Lad os lige holde en ordenlig tone i debatten. Tak. :) |
Isaac R.:@Ravn. Altså jeg vil LANGT hellere have at folk giver mig et brugbart svar(henvisning kan også nogle gange være et brugbart svar) som jeg kan bruge, end en eller anden skaldet henvisning. Nu er det jo yderst relevant for mig og andre hvordan man skal forholde sig til gæld og hvordan man kan forhandle om gælden med kreditor.
Du kan altid prøve at forhandle gælden.
Men der er ingen der siger at du får bare een krone i nedslag.
Da jeg selv sad med store mængder debitorer der ikke kunne betale blev de opdelt i få grupper:
1) Svindlere
2) De der godt kunne betale stort det hele - men havde ringe vilje.
3) De der reelt ikke kunne betale det hele - måske nærmest intet.
4) Øvrige (sværere at vurdere).
Baseret på din attitude i dine indlæg her, så lyder det for mig desværre som om du ville falde i gruppe 1 eller 2.
I min tid var der ALDRIG nedslag i deres gæld.
Vi havde en billig måde at holde deres gæld gyldig på så den ikke blev forældet.
Dertil havde vi en billig måde at have folk til vedholdende at rykke for pengene. Det bliver de fleste skyldnere trætte af i længden - om ikke andet efter en årrække. Så fedt er det heller ikke at løbende - på forskellige tider af døgnet - blive ringet op og blive kontaktet ved fysisk besøg i hjemmet etc.
De der var i gruppe 3 fandt vi i løbet af få år en aftale med - nogle gange bare med næste 100% eftergivelse af gæld.
Mon ikke bare du skulle se at få betalt hvad du skylder. Du har jo brugt andre folks penge - og mangler bare at få dem betalt tilbage.
Bliv gratis medlem