Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg snerpet ? Office vs. OpenOffice.

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Remydk - meget konstruktivt!!

Teknologirådet fastslår i en rapport fra 2002 at man kan spare 4500,- kroner pr maskine hvor man installere Linux og Open Office. Besparelsen fremkommer ved licensbesparelser men også ved vedligholdelse og bedre udnyttelse af computeren (i længere tid).En Windows computer kan leve i ca 3 år i gens. en linux i 5-6 år.

I Syddjurs kommune, hvor jeg er fra (og hvor vi har halmhuse)  ville det betyde en besparelse på 13,5 millioner - hvert år!!!

Skole området er en anden sag hvor man ville kunne spare i 2008 ca. 10 millioner.

Små penge eller..........

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 20:51

Snerpet vil jeg ikke kalde dig, men som jeg læser dit indlæg er det en mulighed skolen tilbyder. Så hvis du/dine børn ikek kan lide det kan de jo bare aflevere på papir.

OpenOffice kan også gemme som .doc eller andre formater der kan læses af MS Office og så længe det er en matematik aflevering er jeg ret sikker på at matematiklæreren nok er ligeglad med om formateringen går i ged.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:34

Remydk:

Ja og vi skal all bygge halmhuse og skide i skoven. For det er besparende for samfundet. Yes

Remy's *-Let løsninger virker nok kun i Office Smile  Atter et konstruktivt indlæg fra Remy.dk - hvor er vi glade for at du bidrager her, Remy Tongue Tied

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)