Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminoers bankforretninger

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Hvor mange af jer ville være friske på at sende jeres bankforretninger i licitation hos 2-3 forskellige banker?

Det koster jer ikke noget - hvis I vælger en anden løsning end den I har i dag skal I selvfølgelig betale en del af den fortjeneste I opnår ved at få optimeret jeres finansieringsløsning.

Hvad siger I til det? I behøver ikke komme med lange og velargumenterede indlæg, et ja eller nej er fint.

VH Filialdirektøren 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:22

Lyder som en fornuftig ide, ligesom forsikringsmægler..

Kan bankmægleren tjene sin egen løn og lidt til aminoer, er det værd at tage med..

mvh   Geeked

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 08
Skrevet kl. 13:30

Tak for svaret.

Efter min mening er det, selv for relativt proffesionelle virksomhedsejere, totalt umuligt at gennemskue om de har fået de optimale vilkår i banken. Bankerne er fedtet ind i provisionsaftaler med alle mulige samarbejdsparter og DERFOR ER EN BANKRÅDGIVER ALDRIG OBJEKTIV - han vil altid helst sælge det produkt han får provision af og det er ikke nødvendigvis det bedste produkt for kunden.

De fleste bankkunder ved heller ikke hvad den bedste pris er - det kan være kunden føler at han har fået en god pris, men det kan muligvis gøres endnu bedre.

Ved at lægge finansiering i licitation opnås, alt andet lige, en bedre finansiering.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:35

En mægler kan også være fedtet ind at et bestemt tilhørsforhold til et bagland og derfor skal man være uvildig, for at kunne give det bedste bud.

Endbu bedre er det, hvis man er tidligere bank eller forsikringsansat gennem mange år og kender arbejdsgange intern og specielt hvor man kan ramme ømme punkter i forhandling om bedre priser for lån mv.

mvh   Geeked

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:27
Altså det samme som de tilbyder her: http://www.prislabyrinten.dk/Forside.aspx?
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 08
Skrevet kl. 16:39

Som jeg ser prislabyrinten.dk er de ikke eksperter på et smalt område som "erhvervsfinansiering", men lægger sig bredt ud på både, erhverv, privat og investering. Men jeg er da ikke blind for at andre har gjort noget lignende før - jeg vil bare gerne høre om erhvervsdrivende vil gøre brug af muligheden for at lægge deres bankforretninger i licitation.

Der findes i dag en række forskellige bankmæglere, men jeg er ikke klar over om de driver deres virksomheder med succes og i givet fald hvorfor eller hvorfor ikke.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:52

Okay. Skulle bare lige være med :O)

Kunne ikke forstille mig, at du kommer til at tjene ret meget pr "kunde"? men der er måske mange mennesker, der ikke har forhandlet særlig godt med deres bank og derfor betaler store gebyrer og renter.

Man skal også huske på, at det er vigtigt, at man har en bankrådgiver man kan snakke med. Da jeg skulle igang fik jeg tilbud fra 3 banken, men valgte den dyreste, da det var den bankrådgiver jeg faldt bedst i med. Skulle man senere få brug for højrer kredit ol. ville det være træls, at have en bankrådgiver, der ikke ville give mere, da man i forvejen havde fået et godt tilbud.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 08
Skrevet kl. 17:22

Jeg er helt enig med dig i at kemien med rådgiveren er meget vigtig. Men som banksektoren er skruet sammen i dag er der meget stor udskriftning på den enkelte rådgiverstol, den er svær at løse. Men det er heller ikke et krav at virksomheden skifter bank, hvis de er glade for den bank de har i dag, så tager vi en forhandling med den bank.

Da der er tale om erhvervskunder vil der efter min mening være betydelige beløb af gå efter - hvis en virksomhed med bankfinansiering på f.eks 6 mio kr betaler 1%-point for meget er der 60 tkr at hente der. Skal jeg som formidler have f.eks 25% af fortjenesten, behøver der ikke være så mange af den slags forretninger før det kan blive godt.

Men tak for dit svar - det er spændende at høre andres mening.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35

Citat: 

Hvor mange af jer ville være friske på at sende jeres bankforretninger i licitation hos 2-3 forskellige banker?

Det koster jer ikke noget - hvis I vælger en anden løsning end den I har i dag skal I selvfølgelig betale en del af den fortjeneste I opnår ved at få optimeret jeres finansieringsløsning.

Hvad siger I til det? I behøver ikke komme med lange og velargumenterede indlæg, et ja eller nej er fint.

Jamen det korte svar der er – at det ikke er noget uinteressant tanke … alt der er omkostning sænkende er kommercielt interessant.

Citat: 

Da der er tale om erhvervskunder vil der efter min mening være betydelige beløb af gå efter - hvis en virksomhed med bankfinansiering på f.eks 6 mio kr betaler 1%-point for meget er der 60 tkr at hente der. Skal jeg som formidler have f.eks 25% af fortjenesten, behøver der ikke være så mange af den slags forretninger før det kan blive godt.

Det eksempel kan jeg godt følge – de 15 tusinde er interessante.

Men det er nok ikke mange Aminoers bankarrangement der andrager beløb i den størrelse.  Efter at ha’ været en aktiv på denne side gennem et ½ års tid, vil jeg mene at det gennemsnitlige arrangement ligger mellem 250 og 500 tusinde.

Betaler de 1%-point for meget ligger besparelsen mellem 2.500,- og 5.000,- kr. og skal du ha’ 25% af dem kommer din provision til at ligge mellem 625,- og 1.250,- kr.

Så skal du godt nok løbe hurtigt – hvis det skal være en interessant levevej.

Men lad os holde fast ved det arrangement på de 6 mio kr.  En virksomhed der har denne type bankarrangementer vil ofte ha’ en økonomifunktion i organisationen.  Hvor interessant vil du være for en økonomichef, der ved brug af dig jo så viser at han ikke har været dygtig nok til at forhandle med deres bank??

Jeg tror der er en del psykologi i lige det her!!

Det er sådan lige min umiddelbare reaktion – da jeg læste tråden… Smile

Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:10

Bjarne Andersen:
En virksomhed der har denne type bankarrangementer vil ofte ha’ en økonomifunktion i organisationen

jeg vil da umiddelbart tro at mange håndværks firmaer, butikker og lign. skylder 2 - 3 mil. væk uden at have den optimale løsning med deres bank...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)