Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akut hjælp til webshop m.m.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg står i den situation at jeg hurtigst muligt skal have lavet en webshop, men har intet forstand på selv at bygge den op eller på hvordan jeg gør mht. at placerer mig på nettet! Tanken var jeg jeg skulle ha åbnet en fysisk butik med en sideløbende webshop/hjemmeside. Forretningen har været umulig at få (intet er til leje i byen) og hjemmesiden står næsten klar med det layout jeg vil ha! Nu har jeg besluttet mig for at få lavet en kanon webshop, med rigtige gode placeringer. Herudover i standsætter jeg et baghus vi har, hvor jeg så kan drive forretning/lager i. Desværre er det først nu gået op for mig, at en alm. hjemmeside ikke er en webshop eller bare kan laves om til en.....! Iflg. firmaet som har lavet siden, skal alt nu faktisk laves forfra og mit "lækre" layout splittes op i kedelige kasser! Jeg kan forstå at der er tale om forskellige skabeloner, som varierer fra firma til firma. Jeg har virkelig læst og ledt på nettet om både produktion og placering, men er kun blevet endnu mere "skør". Nogle rådgiver mig om, at det bedste er at eje "programmet" selv og være uafhængig. Andre køber du hele pakken hos!? Prismæssigt varierer det enormt NÅ, men jeg kunne blive ved! Jeg står med hele varelageret klar, så det kan kun gå for langsomt med at komme igang. Jeg skal selv kunne opdatere og sætte billeder ind! Jeg mangler rådgivning og meget gerne tilbud på produktion. Håber der er nogle kloge hoveder, som kan hjælpe/rådgive mig og helst ikke i for teknisk sprog! Glæder mig til at høre fra jer! Venligst Charlotte

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:31

Hej Charlotte

Kedeligt, at du har fået SÅ dårlig rådgivning - et seriøst foretagende burde have fortalt dig, at en webshop og en 'almindelig' hjemmeside ikke er det samme! Du vil sikkert få rigtig mange forslag herinde, også fra folk, der gerne vil hjælpe dig!

Mit forslag, er at du ikke begynder helt forfra med at lave din egen butik. Find en standard-løsning, med muligheder for individuel tilpasning. Jeg bruger Scannets webshop, og den er jeg meget glad for. Her får du en butik med lagerstyring, kundekartotek osv, ordremail, dankortbetaling osv. Min er købt gennem Concept-I (www.concept-i.dk). Efter min bedste overbevisning får man mest for pengene ved at vælge et standardsystem, som kan tilpasses i et eller andet omfang, og evt. udbygges med flere moduler, efterhånden som du får brug for det.

Jeg er klar over, at der mange, der vil finde mit layout lidt kedeligt, men det virker til den målgruppe, jeg har, og min omsætning er pt. eksponentielt stigende. Det er i øvrigt ret let at ændre designet (selvfølgelig inden for visse rammer). Hvis du skal have Dankort betaling, er det også klart at foretrække en standardløsning med hosting, så er du sikker på, alle krav til PBS overholdes (og dem er der en del af), bl.a. skal der laves en årlig revisionsrapport om sikkerheden, og den laves af shopudbyderen, og giver ikke dig yderligere udgifter.

En ting mere om layout: Husk, at lækkert layout gør det ikke alene. Tænk lige så meget på funktionalitet (selv om du ikke bryder dig om kasser), men det skal være let for kunden at købe varerne - det kan ikke nytte noget, at man fx skal gennem adskillige billeder og flashanimation før man kommer på til det væsentlige.

Prøv at finde udbydere af standardløsninger - fx Scannet, Dandomain eller andre. Se på deres kundelister og referencer, og kig på de butikker, de driver. Du kan få en shop på prøve i 14 dage, inden du beslutter dig. Jeg prøvede selv 3 forskellige, og Scannet var den, der var mest intuitiv at bruge for mig, jeg var simpelthen kørende på en halv dag. En vigtig parameter ved valget af standardløsninger er muligheden for kortbetaling. Der var også en enkelt leverandør, der 'desværre ikke havde en ledig prøveshop lige nu' - han kom slet ikke i betragtning.

Og inden der nu er alt for mange herinde, der falder over mig mth. standardløsninger: Jeg er klar over, at der findes forskellige synspunkter på området, dette er min.

Held og lykke med shoppen.

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 9000 Aalborg
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 13:31

Hej Charlotte, og velkommen til.. Smile

Jeg har bl.a. sendt dig en privat besked vedr. dit indlæg.. og dine spørgsmål.

Du er meget velkommen til at kontakte mig direkte på min mail.. og så kan jeg give dig nogle gode råd omkring e-handel, samt nogle priser..osv.

Håber at høre fra dig..

Ha en super god dag! Big Smile

MBC-Design Reklame / Webbureau - Klokkestøbergade 17 - 9000 Aalborg - CVR. 27387284 - Tlf. 50525218 - info@mbc-design.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

Hej Charlotte

Jeg vil ikke anbefale dig at du i første omgang at begiver dig ud i endnu et IT-projekt og forslår at du lejer dig en færdig webshop til nogle hundrede kroner om måneden. Designet kan man sagtens genbruges og få det til at ligne det du i forvejen har betalt for. I langt de fleste tilfælde for første gangs køber af en webshop, overlever vi at samtlige vores kunder er super glade for de webshops som man idag kan leje. Du er meget velkommen til at kontakte vores kunder og høre hvilke erfaringer og meninger de har til deres "lejede" løsning. Vi har kunder med meget komplekse og store løsninger og alt fra 20 - 50000 produkter, til vidt for skellige målgrupper og ingen er til dags dato "vokset ud af løsningen".

Mit råd er:
Lej en webshop som hundrede vis af andre har leje og er glade for.
Få dit design implementeret i den lejet shop(dette vil max tage et par dage alt efter hvor kompleks designet og shoppen generelt skal sættes op)
Lær at indsætte og adminstrere din vare og ordre selv(de fleste webshops har ultra entuitive brugerflader og manualer, det tager lige et par dage men så har du også sparet mange penge)

Skulle ovenstående ikke give med eller er i strid med alt andet end det du er blevet rådgivet om, så er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os, så vi lige kan sikre at du kommer så godt fra start som overhovedet muligt.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:45

Kirsten E:
Hvis du skal have Dankort betaling, er det også klart at foretrække en standardløsning med hosting, så er du sikker på, alle krav til PBS overholdes (og dem er der en del af), bl.a. skal der laves en årlig revisionsrapport om sikkerheden, og den laves af shopudbyderen, og giver ikke dig yderligere udgifter.

Bliver nød til lige at smide en bemærkning til dette, for det har intet at gøre med om man benytter et standard webshopsystem ellet et system programmeret fra bunden.

Det jeg tror Kirsten taler om er en gateway til transaktionerne, dem findes der uttallige af, for lige at nævne nogle - dandomain, scannet, dibs, wannafind, epay, freepay, quickpay, fribetaling etc etc.

Disse firmaer leverer gatewayen og står for at sikre de forskellige godkendelser af sikkerheden.

Så lige på dette punkt har det altså intet at gøre med om man ligger på en hosted standard løsning eller har sit eget system.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:26

Henning Wraae:

Mit råd er:
Få dit design implementeret i den lejet shop(dette vil max tage et par dage alt efter hvor kompleks designet og shoppen generelt skal sættes op)

Jeg vil godt råde dig til det stik modsatte!

Det medfører blot at når din webshop vokser sig for stor til en lejet løsning skal du starte helt forfra igen.

Derudover ejer du ikke filerne eller koden og kan ikke tage den med dig så du står reelt med en total afhængighed af det firma du vælger at leje en webshop hos.

Jeg kan derfor kun anbefale at du:

1) Baserer din webshop på en open source software eller på en unikt udviklet shopløsning som du selv ejer/eller har rettighed til frit at kunne flytte, bruge eller vidreudvikle koden

2) Fra start af får valgt et system eller en software som kan moduleres så du ikke en anden gang skal starte helt forfra hvis du ønsker at udvide men derimod kan bygge videre på løsningen.

Jeg skal gerne give et prisoverslag på opgaven hvis du sender en mail til email@redweb.dk med det ambitionsniveau du ligger an til kan jeg kun anbefale dig en løsning hvor du selv får frihed til at skalerer løsningen efter behovet over tid og at du vælger en løsning hvor du frit kan flytte koden og ændre i den som du ønsker - og det får du altså ikke i en lejet løsning hos en af standard udbyderne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56

Hej Ronnikc

Ronnikc:
Jeg vil godt råde dig til det stik modsatte!
Smile

Ja, det er jo lige præcis forskellen mellem din og vores virksomhed, he he jeg vidste det LOL Big Smile

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:16

Hej Henning (og Charlotte)

Henning Wraae:

Mit råd er:
Lær at indsætte og adminstrere din vare og ordre selv(de fleste webshops har ultra entuitive brugerflader og manualer, det tager lige et par dage men så har du også sparet mange penge)

Rart at se, at der er en professionel udbyder, der er enig med en shop-ejer! Og som ikke bare råder os til at bruge en masse (overflødige) penge på IT-løsninger. Det var præcis også mit forslag til Charlotte.

Og til Charlotte:

Jeg har set mange indlæg om, at man 'vokser ud' af standard webshops. Det kan da godt være, at det sker på et tidspunkt - jeg kender ikke dit produkt og din målgruppe, men der er mange, store virksomheder, der kører på Scannets webshop, så det må være rigeligt med udviklingsmuligheder.

Som Henning skriver, er det utrolig let selv at lægge varer ind i en standardshop. Når jeg lægger varer ind i min butik, skal den først scannes eller fotograferes, og billedet/billederne redigeres, så alle har ensartet størrelse osv, og derefter skal billede(r) uploades, og der skal laves en beskrivelse, lager indtastes (aht. lagerstyring), varen skal vejes (aht portoberegning). købspris (ath. status og lageroptælling) og salgspris skal indtastes og lidt andre småting.

Jeg kan lægge 15-20 varer ind i timen, afhængig af kompleksiteten i beskrivelser og antallet af nødvendige billeder. Jeg har ikke brugt een krone på IT-support i min shop, og den virker faktisk så godt, at jeg starter en fysisk butik i løbet af sommeren pga. efterspørgslen. Så selv om nogle af jer sikkert synes, den er primitiv, så virker den!

Husk også, at når du vælger en standardløsning, er der mange til at betale for forbedringer, ikke kun dig! Så med mindre, du har en meget stor pose penge til rådighed, vil jeg absolut råde dig til standardløsningen.

Kirsten

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:24

Til Ronnikc 

Ronnikc:

Det medfører blot at når din webshop vokser sig for stor til en lejet løsning skal du starte helt forfra igen.

Har du et eksempler på funktionalitet, der gør, at en webshop 'vokser ud af en standardløning'? Ikke med firmanavne, men hvad var det butiksejeren efterspurgte, som ikke kunne håndteres i en standardløsning?

Kirsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52

Hej

Jeg glemte lige at sige at de fleste løsninger som men lejer, har en gratis demo som du jo evt. kan prøve helt gratis, så kan du evt. finde ud af hvilken løsningen som passer til dig og din løsning. DanDomain og Scannet mener jeg begge har en gratis demo version som du kan bruge i 30 dage, så vidt jeg husker. En god ting er evt. at kontakte ejerne af de enkelte løsninger og høre hvilke gode og dårlige sider der er ift. til deres forretning. Alle vores kunder kører faktisk på Dandomain og du er mere en velkommen til at kontakte dem og spørge om deres erfaringer.

Held og lykke

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)