Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Envato Market og VAT

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Helt enig da - men stadigt er det jo sådan at hvis et udenlandsk selskab er dansk momsregistreret grundet salg over grænsen der kræver DK momsregistrering, så har den danske momsregistrerede jo fradrag for denne danske moms

Virksomheder der sælger elektroniske ydelser og derved går under MOSS, har ikke nogen grænse der kræver DK momsregistrering (udover hvis de også sælger ikke-elektroniske ydelser) (Oplyst af SKAT).

Cookie - John Hannover:

Vi er ikke spor uenige om, at den danske køber her skal give sit moms nummer og få uden moms - men får han MED dansk moms, så er det jeg ikke ved OM skat ville protestere mod denne danske moms trækkes fra - vel ganske som hvis en vare leveredes med dansk moms fra en uden for DK men med DK momsregistrering

MOSS forbyder dansk moms for B2B salg, derfor vil det ikke være muligt - det vil skulle gå under reverse charge mekanismen. Teknisk set er det dansk moms - korrekt. Men loven gælder B2C salg, og ikke B2B - alle ses som private indtil andet er bevist.

Hvis virksomheden så ikke oplyser deres momsnummer, så er det deres problem at de *ikke* kan trække det fra - ligesom det altid har været.

Hvis vi som virksomhed faktisk havde lov til at trække det fra, så havde man jo lukket ned for reverse charge systemet - der er ingen grund til man ville beholde begge ting - hvis MOSS kunne "slå 2 fluer med et smæk".

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:23

Mange tak for alle svarene, og spændende at følge med i debatten.

Helt lav praktisk hvad betyder det så? Skal jeg give dem mit CVR nummer? Jeg kan ikke trække momsen fra? eller?

Vh Michael.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja det sikre er at du altid ved bestilling fra firmaer i EU skal give dem dit moms nummer og så skal de ikke fakturere med moms. Om du kan trække den viste moms fra er tvivlsomt tydeligvis og hvis det er korrekt så kan du heller ikke trække udgiften til momsen fra som alm udgift da du selv har påtaget dig den ved at handle med en der ikke har dit moms nummer og ikke trukket den fra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)