Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Velbesøgt side - men hvordan tjener man penge?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/8/2006 11:06:24 AM Forfatter: Mikkel deMib
Mit bedste råd er: Lad være med at putte for meget tid ned i hvert site :) Sandsynligheden for at du aldrig får de rankings du er ude efter, eller den trafik du forventer er stor. Og selv hvis det skulle lykkedes overlever den slags sider, som jeg forstår dit projekt, i reglen ikke ret længe. Du bør ikke budgetere med at sitet overlever i søgemaskinerne meget mere end 6-9 måneder (hvis du er heldig!) - så dine udgifter må ikke overstige det du kan tjene indenfor denne periode.
Du skal i øvrigt passe på med at tage Overture''s tal på specifikke ord for gode varer, da de mange gange viser det samlede antal søgninger for flere tæt relaterede ord. F.eks. mikser de tit flertals og entals versioner sammen i et.
Jeg er iøvrigt ikke enig i din konkurrentanalyse - det er nogle yderst prominente sites du er oppe imod - sites med meget gamle domæner der er yderst veletableret. Det er ikke let at konkurrere mod. Det skal naturligvis ikke holde dig tilbage at det er svært, men du bør nok være lidt mere realistisk i dine analyser :)
> Jeg tror bestemt, at hvis du vil satse stort på annonceindtægter via f.eks. Adsense, så er det nødvendigt at satse på internationalt indhold, som du skriver du vil gøre.
Nej, der er milloner at hente udenfor de engelsksprogede lande :)

Det var netop derfor jeg spurgte herinde, da jeg var i tvivl om "analysen". Ja det er meget prominente og "gamle" sites. Men da de (så vidt jeg kan se) fokuserer på at favne bredt og have en masse smarte features, så virker det (udfra hvad jeg kan se) til at flere at de basale optimerings-tiltag er udeladt.

Specielt de sider der tydeligt har et system til at håndtere deres opskrifter og derved har undersider med "underlige navne".

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 11:48

Mikkel, jeg er egentlig lidt nysgerrig efter hvorfor du skriver at der ikke skal puttes for meget tid i hvert site (ikke at jeg havde tænkt mig at gøre det)? Er det fordi indtjeningspotentialet er for lille eller fordi du tror at der vil komme konkurrenter og overhale?

Hvis der i øvrigt er nogen der synes at model-tog kunne være sjove at lave en side om så prøv evt.:

Keyword: "Ho Trains"
Overture US søgninger pr. måned: 10,517
Sider ved søgning på Google: 4,320,000

#1 på Google bliver nok svært at slå, men til gengæld ser nummer #2 opnåelig ud:

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:57

> Han nævner alderen på domænet, men udfra hvad jeg kan læse, så tilskriver han det ikke en væsentlig betydning i forhold til de andre optimerende forhold han arbejder med.

Så tager han enten fejl, eller du læser forkert. For .com domæner er alderen afgørende vigtig!

> Mikkel, jeg er egentlig lidt nysgerrig efter hvorfor du skriver at der ikke skal puttes for meget tid i hvert site (ikke at jeg havde tænkt mig at gøre det)? Er det fordi indtjeningspotentialet er for lille eller fordi du tror at der vil komme konkurrenter og overhale?

Det er fordi at jeg dels ikke tror det vil lykkedes for dig at opnå de rankings og trafik du sigter efter og dels fordi at den måde, som jeg forstår det, du vil lave de sider har et meget kort liv. Du skal ikke blive overrasket hvis de bliver smidt ud af søgemaskinerne igen indenfor få måneder - og hvis du er rigtig uheldig ryger du også ud af AdSense programmet.

At lave den slags sider er "guerilla marketing" - hit and run!

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 12:06

Jamen så er det nok mig der læser forkert

Det kan godt være at jeg ikke har været særlig god til at beskrive hvad mine tanker var, men "hit and run" synes jeg nu det ligger meget langt fra.

Siderne vil naturligvis få en masse relevant content og sikkert ofte give de informationer som brugeren rent faktisk søgte efter. At siden så er forsøgt opsat "læsevenligt" for at opnå en god ranking og derved få besøgende og tjene penge er jo noget andet.

Der findes jo altså mange underlige mennesker derude og hvis jeg nu var en af dem og syntes at jeg ville dele en "Easy Meat Loaf Recipe" med resten af verden, så skal det vel ikke straffes (høhø.. jo den slags skulle måske faktisk straffes).

Jeg taler jo her om super basal optimering (kender ikke andet), så ikke noget af det der Black Hat osv.

Title, h1, h2, alt text og let spredte søgeord er vel "lige efter bogen" eller ?

Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:13
Dato: 3/8/2006 10:16:03 AM
Forfatter: wubi.dk

Content er jo heller ikke svært at fremskaffe.

Bare husk at der er stor forskel på om du har unikt indhold eller blot trækker fra en opskrifts databaser på nettet, som google allerede kender andre steder fra.

Angående AdSense, så er de besøgstal du nævner ikke det vilde i min verden ihvertfald og hvis du falder for smart pricing eller CPC for den branche bare generelt ikke er særlig høj, så kan slut resultatet sagtens blive alt andet end imponerende.

Lad os prøve at tage et eksempel:
1000 besøgende/dag
100 klik/dag
$0.07/klik

Resultat = $7/dag - ikke nogen videre formue.

Det er tal taget ud af den blå luft, men absolut ikke urealistiske.

Hvis du nu gangede det med 40 sites alle sammen til hver sin niche så var der dog noget ved det.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 12:20

Brian - tanken var at siderne skulle indeholde rent tekst. Ikke noget med automatiske træk fra andre steder eller lignende. At indholdet så måske er lånt fra andre steder og modificeret lidt er jo en anden snak.

7$ om dagen ville være ganske tilfredsstillende. Det ville som du nævner sagtens kunne blive sjovt hvis man havde mange sites.

Om den "rigtige" branche lige er inden for opskrifter skal jeg ikke kunne sige, men tilsvarende øvelser kan jo laves på alting. Konkurrencen er dog sikkert ikke mindre hvis man går efter "forsikringer" eller "huslån".

Fordelen (som jeg ser det), ved disse sites, var at de skulle sættes op en gang for alle (måske modificeres lidt undervejs - mere content, links osv. - men det ville være begrænset). Dette ville give tid til at oprette nye sites.

Det er som sagt bare en ide

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:29

> Fordelen (som jeg ser det), ved disse sites, var at de skulle sættes op en gang for alle

Ja, og som sagt er du heldig hvis hvert site overlever mere end 6 måneder i søgemaskinerne. Så du skal producere RIGTIG mange sites hvis du vil holde liv  den forretning.

Jeg har intet imod at man laver den slags sider, men det er dumt ikke at være realistisk med hvad det er man laver :)

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 12:33

Mikkel - min realisme kommer udfra jeres svar. Jeg ved intet om det og derfor spørger jeg.

Jeg er glad for dine advarsler og det er absolut nogen jeg vil tage med i mine overvejelser inden jeg går i gang med at bruge en masse tid. Det eneste jeg savner er bare en grund til dine vurderinger af at siderne ikke vil holde ret længe?

Hvis du kigger på eksemplet ovenfor med "Ho Train", så har dette site eksisteret de sidste 4 år. Hvad skulle give det site en eksistensberettelse over de sites jeg vil lave?

Du må undskylde hvis jeg er langsomt opfattende

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:36
Dato: 3/8/2006 11:56:57 AM Forfatter: Mikkel deMib

og hvis du er rigtig uheldig ryger du også ud af AdSense programmet.

Nu bliver jeg lige lidt nysgerrig - hvordan skulle han kunne ryge ud af Adsense programmet?

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 12:39
Det lyder vildt, men naturligvis kan det vel lade sig gøre...Som et hr. thorborg yndet udtryk, som jeg i øvrigt holder meget af, FUCK janteloven.. go for it..

Men det kræver også at man har indhold på siden - at det ikke bare er engang tynd p.. - Man skulle vel også gerne have besøg igen igen...

held og lykke med projektet !
Side 2 ud af 4 (33 indlæg)