Citat:
Hvor mange af jer ville være friske på at sende jeres bankforretninger i licitation hos 2-3 forskellige banker?
Det koster jer ikke noget - hvis I vælger en anden løsning end den I har i dag skal I selvfølgelig betale en del af den fortjeneste I opnår ved at få optimeret jeres finansieringsløsning.
Hvad siger I til det? I behøver ikke komme med lange og velargumenterede indlæg, et ja eller nej er fint.
Jamen det korte svar der er – at det ikke er noget uinteressant tanke … alt der er omkostning sænkende er kommercielt interessant.
Citat:
Da der er tale om erhvervskunder vil der efter min mening være betydelige beløb af gå efter - hvis en virksomhed med bankfinansiering på f.eks 6 mio kr betaler 1%-point for meget er der 60 tkr at hente der. Skal jeg som formidler have f.eks 25% af fortjenesten, behøver der ikke være så mange af den slags forretninger før det kan blive godt.
Det eksempel kan jeg godt følge – de 15 tusinde er interessante.
Men det er nok ikke mange Aminoers bankarrangement der andrager beløb i den størrelse. Efter at ha’ været en aktiv på denne side gennem et ½ års tid, vil jeg mene at det gennemsnitlige arrangement ligger mellem 250 og 500 tusinde.
Betaler de 1%-point for meget ligger besparelsen mellem 2.500,- og 5.000,- kr. og skal du ha’ 25% af dem kommer din provision til at ligge mellem 625,- og 1.250,- kr.
Så skal du godt nok løbe hurtigt – hvis det skal være en interessant levevej.
Men lad os holde fast ved det arrangement på de 6 mio kr. En virksomhed der har denne type bankarrangementer vil ofte ha’ en økonomifunktion i organisationen. Hvor interessant vil du være for en økonomichef, der ved brug af dig jo så viser at han ikke har været dygtig nok til at forhandle med deres bank??
Jeg tror der er en del psykologi i lige det her!!
Det er sådan lige min umiddelbare reaktion – da jeg læste tråden…