Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed for at dropshippe?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej! Jeg har åbnet en webshop, og jeg ville bare høre om jeg skal have en virksomhed? Jeg er lidt i tvivl, da jeg sådan set bare er en slags "mellemmand", og Shopify automatisk ligger moms på mine varer. 

-Det skal lige siges min leverandør er i EU

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke er momsregistreret må du ikke opkræve moms. Du må ikke lægge moms oven på dine varer som du siger Shopify automatisk gør.

At du er mellemmand har ikke nogen betydning for om du skal have et firma eller ej.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke lægge moms på noget hvis du ikke er momsregistreret - det vil give dig en stor bod hvis du fakturerer noget med moms i så fald. Det må du omg ændre og du bør kreditere evt kunder som du fejlagtigt har opkrævet moms fra. Det er en fejlindstilling i din shopify

Jeg kan slet ikke se hvordan det kan betale sig som sådan at arbejde med dropshipping uden virksomhed. Det må være noget nær umuligt at finde gode leverandører og hvordan man får tilknyttet betalingsløsninger er også en gåde (du må ikke bruge Mobilpay privat f.eks)

Du skal have virksomhed så snart du kan forvente at omsætte 50.000 kr på enhver 12 mdr periode = normalt når du rammer 4.000 per måned og ser det stige lidt

Du er ikke som sådan mellemmand - At du ikke har lager er sin sag, men ellers er de fleste jo mellemmænd = de fakturerer noget som de betaler andre for

Overvej om du så skal have personlig virksomhed eller om du vil starte i selskabsform. Et lille råd kunne være min bog #startup som fortæller alt om stiftelse af enten virksomhed som enkeltmands, eller selskab som IVS eller ApS i detaler, men alt du skal vide om stiftelsen, skat, moms og en hulens masse andet vigtigt. Den kan du få som e-bog eller paperback og så er du godt på vej http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret! Så blev jeg lidt klogerere..

Men nu sælger jeg ting som koster under 80kr fra Kina. Det betyder jo, at der ikke skal lægges moms på...Skal jeg så heller ikke opkræve moms, når de køber dem igennem min webshop?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ja da  alt du sælger til danskere og private i EU skal du da lægge moms på - du må sætte dig meget mere ind i momsregler
Den med ikke moms ved under x kr er på vej ud i lovgivnignen så der biiver moms på alt, men det betyder jo ikke spor for dig som jo ikke skal betale - blot angive  når du er momsregistreret

Du bør nok sætte dig mere ind i både import og i særdeleshed moms. Om Du betaler købsmoms eller ikke har ingen betydning for at du SKAL lægge moms på hele dit salg . fragt  porto og alt 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du momsregistreret eller ej. Det er en lidt vigtig ting at vide når du stiller de spørgsmål.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 13. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er IKKE momsregistreret, da jeg ikke har en virksomhed. 

Så må jeg ikke opkræve moms til mine kunder. 

Men alt der bliver købt i Danmark skal betales med moms? 

Det er det jeg ikke forstår, fordi af hvad jeg kan læse mig frem til, er det muligt at starte en webshop uden at man skal starte en virksomhed, så længe min årlige omsætning er under 50.000kr. 

Men skal jeg så opkræve moms til mine kunder, eller skal jeg ikke? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad du køber skal betales med moms. Hvis du ikke er momsregistreret så er alt dit salg uden moms men du får heller ikke fradrag af moms (det gælder både varekøb og andre udgifter).

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du IKKE er moms registreret må du ikke opkræve moms når du sælger noget.

Når du IKKE er moms registreret og køber noget, så skal du betale moms.

Så i din situation, må du ikke opkræve moms og du kan så heller ikke trække momsen fra, når du køber noget til din webshop.

Men du skal betale skat af alt hvad du tjener, også selvom du kun tjener 1 kr, så skal du betale skat.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Chenzy:

Jeg er IKKE momsregistreret, da jeg ikke har en virksomhed. 

Så må jeg ikke opkræve moms til mine kunder. 

Men alt der bliver købt i Danmark skal betales med moms? 

Det er det jeg ikke forstår, fordi af hvad jeg kan læse mig frem til, er det muligt at starte en webshop uden at man skal starte en virksomhed, så længe min årlige omsætning er under 50.000kr. 

Men skal jeg så opkræve moms til mine kunder, eller skal jeg ikke? 

Uden momsregistrering - intet momsfradrag og forbudt at opkræve moms. Hvordan man vil drive noget der ligner en seriøs webshop - med betalings løsning (Mobilepay forbudt privat) aner jeg ikke. Vil du drive noget seriøst så må du nok tænke om og se at få et CVR - formentlig med moms for en webshop der ved den aldrig kommer over 50000 omsætning er nok ikke værd at bruge meget krudt på - husk det er forventning om 50000 du skal registrere på = når du rammer omkring 4000 kr per måned

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)