Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Velbesøgt side - men hvordan tjener man penge?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det eneste jeg savner er bare en grund til dine vurderinger af at siderne ikke vil holde ret længe?

Hvis du laver sider udelukkende for at ranke i søgemaskinerne og tjene på reklamerne er du i princippet ikke velkommen i hverken søgemaskinerne eller programmer som AdSense. At man så kan slippe afsted med det i kortere eller længere tid er en anden snak. Men det ER normalt midlertidigt. Det er blot den praktiske erfaring med den slags. Så med indre du strømliner den slags produktioner og automatiserer alle processer så meget som muligt, så ender du meget let med en forbandet lav timeløn.

Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:50
Med alt den AdSense snak bør du heller ikke helt glemme affiliates, jeg ved ganske vidst ikke hvad der rører sig på opskrift markedet, men jeg har haft ganske stor success med clickbank, online apoteker (så kan man så mene hvad man vil om det, penge er der ihvertfald i det) og til en vis grad cj.com
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:51

> hvordan skulle han kunne ryge ud af Adsense programmet?

Det er meget enkelt - ved at de sletter hans konto, og hvis det sker indefryses alle ikke udbetalte penge. Sådan er reglerne - læs selv :) - det sker hver dag ...

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 12:53
> Hvis du laver sider udelukkende for at ranke i søgemaskinerne og tjene på reklamerne er du i princippet ikke velkommen i hverken søgemaskinerne eller programmer som AdSense.

Så for at skære det ud i pap:
Hvis jeg laver en side med god og relevant indhold der samtidig gør brug at diverse simple teknikker så søgemaskinerne kan læse det så bliver man stadig smidt ud på sigt? - Det virker altså ulogisk.

Hvis det er et spørgsmål om at jeg kommer til at tjene penge på det, så virker det ikke mere logisk. Gør jeg brug af Adsense så vil det jo bare tjene endnu flere penge til Google.

Jeg må være meget tykhovedet, men jeg kan ikke se hvad det er der skulle "smide mig ud". Ingen tricks, ingen svindel eller lignende. At jeg gerne vil tjene på det kan vel næppe være en faktor.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:58

> Det virker altså ulogisk.

Det er muligt - men sådan er den verden nu engang skruet sammen. Like it or not.
Hvis du ikke tror mig, så bare klø på - så lærer du det selv :)
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 13:01

Hej

Jeg sidder selv i fritiden og laver en lang række små nichesider som jeg så tjener penge på via Adsense og har til det udviklet et system så jeg hurtigt kan opsætte en ny side (domæne) med en række standardfunktioner som f.eks. automatisk opdatering af nyheder via RSS, billedgalleri, forum og x antal indholdssider. Og ved hjælp af det så kan jeg på et par timer en aften nå at implementere en ny side med indhold - og det er vigtigt da det drejer sig om at holde udviklings- og driftsomkostningerne langt nede på den slags sider.

Man kan inden for de nicher jeg arbejder med lave omkring 10-20$ pr. dag ved omkring 2.000 daglige besøgende, der er dog langt fra nogen garanti for at man kan få besøgstallet derop, der er mange faktorer der spiller ind. En del sider ender på omkring 200-300 besøgende om dagen og dermed en tilsvarende lavere indkomst. Men når man først har fået en god del sider op at køre, så kan man lave nogen rigtig gode lommepenge :-)

Så det er bare med at komme igang med projektet!

/Askhoej
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 13:03
> Hvis du ikke tror mig, så bare klø på - så lærer du det selv :)

Jeg tror skam ikke at det er noget du finder på. Men det skal prøves alligevel. Så må vi se hvad der sker om 6-12 måneder.

Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:51
Angående det her med banning, fra googles adsense policy:

Ad Placement

* No Google ad may be placed on pages published specifically for the purpose of showing ads, whether or not the page content is relevant.

Ja, der er en hel del sider der overtræder den regel :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:53

> Ja, der er en hel del sider der overtræder den regel :)

Ja, men undskyldingen med "jamen det gør han også ... uhuhuh" hjælper ikke en skid når du bliver kylet ud :)

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 13:55
Alternativet er vel at holde sig fra Adsense og lege med affiliates i stedet.

Andre muligheder er jo de omtalte bannere, salg af ebooks eller salg af link til andre sider (hvis man har en fornuftig PR).

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)