Kirsten jeg må desværre skuffe dig. Jeg er ikke fortaler for flashbaserede mtv-generations-løsninger og det er heller ikke det jeg mener når jeg siger at din butik ikke virker troværdig når jeg besøger den. Har du set din hjemmeside i 1680x1050 på en alm. 22" widescreen skærm? Der findes rigtigt mange af dem på markedet i dag - ja selv blandt din målgruppe - Det tror jeg du med fordel kunne gøre. Derudover burde du se på din brug af baggrunde, farvevalg osv. - Det gør jo ikke noget det er pænt, tiltalende og tillidsvækkende at se på selvom ens kundesegment er fyldt 45. (se evt. billede her af din shop) Det handler om at skabe tillid hos den besøgende, tillid så den potentielle kunde tør at trække dankortet frem og bruge shoppen og det lykkedes bare ikke når man besøger din webshop - sorry men det er nu min ærlige mening og jeg tror du kunne få betydeligt mere gang i forretningen hvis du valgte en mere tillidsskabende fremtoning i din butik for helt ærligt så ligner det jo noget du selv har lavet på et par timer og hvis din forretning ikke har valgt at prioritere webshoppen højere hvorfor skulle potentielle kunder så tro på at det er en seriøs forretning. Det image du har skabt for din webshop indeholder nogle værdier som man ikke umiddelbart forbinder med tillid og troværdighed men derimod snarer med moster karens hobby butik - og hvis det er det du vil så fred være med det, men derfor behøver det bestemt ikke at være den optimale vej for andre at gå. Men det er vist et sidespor i forhold til emnet her så lad os prøve at holde os inden for trådens emne og ellers kan du jo sende mig en privat besked hvis du har yderligere kommentare. |
Ronnikc:- Det gør jo ikke noget det er pænt, tiltalende og tillidsvækkende at se på selvom ens kundesegment er fyldt 45.
if it aint broken don't fix it - Jeg synes det ordsprog er hammer godt lige i denne situation. For jeg er altså ikke enig med dig Ronni, og jeg vælger at tage den op til debat selvom det er et sidespor fordi jeg synes det stadig er en vigtig faktor når man opretter en shopløsning.
Det hele handler om målgruppe målgrupp målgruppe. Vi kan hurtigt blive enige om at Kirstens shop ikke får nogen designpræmie, det kan alle vidst blive enige om.
Du nævner faktisk noget selv som er ret rammende - den ser hjemmelavet ud - og jeg tror netop det er en af de ting der tricker hendes målgruppe, at noget er hjemmelavet at det er en personlighed bag, det er "lille Kirsten" der sidder derhjemme og sælger stof, mønste og lign til folk der gerne vil sidde derhjemme og nørkle med den slags ting.
Så uden at kende hendes konverteringsrate eller bundlinje på nogen måde så tror jeg faktisk hun har fat i lidt af det rigtige med den stil hun vælger at kører, og så vidt jeg kan forstå på Kirsten i denne tråd så viser det sig også på bundlinjen.
Sorry for at kører tråden lidt ud af en sidevej, men som nævnt synes jeg det er et rigtig vigtigt emne at vende.
Så lad være med at vælge den mest flashy dygtigste designer, vælg et firma eller en designer der formår at lave noget der virker til netop din målgruppe. At IT professionelle eller andre designere synes det ligner l*** gør intet hvis de ikke er målgruppen.