Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af telefon og computer i mindre virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino,

Jeg har siddet og læst diverse opslag og bøger om regnskab men er stadig tvivl om hvad mine muligheder er med afskrivning i min lille virksomhed. Jeg har en lille PMV (personlig mindre virksomhed) og havde en omsætning på ~35000 sidste år med en god avance.

Jeg købte dog også en ny telefon og computer, begge under 10000,- styk. og bruger begge af disse i høj grad til min virksomhed, men dog også lidt privat når der er tid :)

Jeg er godt klar over at jeg ikke kan trække moms fra nu når jeg ikke er momsregistreret men kan jeg trække det fra i min indtjening? altså kan jeg skrive både min telefon og computer på som udgift, da jeg jo bruger dem til erhverv? mit firma tlf. nr er det tlf. nr jeg har i telefonen også feks.

Tusind tak igen Amino.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan du godt. Men jeg vil anbefale dig ikke, at benytte dem til privat brug. 

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sophy901:
Jeg er godt klar over at jeg ikke kan trække moms fra nu når jeg ikke er momsregistreret men kan jeg trække det fra i min indtjening? altså kan jeg skrive både min telefon og computer på som udgift, da jeg jo bruger dem til erhverv? mit firma tlf. nr er det tlf. nr jeg har i telefonen også feks

ja - computer er en undtagelse for aktiver der eller skal deles - og uden moms kan du tage den i firmaet. Du skal have en liste over dine aktiver, da du skal købe den ud igen hvis du lukker-

Telefon kun hvis du samtidigt lægger 2.800 kr på dit overskud og angiver korrekt https://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html  og da du jo så selv betaler den i dit PMV så skal din samlede udgift altså være over 2.800 kr for telefon hvis det skal give mening.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)