Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Velbesøgt side - men hvordan tjener man penge?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med et projekt, hvor jeg har brug for jeres kommentarer og ideer.

Min ide er niche-sider med madopskrifter (på engelsk). Baggrunden er:
1) Der bliver søgt rigtigt meget på opskrifter
2) Niche-konkurrencen er ikke så stor (de fleste lægger alt på ét site)
3) Muligheden for at få rank #1 på div. søgemaskiner ser absolut ud til at være tilstede

Nu er mit spørgsmål så bare: "Hvis jeg har succes med ovenstående og opnår de forventede 20-30.000 besøgende pr. måned, hvordan genererer jeg så bedst en indkomst på dette?"

De muligheder jeg ser er:

- Adsense
- Bannere
- Affiliateaftaler (f.eks. med boghandlere, spisesteder etc.)

Hvad vil I anbefale og hvorfor/hvorfor ikke?

På forhånd tak.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 09:14

Nu tror jeg det er svært at blive nr. 1, men der er jo intet i vejen med at gå efter netop det

I det omfang du kan opnå et stort besøgstal kan Adsense være attraktiv, evt. kombineret med affilliate-aftaler med relevante samarbejdspartnere - et sted som www.clickbank.com findes rigtig mange af den slags muligheder, hvor du tjener penge ved salg...

Hvis du er dygtig kan du på en god klikrate med Adsense, men selv med en klikrate på 1% er der lidt at hente med et stort besøgstal. De eneste udgifter burde jo være til hosting og domænenavne, udover naturligvis udgiften/timeforbruget til indholdet.

Klø på, men jeg tror som sagt ikke det er nemt ;0)

Med venlig hilsen

Carsten O.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 10:16

Carsten, jeg er ikke i tvivl om at det ikke er "bare", men på den anden side så har jeg også en ide om at det kan lade sig gøre (men hvis mine antagelser er forkerte, så hører jeg det naturligvis gerne).

Lad mig tage et tilfældigt eksempel:

Keyword: "Easy Meat Loaf Recipe"
Overture US søgninger pr. måned: 4,726
Sider ved søgning på Google: 2,410,000

Kigger jeg på top5 på Google så er det nogle store og flotte sites, men de er ikke optimeret til lige netop omtalte Keyword og de enkelte sider har reletiv lav PR.

Tanken var f.eks. at:
- Optimere med <h1>, <h2>, bold, italic, underlined, Alt text på billeder, side-navn osv.
- Sikre en masse relevante linkpartnere (der findes tonsvis af madsider og man kan jo se hvem top5 bruger)
- Købe sig til nogle få High Quality PR - partnere, så man hurtigst muligt bliver indekseret af søgemaskinerne

Content er jo heller ikke svært at fremskaffe.

Jeg er enig i at siden muligvis ikke bliver den flotteste og at brugerne ikke vil kunne finde alverdens andre opskrifter, men på den anden side så vil de jo finde lige præcis det de søgte efter og det er vel netop det Google ønsker?

Er jeg helt galt på den?

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 10:35

Det var nu heller ikke fordi jeg ville forsøge at lyde pessimistisk...

Jeg tror bestemt, at hvis du vil satse stort på annonceindtægter via f.eks. Adsense, så er det nødvendigt at satse på internationalt indhold, som du skriver du vil gøre.

Om det konkret kan gøres som du beskriver ved jeg desværre ikke - der kunne det være sjovt at høre fra f.eks. Mikkel.

Med venlig hilsen

Carsten O.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:43
Dato: 3/8/2006 10:16:03 AM Forfatter: wubi.dk
Tanken var f.eks. at:

- og nu håber jeg så for dig, at du har købt domænet inden der er andre der syntes det var en god idé

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 10:46

Jeg har fundet rigeligt med eksempler (der er endnu bedre), så hvis nogen har lyst så er ideen til fri afbenyttelse.

Men Michael, du kan jo sikkert se hvor jeg har hentet inspirationen fra. Vil det kunne lade sig gøre (som Brad beskriver) eller er der nogle faktorer jeg ikke har tænkt på?

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:50

De muligheder, du selv nævner ligger jo lige til højrebenet.

En af mine vilde drømme er, at man med tid kan vænne brugere til at betale for de ydelser de får på nettet - vildt ikke? Og jeg har tidligere selv tænkt på opskrifter - men droppede det igen, da jeg så hvor mange der var om budet - og så med gratis løsninger.

Kunne man forestille sig en løsning, hvor brugeren får det meste gratis via annonceindtægterne, men ved at oprette sig som bruger opnår ekstra funktionalitet? Jeg ved ikke helt, hvad det skulle være, men måske noget med "Min Quick Dinner Agent", Ekstra opskrifter i form af Kokkens egen opskrift, arrangementer på restauranter o.lign. med rabat - find selv på flere via brainstorm.

Held og lykke med projektet!

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:56
Dato: 3/8/2006 10:46:27 AM Forfatter: wubi.dk

Men Michael, du kan jo sikkert se hvor jeg har hentet inspirationen fra. Vil det kunne lade sig gøre (som Brad beskriver) eller er der nogle faktorer jeg ikke har tænkt på?

Ja, jeg kan godt se hvor det kommer fra, du må jo ud og investerer i det program. Husk nu at bruge linket i PDF-filen hvis du bestemmer dig for at købe, så falder der nemlig lidt af til mig også

Jeg ved ikke om Brad nævner det eller om det i det hele taget har noget betydning: Alder på domænet?

Du kan jo risikerer at rode rundt i sandbox i en lang periode .......

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:06
Mit bedste råd er: Lad være med at putte for meget tid ned i hvert site :)
Sandsynligheden for at du aldrig får de rankings du er ude efter, eller den trafik du forventer er stor. Og selv hvis det skulle lykkedes overlever den slags sider, som jeg forstår dit projekt, i reglen ikke ret længe. Du bør ikke budgetere med at sitet overlever i søgemaskinerne meget mere end 6-9 måneder (hvis du er heldig!) - så dine udgifter må ikke overstige det du kan tjene indenfor denne periode.

Du skal i øvrigt passe på med at tage Overture''s tal på specifikke ord for gode varer, da de mange gange viser det samlede antal søgninger for flere tæt relaterede ord. F.eks. mikser de tit flertals og entals versioner sammen i et.

Jeg er iøvrigt ikke enig i din konkurrentanalyse - det er nogle yderst prominente sites du er oppe imod - sites med meget gamle domæner der er yderst veletableret. Det er ikke let at konkurrere mod. Det skal naturligvis ikke holde dig tilbage at det er svært, men du bør nok være lidt mere realistisk i dine analyser :)

> Jeg tror bestemt, at hvis du vil satse stort på annonceindtægter via f.eks. Adsense, så er det nødvendigt at satse på internationalt indhold, som du skriver du vil gøre.

Nej, der er milloner at hente udenfor de engelsksprogede lande :)

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 11:10

Ja det må jeg.

Han nævner alderen på domænet, men udfra hvad jeg kan læse, så tilskriver han det ikke en væsentlig betydning i forhold til de andre optimerende forhold han arbejder med.

Hvis nogen synes at porcelæn er spændende så prøv øvelsen med "Wedgewood China". (fx. www.wedge-wood-china.com)

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)