kan du kontakte enten Postnord eller GLS og forhandle dig til en forhåbentligt bedre aftale.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)