Det kan godt være det er mig der er noget galt med, men jeg har efterhånden lært at gå udenom sider med meget specialiserede domæner, som f.eks. den du nævner. Ofte når man ser sådan en side, så er der tale om det Mikkel kalde hit & run, hvor man kommer ind på en elendig side uden det store indhold, men med masser af reklamer. At din side så ikke er sådan er jo irrelevant for de andre, der ligesom mig vælger den slags sider fra.
Hvis jeg søger på f.eks. "lækker chokoladekage", vil jeg ofte vælge www.gode-opskrifter.dk frem for www.chokoladekage.dk. simpelthen fordi der er noget pondus og troværdighed i de store sider, som kan være svært at få i en mere specialiseret side... I hvert fald så længe man kun har oversigten på google, og ikke besøger dem.
Husk på, 1. pladsen i google er kun noget værd hvis den bliver konverteret til besøg af dens slags kunder du helst ser i din "butik".
I lige netop det eksempel du nævner ville jeg helt sikkert selv have trykket på www.chokoladekage.dk før jeg var gået videre til den mere generelle.
Jeg kan naturligvis godt forstå hvad du mener, men jeg tror det kommer meget an på personen og på formålet med søgningen. Mit gæt er, at hvis man søger på noget så specifikt som "Easy Meat Loaf Recipe", så er man ikke nødvendigvis interesseret i at få smidt 10,000 opskrifter, fora, Adsense, Nyhedsbreve, Konkurrencer osv. i nakken.
Det er rigtigt at de store sider har mange muligheder og er flotte osv., men (i min verden) kan det også blive for meget (hvilket jeg synes mange af dem er).
EDIT: Jeg fandt lige et eksempel på en "hit n run" side: http://ho-train.com - Dem kan jeg personligt heller ikke udstå.
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Hvis man kender indholdet, så tager man selvfølgeligt den som er i nichen, men mit bud er bare at folk efterhånden har besøgt så mange sider med "google fabrikerede" domæner, som f.eks. www.easy-meat-loaf-recipe.com, og fundet ud af at indholdet ikke har været tilfredsstillende, og derfor i stigende grad vælger den slags domæner fra.
Det virker i mine øjne mere som et navn der skal fange en meget ligge målgruppe, end det er et sted der oser af gode opskrifter på meat loaf. Hvis nummer to på listen er: www.cooking.com, nummer tre er grannys-meatloaf.com og nummer 4 er Oprahs-cooking.com. Min pointe er at hvis man kun tænker google optimering, og ikke kunder, så nytter det ikke noget. Du vil måske få flere kunder ved at vælge et navn som skaber en stemning om at bag dette domæne findes verdens bedste meatloafs, eller der findes meatloafs som mor lavede dem eller hvad det nu måtte være.