Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: ideer til håndtering af personalets tidsforbrug

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender kun den slags situationer alt for godt,
og efter min mening er den mest perfekte løsning, at der ansættes
en freelance til jobbet.
Så er i rimelig sikker på at I får en regning for det udførte arbejde.
er det ikke bare vejen frem ?
Er det andet ikke bare spild af tid ?
Henning Buddig
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:18

Hej Kenneth Lund.

Jeg har arbejdet hos E&Y, hvor de brugte et internt system.

Her havde de udover de forskellige arbejdsopgaver, som blev faktureret til kunder også en intern timeforbrug, som kunne bruges til diverse småopgaver.

Måske er viceværten utilfreds med metoden, fordi han ikke helt ved, hvordan han skal dokumentere alle de forskellige ting, og det virker besværligt at holde øje med tidsforbrug for den enkelte opgave mv.

Evt. kan I også bare bede ham opdele tidsforbrug på ejendom A, B, C mv. hvis det er det vigtige. Det ville fjerne enhver mistanke om, at han var under mistanke for at drive tiden af...

Mvh
Camilla

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:37

Desværre oplever vi, at det er meget svært at håndtere tids- og ressourceforbruget. Der kommer løbende opgaver ind fra lejere - alt lige fra akutte ting (''Det sprøjter ud med vand fra fyret!'') til opgaver omkring vedligeholdelse og forbedring af ejendommene. Vi har flere gange haft forskellige forventninger til de udgifter og ressourcer, det puttes i stillingen. Viceværten mener, at han ''slet ikke kan nå alle de opgaver''

Hej Kenneth
Jeg laver i øjeblikket konsulentarbejde for en softwarevirksomhed, som har et tids- og ressourceplanlægnings sofware, som godt kunne lyde som noget du kunne bruge. Du kan jo tjekke det ud og se om det er noget for dig:  www.simpleday.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 22:08

Hej Kenneth.

Der er kun en måde at holde styr på hvor han har været hvor længe, og det er ved at han skriver hans tider og arbejdssteder ned hver eneste dag!

Det kan godt være det lyder hårdt at sige at ellers får han ingen løn, men det er jo en forretning i køre ikke!

Hvis de glemmer det hos mig vil jeg da ikke betale dem løn, så de glemmer det kun en gang!

Men derfor kan det sagtens være at jeres handymand har så meget at lave, at i måske skulle køre med ham rundt engang imellem for at se hvad det lige er han laver og hvordan!

Måske i kan komme med ideer til hvordan han kan gøre nogle ting mere effektivt, og på den måde nå flere opgaver hver dag!

Eller måske finder i ud af at han knokler for at nå alle opgaverne før fyraften?

Men skal han skrive timeforbrug og arbejdssteder ned hver dag, skal i jo også regne med at det tager lidt tid

Med venlig hilsen
Nickolei
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 09:06
Først vil jeg gerne beklage at jeg ikke har fået vendt tilbage til tråden før nu, men tak for jeres mange forslag! Det viser virkelig styrken af Amino!

Dernæst til forklaringen om hvad vi gjorde og hvad status er:

Helt fra starten af ansættelsen, har vi ved flere lejligheder forklaret viceværten, at vi skulle nå frem til en løsning, hvor det var muligt for os at registrere (og dermed bogføre) tidsforbruget og indkøbene til de enkelte ejendomme/lejemål. Der har derfor altid været åbenhed fra vores side om, at vi ville have styr på arbejdstiden og indkøbene.

Løbene hen over det sidste halve år, har vi derfor indført:

1. En rekvisitionsordning, hvor alle indkøb over en passende bagatelgrænse, skal have en rekvisition fra kontoret. Det har betydet at flere småindkøb er blevet samlet til færre større (fordi der er kommet mere fokus på alle "klat-indkøbene" og dels at vi har opdaget, at mange tilbud fra håndværkere ikke holder (de bliver alt for ofte 10-20% højere end lovet)

2. En kalenderordning, hvor vi hver morgen kl. 8 mødtes med viceværte og gennemgik dels foregående dags opgaver samt kommende dags opgaver. På den måde var kalenderen hele tiden opdateret og alle havde det fulde overblik over HVAD tiden gik med.

........og vupti sagde viceværten op, for "det diktatur kunne han ikke leve under" :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 09:26
Han var vist ikke den rette til jobbet, hvis der ikke skal mere til at han føler sig presset!

For mig lyder det som nogle gode forslag.

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:43
Det lyder sgu trist, men desværre forudsigeligt. Har selv haft et vikarbureau med 300 vikarer, så kender lidt til den ukendte faktor, mennesket.
Det er svært at ændre på kulturen, når den først er grundfæstet i medarbejdernes bevidsthed. Hvor god er man selv til at ændre på dårlige vaner? Min pointe er, at hvis man ville ændre på kulturen fra den ene dag til den anden, så må man forvente en reaktion. 

Hvad med at hyre to, eller tre seniorer (eller indvandrere), og få offentlige tilskud, eventuelt på nedsat tid? Folk fra den generation sætter tit en ære i pligtopfyldeles. Med flere mand slipper I også for at være i lommen på én medarbejder, og medarbejderne får lidt kollegialt liv, som der sikkert ikke var alt for meget af før.

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:56
Jeg fristes næsten til at tro, at viceværten er inspireret af den megen omtale af Lars Kolind i både radio og TV,
og måske har læst bogen kolindkuren
 Da jeg hørte Lars Kolind i radioen for nylig, tængte jeg igen på denne tråd.
Jeg synes absolut, at hans holdninger er relevante her.
Henning Buddig

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:07
Dato: 6/11/2006 9:55:50 PM Forfatter: Henning Buddig Jeg fristes næsten til at tro, at viceværten er inspireret af den megen omtale af Lars Kolind i både radio og TV,
og måske har læst bogen kolindkuren
Da jeg hørte Lars Kolind i radioen for nylig, tængte jeg igen på denne tråd.
Jeg synes absolut, at hans holdninger er relevante her.
Henning Buddig

Der må jeg melde hus forbi. Jeg har aldrig mødt ham og jeg har aldrig læst så meget som en linje af det han skriver. Men han er da sikkert både klog, rar og visionær.

Dbh Martin

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 21:07
Martin :) Jeg tror du misforstår..... Henning mener ikke dig, men VORES vicevært :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)