Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps Hvordan ?? Hjælp søges

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har opkøbt en babytøjs butik varerlager med alt hvad der er i butikken for 125.000 kr.

Jeg vil gerne have lavet mit selskab som et Aps men alle mine penge ligger i varerlageret.

Hvordan får jeg et Aps. ??

Jeg er endnu ikke momsreg. og skal have dette ordnet men først når jeg ved hvordan jeg får mit Aps.

mvh

4Kids

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27

Hej og velkommen her Smile

Hvorfor vil du bruge selskabsformen frem for en personligt ejet virksomhed??

Der ligger denne tråd om emnet > http://www.amino.dk/forums/p/1202/13809.aspx < jeg har ikke læst den, men kunne godt forestille mig at den kommer ind på nogle af de problemstillinger du gerne vil ha’ belyst.

Hvis ikke – så spørg bare…

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42

Hej!

Du kan indskyde varelageret i ApS´et.

Skattefrit frem til 30.06., og skattepligtigt i 2. halvår.

Det kræver en revisorerklæring, når der laves apportindskud(indskyder aktiver) i et ApS.

Tilmeldt 16. Feb 08
Skrevet kl. 17:23

Peter - Revisor:

Hej!

Du kan indskyde varelageret i ApS´et.

Skattefrit frem til 30.06., og skattepligtigt i 2. halvår.

Det kræver en revisorerklæring, når der laves apportindskud(indskyder aktiver) i et ApS.

Og hvad skal sådan en revisor have af papirer. ???
Er min indkøbsfaktura på hele beløbet nok eller ???

Hilsen 4Kids

Tilmeldt 16. Feb 08
Skrevet kl. 17:25

Bjarne Andersen:

Hej og velkommen her Smile

Hvorfor vil du bruge selskabsformen frem for en personligt ejet virksomhed??

Der ligger denne tråd om emnet > http://www.amino.dk/forums/p/1202/13809.aspx < jeg har ikke læst den, men kunne godt forestille mig at den kommer ind på nogle af de problemstillinger du gerne vil ha’ belyst.

Hvis ikke – så spørg bare…

Bryder mig ikke om den personlige selskabsform.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35

Ja...ud fra indkøbsfakturaen kan der udarbejdes en vurderingsberetning og åbningsbalance. 

Tilmeldt 16. Feb 08
Skrevet kl. 20:07

Peter - Revisor:

Ja...ud fra indkøbsfakturaen kan der udarbejdes en vurderingsberetning og åbningsbalance. 

Og hvad koster jeres firma til dette formål.
Ja jeg har jo min faktura fra sælgeren af babytøjsbutikken.

4Kids

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:50

Peter - Revisor:

Peter, lige af ren og skær nysgerrighed:

Hvis man nu f.eks. skyder det omtalte varelagers værdi (125.000 kr) ind om egenkapital i forbindelse med stiftelsen af ApS'et, hvad så når man begynder at sælge af varelageret?

Det jeg tænker på er, at så snart man begynder at sælge af varelageret, så falder virksomhedens egenkapital jo ned under de 125.000 kr.
Så i realiteten er man vel forpligtet til at sørge for at man som minimum har for 125.000 kr. på lageret hele tiden? 

Jeg har tænkt over det før, hvor der er nogen som har snakket om at indskyde lager/fysiske ting ind som egenkapital ved selvskabsstiftelse. Og nu bød lejligheden sig jo lige til at spørge og få det afklaret Smile.

/Jesper 
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11

Hej Jesper,

Godt nok er jeg ikke Peter – men jeg tillader mig nu og svare alligevel… Wink

Når du begynder og sælge af varelageret – så skulle det jo gerne være med en profit, eller så er det jo ret ligegyldigt.

Når året er omme skulle der jo så gerne være overskud i selskabet – undlader man at trække det ud som udbytte, men lader det blive i selskabet øges egenkapitalen med størrelsen af overskuddet … udtrykt lidt poppet.

Sagt på en anden måde – du erstatter kapitalen i varelageret med kolde kontanter … og det er der ingen som vil bebrejde dig…

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26

Ja...det er korrekt, som Bjarne siger.

Du kan sammenligne det med, at du har et Aktiv(varelager), og ved salg får du et andet Aktiv(i form af  f.eks. kontanter).

Det sidste Aktiv skulle så helst have en større værdi end det første...og dermed fortjeneste.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)