Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring via Adwords og søgemaskineoptimering

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære webshop ejere og andre søgemaskineeksperter,

Jeg har virkelig brug for noget input og gode råd! Overtog en webshop for snart fem måneder siden. Webshoppen havde været mere eller mindre "inaktiv" (ikke markedsført) i et år, så jeg var godt klar over, at der skulle investeres lidt for at booste salget.

Som alle andre nystartede virksomheder er jeg blevet kontakt af forskellige mere eller mindre seriøse medier (såvel "offline" som online) og har forsøgt mig lidt frem med de medier, jeg fandt mest relevante i forhold til målgruppe og produkter.

Jeg blev bl.a. kontaktet af et firma, der hedder Oban, som beskæftiger sig med søgemaskineoptimering. Da jeg havde (og stadig har) svært ved at gennemskue Google Adwords, hoppede jeg på et introtilbud uden egentlig at blive klog på, hvad det gik ud på. Jeg skulle indbetale kr. 5000,- hvor efter de sørgede for installation af Google Analytics og kom op med en liste med alternative søgeord og annoncetekster. Jeg blev herefter rådet til at sætte mit budget op til 100 kr. om dagen, hvilket jeg synes var ret voldsomt for en nyetableret virksomhed med forholdsvis begrænset omsætning.

Var inde og tjekke kampagnen i weekenden og blev mildest taget chokeret, da jeg erfarede, at de få salg jeg rent faktisk har haft via Google har kostet mig lidt over 160,- kr. stykket! Det skal hertil siges, at nogle af ordrerne har været på under 200 kr. Så for mig er det jo ren tilsætning at bruge Adwords.

Desuden har jeg prøvet at lave diverse søgninger på mine søgeord og kan se, at min webshop i de fleste tilfælde slet ikke kommer op på side 1. Det er stort set altid de samme firmaer, der ligger i toppen. Har hørt at det er et spørgsmål om, hvor meget man byder på det enkelte søgeord. Men hvordan finder man ud af, hvor meget man skal byde? .... og hvor længe skal jeg blive ved med at sætte penge til for at være med i kampen?

Stødte i øvrigt på begrebet "organisk optimering", da jeg læste tidligere indlæg igennem. Er der nogen, der kan forklare mig, hvad dette begreb dækker over?

Håber at høre fra nogen, inden jeg er blevet ruineret af Google Adwords ;-)

Mange hilsner

fra Lise

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 14:01

Den organiske optimering er almen søgemaskineoptimering, når man arbejder med den organiske optimering af en hjemmeside, arbejder man på at få den højere op i søgeresultaterne

Men hvis får så lidt ud af adsense er det muligvis din shop der skal optimeres, eller de forkerte søgeord du køber dig ind på.

Hvilken hjemmeside er der tale om?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 15:02

Hejsa! Hvilket site drejer det sig om? Umiddelbart lyder 100 om dagen ikke af særlig meget....men hvor ambitiøs er du??

Kh Katinka 

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25

Lise Andersen:
Var inde og tjekke kampagnen i weekenden og blev mildest taget chokeret, da jeg erfarede, at de få salg jeg rent faktisk har haft via Google har kostet mig lidt over 160,- kr. stykket

Er det når du regner de 5.000 med eller uden de 5.000 kroner til opstart?

Betaler du så kun Googles pris, eller betaler du også en ekstra procent til det firma, der satte det op?

Løsning: Se hvilke ord, der medfører salg. Fjern dem der ikke gør :) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:00

Hej Lise

Kan du se om du så har brugt hele budgettet på 100 kr om dagen? I givet fald vil det det i særdeleshed give mening at sænke din Max CPC, så du giver mindre per besøgende. Så vil du få flere besøgende for de samme 100 kr per dag.

Hvis du ikke bruger hele budgettet på 100 kr om dagen giver det stadig mening at sænke Max CPC. Det betyder så blot at du får færre besøgende per dag, men så kan det da i det mindste være at dem der så kommer, tjener sig selv hjem. Hvad er din Max CPC i dag?

Mvh Jesper

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 16:34

Ok - det må dreje sig om www.designforpets.dk - eller hur? 

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:44
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:44

5000kr for opsætning af en adwords-konto?

Jeg tror lige jeg bider mig selv i tungen og tæller til 10, inden jeg skriver noget jeg ikke burde..

Til din orientering kan jeg sige at inde i Adwords administrationen, er der et værktøj der selv finder alternative søgeord baseret på indtastet hovedterm eller læsning af en sides keywords.

Med andre ord kunne en person indtaste et firma's kontaktinformation, indtaste firmaets internetadresse, og automatisk få relevante søgetermer spyttet ud. Og det ville ikke tage mere end 30 minutter, max.

De organiske resultater er de naturlige resultater på søgemaskinerne som du ikke betaler noget for når folk klikker. De er fx placeret til venstre på google, hvor adwords, som du betaler for, er placeret til højre. 

Mvh,
Troels 

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 20:09

5000kr for opsætning af en adwords-konto?

Det kan jeg ikke pr. default se noget galt i - hvis opsætningen er pengene værd - og det kan det hurtigt blive. Jeg har sparet mange af mine kunder for flere penge end det - og yderligere skaffet dem mange flere salg ...

Som udgangspunkt kan jeg "næsten altid" øge afkastet af en adwordskonto med 15-20% hvis den er sat op af en "amatør"- og det er en investering som kunden får igen og igen og ...

Derfor kan jeg naturligvis ikke hidse mig op over at nogen tager penge for at sætte det op - men man kan hidse sig op hvis det ikke er pengene værd - men jeg vil gerne slå en pæl igennem den påstand at Adwords er noget man "bare" kan selv  - og så opnå fuld effekt... og det har jeg altså mere end en kunde der vil give mig ret i.

Vill du have max effekt af ppc kampagner kand det altså godt betale sig at bruge en professionel - spørgsmålet er så bare om den rigtige er brugt ...

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:41

Det drejer sig om webshoppen: www.designforpets.dk

Hvad mener du med, at det muligvis er min shop, der skal optimeres? 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)