Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ApS selskab - hvordan gør man ?

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg påtænker at opstarte egen virksomhed med kun 1 ansat fra start (mig selv). Jeg vil nok vælge at starte firmaet som et ApS.
Så er det :

Hvad koster en anpartskontrakt hos en advokat ??
Skal man rent "fysisk" indbetale 125.000 kr. - eller er det blot det man skal "bøde" for, hvis man må lukke sin butik ??

Super side - hvor har jeg dog blevet klogere efter at komme ind her  

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:57

Hos Ageras kan du helt gratis og uforpligtende få 3 tilbud fra bogholdere og revisorer, der bl.a. kan hjælpe dig med lønadministration – klik her.

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 18:25

Hej

Hvorfor et ApS?

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:32
Dato: 11/15/2005 6:24:37 PM Forfatter: Lars Pedersen

Hej

Hvorfor et ApS?

Ja ved heller ikke om det er det rigtige - men er det ikke sådan at hvis man opretter personligt ejet selskab, og må lukke "gå på røven" - kan man risikere at man tager hus osv med i dette ??

Forstå mig ret - selvfølgelig skal man ikke tænke på at lukke sin forretning (er jo ikke starte endnu) - men bliver jo nød til at tænke ALT igennem.

Som jeg forstår ved ApS - har man en risiko med 125.000 kr og ikke mere - men tager jeg fejl ??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49
Hej!

For at svare på dit første spørgsmål først...er du velkommen til at henvende dig til os...vi opretter også ApS'' er...

Dit andet spørgsmål: Når du opretter et ApS hæfter du netop ikke personligt, så det er jo en fordel, hvis det skulle gå galt...således, at dine personlige værdier ikke mistes...

Ja, du skal rent fysisk indbetale kr. 125.000,- på en konto...som dog frigives, når ApS'' et er oprettet...d.v.s. inden for kort tid...

Endelig skal du dog være opmærksom på, at der er meget strengere krav og regler til et ApS end til et enkeltmandsfirma...
Vi rådgiver dig gerne...

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 20:27
Dato: 11/15/2005 5:59:11 PM Forfatter:Stones
Hvad koster en anpartskontrakt hos en advokat ??
Skal man rent 'fysisk' indbetale 125.000 kr. - eller er det blot det man skal 'bøde' for, hvis man må lukke sin butik ??

Du kan finde ApS relaterede dokumenter her: http://www.startguiden.dk/kontrakt_virk/0/9/0

Jeg mener at du gratis kan oprette dit eget ApS her: www.webreg.dk - hvis du vil have hjælp til det kan eks. www.ditselskab.dk gører det fra 1.800,- - lige som de fleste revisorer og advokater. (note: jeg har ingen erfaring med www.ditselskab.dk, men fandt dem bare via amino)

De 125.00 skal fysisk indbetales, eller alternativt kan eks. en bil indskydes, dette kræver dog en revisorerklæring om at bilen er min. 125.000 værd.

Og som en bonus ser det ud til at selskaber med en omsætning på under 3 mio. kan slippe for revision. Så kan vi også sparer lidt der.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:41
> Og som en bonus ser det ud til at selskaber med en omsætning på under 3 mio.
> kan slippe for revision. Så kan vi også sparer lidt der.
> http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npShowArticle.asp?strArtID=147944

Det er kanon for de helt små selskaber, men som jeg ser det, kan det hurtigt give bagslag. Hvad sker der f.eks., hvis ens selskab efter en årrække pludselig bryder grænsen på de 3 mio? Umiddelbart må svaret vel være, at de tidligere års regnskaber nu alligevel skal revideres - ellers kan revisor vel næppe sige god for åbningsbalancen?
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 20:52
Dato: 11/15/2005 8:41:15 PM Forfatter: lundsfryd
Hvad sker der f.eks., hvis ens selskab efter en årrække pludselig bryder grænsen på de 3 mio? Umiddelbart må svaret vel være, at de tidligere års regnskaber nu alligevel skal revideres - ellers kan revisor vel næppe sige god for åbningsbalancen?

jeg tror ikke at der er nogen der pludselig bryder 3-mio. grænsen...hvis man er i nærheden af den pågældende grænse, eller forventer at komme over, er det vel oplagt at man får lavet revision.

Der må være en revisor her på amino der kan besvarer spørgsmålet vedr. åbningsbalancen?

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:47
Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor man skal bruge 1800kr eller mere på fx. www.ditselskab.dk. Proceduren er, at man skal udfylde en række felter på hjemmesiden, og derefter "ordner" de resten. Hvorfor udfylder man ikke selv felterne via. webreg.dk, og downloader de vedtægter mv., der er på fx. Startguiden, og sætter sit eget navn mv. på, så har man sparet de penge. Det bliver seriøst ikke meget lettere at sparer +1800kr. Er der noget, som jeg har misforstået?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Lige en lille rettelse: Der kan IKKE indskydes nogen form for værdier i 2. halvår...det SKAL være KONTANT kr. 125.000,- , som indskudskapital for oprettelse af et ApS!

Indskud af værdier kan KUN ske 1. halvår af et indkomstår...

M.h.t. åbningsbalancen ville vort firma nok i overenstemmelse med god revisionsskik vælge at revidere åbningsbalancen...

Man kan naturligvis selv oprette et ApS, som beskrevet her...men vi vil dog godt pointere, at det kræver en god indsigt i selskabslovgivningen...og der kan hurtigt laves fejl, så registreringen trækker ud...

Når man vælger at oprette et ApS...vil det nok næppe være der...man skal spare penge...

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)