Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får vi flere abonnenter til vore nyhedsbreve?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for et grundigt indlæg. Det første jeg vil gøre er at tage en snak med den deltidsansatte der vedligeholder Facebook-siden og videregive de råd du kommer med. Jeg er bare lidt nervøs for at det vil komme til at strande på tiden til at gøre noget seriøst ved det.

Vi har alle i huset god forstand på klassisk musik, men alle farer rundt som fluer i en flaske. Jeg vil dog straks imødegå den uundgåelige kommentar: "Ingenting kommer af ingenting, undtagen lommeuld". Uden af gøre en indsats, sker der jo ikke noget, det ved jeg godt. Vi må brainstorme og se om vi kan finde nogle løsninger, så vi kan blive mere udadvendte.

M.h.t. salget kan jeg sige, at vi år til dato har solgt for 80.000 kr. incl. moms fordelt på 294 ordrer. Det akkumulerede dækningsbidrag er på 12.000 kr. Peanuts ja, men her må jeg henvise til min redegørelse til Uptimester angående formålet med vores webshop.

P.S. Jeg er ikke ansat i firmaet, men har - som ven af huset - varetaget en masse IT-relaterede opgaver gennem de seneste 20 år.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
3. Vi får kun 80% af salget, når partner-ads og partneren har fået deres bid af kagen

Webshoppen har aldrig været tænkt som en væsentlig indtægtskilde, men som en service for klassisk interesserede kunder uden for København, hvor det efterhånden er umuligt at finde en butik der sælger klassisk. Vi accepterer derfor også at enkelte ordrer giver underskud fordi det koster os 36 kr. at sende gratis til Nørre Snede. Der er derfor ikke meget at give væk af.

I skyder jer selv i foden ved at kigge isoleret på den enkelte handel.

Værdien af en kunde er ikke kun det enkelte salg, men den samlede fortjeneste af samtlige salg i den tid i kan holde på kunden.

I bør lave beregninger på samtlige kunder istedet for at fokusere på de enkelte salg, der ender ud i minus.

Husk også at tælle salg fra de gratis signups fra affiliate trafik med.Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Upti, jeg vil kigge nærmere og analysere vort kundekartotek. Mange er formentlig første- eller engangskunder og da jeg jo ikke kan se hvordan de har fundet frem til os, så bliver jeg vel ikke ret meget klogere?

Vi har gode webkunder, som køber igen og igen. Dem er vi glade for, men igen: Hvor meget klogere bliver jeg på værdien af vore kunder i almindelighed?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Tak, Upti, jeg vil kigge nærmere og analysere vort kundekartotek. Mange er formentlig første- eller engangskunder og da jeg jo ikke kan se hvordan de har fundet frem til os, så bliver jeg vel ikke ret meget klogere?

Hvorfor kan du ikke det?
Det er jo netop det der er fordelen ved digital markedsføring, at næsten alt kan spores?

Har du ikke google analytics på din webshop?

Hvis rigtigt sat op kan du tracke rigtigt meget, herunder også salg fra nyhedsbrev, adwords, organisk trafik der fører til salg etc.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, jeg har Analytics på shoppen, men det er aldrig lykkedes mig at finde ud af at bruge det til noget. Min fejl selvfølgelig.

Jamen så jeg jo i gang med at læse ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Jo, jeg har Analytics på shoppen, men det er aldrig lykkedes mig at finde ud af at bruge det til noget. Min fejl selvfølgelig.

Jamen så jeg jo i gang med at læse ;-)

Nu har jeg læst, men er ikke blevet ret meget klogere.

Google Analytics er helt sikkert et godt værktøj for "nørder" (undskyld udtrykket), men hvad er det nu lige JEG kan bruge det til? Jamen det er da morsomt at vide om en købende kunde er kommet ind via organisk søgning eller via klik i et nyhedsbrev, men hvad så? ... Hvor meget klogere bliver jeg af det og hvordan omsætter jeg det i praktisk handling?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi du via analytics kan finde ud af hvor du skal lægge din digitale indsats, Du famler i blinde uden viden om hvad der virker og hvad der ikke virker for din forretning.
Forsimplet eksempel: Lad os nu sige at du fandt ud af at dit nyhedsbrev ikke generer et eneste salg, men hele dit salg i webshoppen stammer fra organiske søgning på google.
Så ville det jo være nærliggende at bruge tid på SEO og måske adwords.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, Jesper.

Jeg modtager hver måned en automatisk oversigt fra Analytics. Af den seneste fremgår, at vort "revenue" er 17.900 kroner. Hvor kommer det tal fra? Det fremgår endvidere, at Ecommerce conversion rate" er 3,46%. Hvad baserer Analytics dette tal på? Vi udsender nyhedsbreve via et Campaign Monitor. Hvordan kan Analytics se hvilke salg der kommer fra nyhedsbrevet?

Vi har i øvrigt helt styr på hvad vort nyhedsbrev sælger. Det der måske er interessant er hvor mange besøgende i shoppen der kommer fra organisk søgning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ja og så er der jo også denne info (se www.danacord.com/analytics.jpg. Hvad mener du jeg kan bruge det til? At 50% kommer fra organisk søgning vil du jo nok mene, at det betyder at vi skal satse på Google Adds, eller hvad?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kan du ikke bruge til ret meget, du er nødt til at grave et spadestik dybere, og lære at bruge rigtige rapporter i analytics.

Prøv at google det, der findes mange råd, og der er også videoer på youtube.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)