Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig betalingsstandsning - Hvad med mit IVS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære IV'ere,

Jeg står i den triste situation, at min ekskæreste er gået konkurs med hendes enkeltmandsvirksomhed. Dette betyder, at jeg står fanget i noget fælles gæld vi har på hus og jeg har kautioneret for i forbindelse med hendes virksomhed.

Banken har lige sendt mig et brev vedrørende indbetaling af det fulde beløb, men det er jeg jo ikke i nærheden af at kunne betale eller lave afdragsordning på så længe huset ikke er solgt.

Hvis jeg ender i betalingsstandsning i og med jeg ikke kan indgå en fornuftig aftale med banken i forbindelse med hendes afvikling og salget af huset, hvad skal der så ske med mit IVS under min ansøgning til gældssanering?

Kan man godt gå konkurs og drive et IVS ved siden af? 

IVS'et er et mindre selskab jeg ikke tjener det store på, jeg har fuldtidsjob ved siden af.

Jeg er naturligvis interesseret i at indgå rimelige aftaler, men jeg er bekymret for hvordan tingene går, hvis der går knude i forhandlingerne. 

Det siger sig selv jeg skal arrangeret et møde med en advokat, men jeg vil gerne sparre lidt herinde for at forberede mig selv.

På forhånd tak,

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS'et er vel et selvstændigt skattesubjekt og skal vel ikke blandes ind i dine private kautioner. 

De kunne måske risikere at sige, at du skal "sælge alt hvad du ejer og har" - og her vil det jo så fremgå at du ejer et IVS (som måske har en værdi?)

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er selvfølgelig en ærgerlig situation, men heldigvis går livet jo videre alligevel.

Dit IVS er en selvstændig juridisk enhed, som nok ikke i første omgang vil blive berørt af din eks-kærestes konkurs. Det er klart, hvis du har kautioneret for nogle fælles lån, så hænger du på den. Her vil kreditorerne se på, hvad du har af værdi, og som du udlægger det her, så lyder det ikke til, at der er stor aktivitet i dit IVS, og derfor repræsenterer dine anparter her, heller ikke nogen større værdi i det store billede.

Dét I har af værdi, er nok først og fremmest jeres hus, som skal sælges. Gældssanering er ikke det nemmeste i verden at få bevilget. Du skal nok i gennem Fogedretten og almene forhandlinger med dine kreditorer først, hvilket godt kan trække ud.

Du må ikke stifte et nyt selskab, hvis du er under konkurs- eller rekonstruktionsbehandling. Hvis du bliver erklæret personligt konkurs, er det nok op til Fogedretten, hvad der skal ske med dit selskab. Umiddelbart burde det ikke få indvirkning på det, hvis det ellers er i normal drift.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 7. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har hverken store aktiver, eller den store omsætning. Selskabet er småt og omsætter for mellem 50-100.000 om året.

De lønsedler jeg laver til mig selv, kommer selvfølgelig i betragtning til afdragelse af kreditorer hvilket jeg også har interesse i, men til gengæld vil min mulighed for at afdrage blive væsentlig forringet i tilfælde af, at jeg bliver nød til at lukke selskabet ned.

Tilmeldt 7. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig korrekt, at anparterne ikke repræsenterer de store aktiver og selskabet snurrer stille og roligt og sundt.

Tak for svarene.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)