Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for reklame udgifter med eller uden CVR nr.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er igang med at lave online undervisningsvideo som er tiltænkt at skulle sælges online til hele kloden.

I den forbindelse skal jeg udregne min fortjeneste.

Fordelingen af indkomsten foregår sådan her

Jeg vælger 100% hvad salgsprisen uden moms er.

Det udenlandske selsskab tager så 50% og de forpligter sig til at levere min video undervisning samt at afregne one-stop moms overfor EU.

Dette udenlandske selsskab har så mulighed for at man kan købe google reklamer, det koster 25% af salgsprisen.

Hvad er min skattepligtige avance? og hvilke fradrag kan jeg faktisk benytte?

Og kan jeg overhovedet lave dette privat uden at skulle have et CVR nummer, for jeg regner med at mit salg vil overstige 50.000 kroner?

Årsagen til dette spørgsmål er at jeg vil undersøge om ovenstående er muligt, for hvis ellers skal jeg spørge min arbejdsgiver om lov, ellers kan jeg blive bortvist(dvs ingen opsigelsesfrist og lønnen stopper med det samme) fra min nuværende arbejdsplads.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46661
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17

Umiddelbare må dit koncept være momspligtig omsætning og er den over 50.000 kr skal du være momsregistreret - uanset dit salg til det udenlandske selskab er med reverse charge moms eller uden moms som jeg ser det. Dermed skal du jo have et CVR nummer

Med forbehold for at jeg ikke synes det er helt klart hvordan det foregør med at du vælger salgsprisen og det udenlandske selskab tager 50% og sørger for onestopshop moms - det må vel så ende med at det er udlændingen der i princip sælger og så laver afregningsbilag til dig (eller du faktura til dem) på 50% af salgpris ex EU onestopshop moms

Du fører regnskab og så har du alle dine indtægter minus alle dine udgifter i form af det omk du har for at skabe indtægterne = dit resultat som du beskattes af
Om konkret fradrag og regnskab mere her http://jh-e-books.blogspot.dk/2016/01/fradrag-og-introduktion-til-regnskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:58

Det udenlandske selsskab står for opkrævningen hos kunderne, og jeg ser afregningsbilaget, hvor reklame udgiften står, målt i Euro.

Årsagen til at salgsprisen er 100% så er det fordi at det udenlandske selsskab tager højere priser i bestemte områder af verdenen, samt at den tager tilbuds priser andre steder.

Da det udenlandske selsskab er Amerikansk, og fysisk placeret i Californien, så er det denne som også står for one-stop moms afregningen, og det du siger at jeg skal sikre mig bilaget for at det er sket.

Skal jeg stadigvæk være moms registeret, selvom det er denne virksomhed som står for opkrævningen samt afregning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46661
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14

du vil jo sælge for - omsætte mere end 50.000 kr på en hver 12 mdr periode og dermed have et momspligtig salg til USA om jeg forstår dit koncept korrekt. Det er jo salg fra dig til ham i USA og han sælger så videre og har sin egen moms (eller onestop shop hvis HAN sælger til EU private)

Værdien af det samlede salg skal opgives i rubrik C i momsangivelsen - for momspligtigt ydelsesalg til uden for EU -så jeg kan ikke se andet end du må skulle momsregistreres. så snart du kan se, at du VIL komme op på en omsætning på 50.000 kr på en 12 mdr. periode.
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)