En ting har de i hvert fald ramt rigtigt med, og det er, at det koster mange af de gyldne $$ |
> En ting har de i hvert fald ramt rigtigt med, og det er, at det koster mange af de gyldne $$
En ting har de i hvert fald ramt rigtigt med, og det er, at det koster mange af de gyldne $$ |
Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting
> En ting har de i hvert fald ramt rigtigt med, og det er, at det koster mange af de gyldne $$ Det vil jeg absolut ikke give dig ret i. Det er rigtigt, at hvis man overlader det hele til en som mig koster det knapper, men det er også overkill for masser af mindre virksomheder. En kombination af et søgemaskinevenligt publiceringssystem og lidt personlig basis viden om SEO (som kan fås blot ved at læse 2-3 af de bedste bøger) er alt der skal til for at gøre det meget bedre end flertallet. Blot med dette ville masser af mindre virksomheder være stillet 100 gange bedre end de er idag.
Jeg mener at det er en CMS-leverandørs opgave at indrette deres publicerinssystem på en sådan måde at det ike forhindre, at søgemaskinerne kan finde rundt på det. Jeg mener også at det er deres opgave og gøre værktøjer i systemet tilgængelige, som kan bruges til at optimere sitet (f.eks. manuelle eller automatiske unikke titler og META-informationer, mulighed for kategoriseret krydslinking etc). Hvordan godt der så optimeres er naturligvis op til brugerne af systemet, men at påstå at SEO er noget man "køber ovenpå", EFTER at man har valgt hvordan man vil publicere er den absolut dyreste løsning. Det er langt billigere at bygge et website søgemaskinevenligt end det er at lave det om senere. |
Det kommer jo igen an på hvilke øjne der ser på tingene. Min "makroøkonomi" er måske din "mikroøkonomi" - og for nogle virksomheder er 30.000 kr. til optimering måske mere end de kan afsætte mens andre er klar til at ofte flere hundrede tusinde. Nogle er måske klar til at læse nogle bøger og selv sætte sig lidt ind i sagerne mens andre arbejder med områder der er så langt fra internettet, at de blot ser det som et middel for øget salg, men ikke har en pind forstand på hvordan tingene hænger sammen. Andre igen forstår måske tingene, men ønsker ikke, at bruge deres kostbare tid på at sætte sig ind i SEO fordi de i mens kunne bruge tiden på at tjene penge Og sådan kunne man jo blive ved :) Ang Udbyderne af forskellige CMS systemer, så vil jeg give dig fuldstændig ret... |
Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting
|
Hej Helle Tja, jeg er også AMINO nybegynder - men kan da lige dele hvad jeg har gjort. Jeg har startet virksomhed med en baggrund der hedder "0 kr." - så jeg gør ALT selv...og ja, ind imellem ville jeg ønske, at jeg kunne nøjes med det, jeg er god til....men det kommer
Jeg har læst mig frem til lidt om optimering - jeg ligger ikke specielt godt på Google, så jeg kunne sikkert gøre det bedre. Jeg har selv produceret min side - den eneste ene nogensinde, og efter at ha'' fulgt rådene i følgende artikler + de artikler, der er refereret til på http://www.eksperten.dk/artikler/23, fik jeg mærkbart flere besøg og nu er jeg stødt kommet til at ligge bedre og bedre på Google.
Lige nu synes jeg der imod, at Blogging omtales som søgemaskineoptimeringens afløser - så det er jeg igang med at undersøge lidt om.
Mange hilsner
Lene
|
Nu må jeg lige springe i den for den arme CMS leverandører.
For det første har det meget med CMS systemet at gøre. Der findes (jo jo ikke løgn) stadig CMS systemer som ikke kan de mest simple ting som feks at sætte meta tags (Title keyword description alt-text etc.). Andre CMS systemer kan ovenstående men har det ikke konsekvent til hver side/underpunkt dvs. du kan kun sætte dem generellt 1 gang for hovedsiden.
Desuden er det jo sådan at specielle søgemaskine optimerede sider ser lidt anderledes ud and det vi normalt ville bruge som produkt side. Teksten til en søgemaskine optimeret side ligner jo lidt en ordblind græker har skrevet på dansk (Undskyld til alle ordblinde Grækere herfra og ja jeg skriver heller ikke som guds gave
Desuden har kun få cms systemer mulighed for at angive stier
feks. hvis vi tager keyword "rembrandt" så giver en side med stien /rembrandt/rembrandt.asp en meget højere placering end en side der hedder /side15.asp med keyword rembrandt i meta taggen
Så i princippet har manden bag CMSen ret. Man skal betale for en god placering hvis man bruger et CMS system. Ihvertfald et der ikke kan alle de ting.
Please lad være med at slå mig ihjel nu....
Hilsen
Markus
PS: Er det nu jeg skal nævne at vores CMS system kan alt det og lidt mere |
Der findes CMS''er der ikke kan en skid, der findes dyre metoder til søgemaskineoptimering. Men det ændrer stadigvæk ikke på, at kunden er blevet oplyst om, at man skal betale til Google. Det er jo den værste gang mundlort der findes. Så principielt har manden altså taget fejl uanset hvordan den vendes og drejes. Fakta er hvad han har sagt. Og han har ikke oplyst kunden om, at de selv kan foretage noget, for at blive søgemaskineoptimeret. Han har fortalt kunden at det er mange mange penge, det drejer sig, og det er jo også afhængig af, hvem man vælger som leverandør. Og at det er Google man betaler til... WHAT?!?!?! |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Whoops... sagde han virkelig at det er google man betaler til? Damn..jeg må vist hellere pudse mine briller før jeg læser...hmm.. jeg har jo slet ingen Spøg til side.. Ok.. det er total bull.... det der omkring google.
Men man kan altså godt have en dårlig dag... også som sælger... det ved jeg alt om (feks. når ens datter hylede hele natten pga. af nye tænder.. damn så er man ikke meget værd næste dag
Så derfor "Tilgiv din næste... eller hvad hedder det nu"
Og jeg håber du tilgiver mig for dette indlæg.
Men jeg vil ikke henstille mig som ufejlbart, jeg har da også sagt til nogle af min kunder at rigtig søgemaskine optimering kan koste "mange mange penge", dog med den sætning : "hvis man ikke selv laver det" tilføjet i slutningen. Og hvis de spørger hvordan henviser jeg faktisk også til amino og andre gode sider. Det tager jo tid at hjælpe kunden med at finde de rigtige keywords da mange når de skal gøre ting selv tænker "indad" og ikke "udad" (eks. havde jeg en kunde der forhandlede supersoaker vandpistoler det er de der megastore mother.... vandpistoler med tank på ryggen. Deres mest naturlige keyword var feks. supersoaker fordi de kørte reklamer på TV. Men vi foreslog supersoker som søgeord efter noget research, fordi vi mente at det ville være mere naturligt at skrive det. Vi endte med at få 3 gange så mange søgninger på vores ord end deres ord)
Det er kun en af de mange ting der skal overvejes hvis man vil gøre det godt, og jeg kan godt forstå at nogle vil have hjælp til det, og jeg kan også godt forstå at man kan komme til at sige det "koster menge mange penge" men man skal godt nok være en åndsbolle at sige at man skal betale dem til google.
Hilsen
Markus
|
Hmmmm.... Okay, du er tilgivet Hehe... Man kan som sælger have en ''shitty day'', men at man ligefrem betaler til Google, synes jeg er lidt langt ude... Og ja; søgemaskineoptimering KAN bestemt være dyrt, især hvis det skal gøres ordentligt og der skal ligges nogle timer i det... Men mener nu alligevel at sælgeren kunne have været lidt mere rådgivende |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Prøv at se den afstemning de har på deres forside (den er i øvrigt placeret fuldstændig skævt - specielt i små opløsninger!) Denne demo af proCMS er: 31% Imponerende 13% Udemærket 56% Middelmådig Antal stemmer: 839 Skal vi gætte på, at mindst 90% af de mennesker, der har valgt "Middelmådig" i virkeligheden gerne ville stemme "Føj for den da" eller noget i den stil. Og den er godt bvadr i FireFox.. |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense