Da jeg gik i folkeskolen for ikke andet end bare 2½ år siden stod min skole over for at skulle træffe et valg. Vi taler 2005. Hele skolen var udstyrede med Windows 98 maskiner hvorpå der var installeret Office 97. Man var utilfreds med Office 97, idet det slet ikke rummede de muligheder, som man kendte fra de nyere versioner af Office, og den var i øvrigt 100% inkompitabel ift. bare office 2000. Der var to valgmuligheder.
Enten kunne man købe helt nye PC'ere og skærme, hvorpå man installerede de Windows 98-licenser, som man allerede havde, hvorefter man installerede OpenOffice, som ville være mere tidsvarende, og kompitabelt med de af elevernes hjemme-PC'ere, som havde installeret en Office nyere end 97.
Den anden mulighed var, at man købe office 2003 licenser, og kørte videre på de computere, som efterhånden var ved at være oppe i alderen.
Min skole valgte den første valgmulighed, og kører den dag i dag stadig på OpenOffice, og jeg ved, at mange af eleverne - incl mig selv - brugte og stadig bruger OpenOffice på hjemme-PCen.
Men så skete der det, at jeg skulle ud på arbejdsmarkedet. Fred være med mig
Jeg er nu ansat i en virksomhed, der er Microsoft Partner, og her er man jo sindssyg, hvis man synes, at OpenOffice er noget ved. Og det synes jeg egentlig ikke - for ærlig talt, efter flere års dagilg brug af OpenOffice, og med efterfølgende skift til MS Office, så synes jeg, at OpenOffice er noget lort. Det kunne jeg sagtens sidde og udpensle en masse eksempler på - men det gider jeg ikke, så I får bare lige den værste.. ORDBOGEN. Hold da op hvor er mit arbejde blevet lettere efter jeg er blevet bruger af MS office i stedet for OpenOffice - men om det så er en fordel eller en ulempe for skoleelever skal jeg lade stå hen i det uvisse.