Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding uden links må være en fejl

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har indledt et samarbejde til min shop med SEO firmaet KompetenceKanalen.dk. De har en fantastisk Trustpilot score, men troværdigheden led et knæk da jeg blev henvist til deres linkbuilding eksempler. Og ser jeg på en håndfuld i hver kategori, mangler der klikbare links på ca. hver anden artikel.

En kyndig fra bureaet forsvarede og fortalte at det var med vilje, men hvordan skulle google kunne liste artiklen og henvise til firmaer der ikke har links koder men kun skrevne adresser, ingen<a href="firmalink.dk"></a>?

Er der ikke noget der har glippet for dem, virker da ikke kompetent at et seo bureau kan lave sådanne fejl eller forglemmelser?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kaldes for non-linked mentions og det virker faktisk, i nogle tilfælde bedre end rigtige klikbare links.

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Det er hverken en fejl el. forglemmelse fra deres side af og er faktisk meget normalt ift. ønsket om "normalbilledet". Søger du på "linkbuilding naked url" vil du kunne læse dig til hvorfor. Bl.a. vil searchenginejournal og searchengineland dukke op som nogle af de første. - Hver anden link er dog i overkanten.

Lad os sige at du f.eks. har en populær blog og har en del SEO-knowhow. Så vil de give god mening at linke få gange ud med "aktive links" medmindre du linker til noget der virkelig er godt / i samme niche. Noget helt andet er at alm. link building er meget risky efterhånden, så hvis de gør som de "plejer" vil jeg nok mene du skal finde dig noget blog outreach i stedet fra rigtige sider. Hvis blog outreach vil du ca. få de 2-3 links om måneden for 7.500-10.000 alt efter hos hvem men mener de plejer at tage det samme for "hurtigssider" til diverse kunder hvor alt er blandet. 

Men igen så er normalbilledet faktisk ofte noget alá "kan købes hos www.example.com" uden aktiv link og har været brugt i rigtig mange år, for én mere bred "linkprofil".

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Fra  Ordkild Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er blevet ret populært det seneste halve års tid sådan cirkus. Læs evt. mere her:

https://searchenginewatch.com/2017/12/21/why-linkless-mentions-are-the-future-of-link-building/

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Link til god info.

Men hvad siger I? Hele artikler uden et link hvor url skrives flere gange. Skal der ikke også være et link på sådan en linkbuilding side? Altså en artikel med nævnelse af keywords og brand og ydelser og url og så lige et rigtigt link?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Arvid Jacobsen:

Tak for svarene. Link til god info.

Men hvad siger I? Hele artikler uden et link hvor url skrives flere gange. Skal der ikke også være et link på sådan en linkbuilding side? Altså en artikel med nævnelse af keywords og brand og ydelser og url og så lige et rigtigt link?



Jørgen jeg synes faktisk du har fået svar på dit spørgsmål i tråden??

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du, jeg mangler lidt detaljer :)

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for links. Der er nok også flere good practice.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, alt ender nogenlunde ud samme sted, dvs.

Balance blandt følgende:

  • Nøgleord og sætninger (fx "Amino for iværksættere")
  • Mærker (fx "Amino")
  • Brandede udtryk (for eksempel "Iværksættere samles hos Amino")
  • Generiske achors (fx "side")
  • Nøgne URL'er (for eksempel "amino.dk")
  • CTA'er (for eksempel "klik her for at læse mere")

Relevans:

  • Links der henviser til et websted, skal være relevante for indholdet. - Det vil f.eks. ikke give mening at en side om ostepølser linke til Amino.

Linkplacering:

  • Links placeret i de vigtigste artikler eller sektioner er bedre end links i footers og sidebars.

Links:

  • Do & no follow links. - Efterhånden er normalbilledet flest no-follow.

Links bonus:

  • Mange linker f.eks. først til ens ønskede side og dernæst til en "ikke-konkurrent" som f.eks. tv2.dk i håb om mere troværdig fra Hr. spider men bygger meget på gætværk.

Tekst længe:

  • Meget forskelligt og du vil få forskellige svar. Nogle skrive ultra-korte og andre skriver så hvis ene mand, ville man få ondt i nakken og tror på at disse virker bedst. Ofte laver man en blanding af korte og lange hvor de lange selvfølgelig er på de bedste "sites".

De første 1000 blog-publiceringer ender her i sidste ende. Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)