Skal man oplyse pris incl eller excl moms i et forbrugerkøb ??
Hvorfor tror i at Bilkas priser i forretningen er incl moms ??
Jeg tror godt du kender svaret :) Ja, man SKAL vise prisen med moms ved forbrugskøb. Det er alene butikker der udelukkende handler med momsregistrerede virksomheder der må annoncerer priser uden moms. Men mange gør alligevel begge dele. Og som et svar til en af de ovenstående så viser METRO faktisk alle priser både med og uden moms, på trods af at de kun sælger til virksomheder.
At vise almindelige forbrugere priser uden moms er udelukkende et forsøg på at snyde dem til at tro, at en vare er billigere end den faktisk er.
nu er denne tråd også om at blive forhandler i amway.... og som forhandler,, når du køber dine varer står altid uden moms... når du så skal betale får du momsen, på.....
vælger du at blive kunde i amway står priserne inck moms... som bilka som du skriver.
amways priser står både med og uden moms i deres priskatelog... såå ....
du skal huske på at vi snakker 2 forskelige ting her...
en ting er at være kunde,,, en anden ting er at være sælger.
At vise almindelige forbrugere priser uden moms er udelukkende et forsøg på at snyde dem til at tro, at en vare er billigere end den faktisk er
der har du helt ret Mikkel...
så lav du bare en tråd om hvor dårligt det er at handle de steder som ikke oplyser begge del...
for det gør amway... så ingen dumme forsøg på at snyde folk på priserne her... man ser prisen som den er og som man får den, som sælger eller som kunde.
Jeg var bare bange for at det var det seneste MLM trick, at man gemte momsen indtil kunden var hugget på krogen.
nu ikke for at spore denne gode debat af vejen... så vil jeg da lige spørge nogle af de kloge herinde... hvis nu man starter op i et udlandsk mlm firma. som også har produkter,,, men de bliver tilsendt fra et andet land...
Jeg syntes det er lidt sjovt at medierne nu går helt agurk over at Birchow er med i Amway.... Det var han allerede for næsten 2 år siden, hvor TV2-nyhederne havde fat i ham og interviewet ham live. Nyhedsværten spørger ham omkring hans sammenhæng med Amway, men får blot nogle vævende svar ud af det. Jeg kan ikke huske 100% præcist hvad det var det sidste spørgsmål var, men det var et eller andet med hvilket signal Birchow mente han sendte når han stilte op for Amway. Der går en lang pause hvor Birchow bare sidder og smiler fjoget ind i kameraet hvorefter han siger "Hvad syntes du selv?" i bedste Linie3-stil. Det var der hvor jeg tabte respekten for hvad ham. Jeg er som sådan hamrende ligeglad hvad manden laver, men uanset hvad, så skal man sku være klar i spyttet når man bliver spurgt om hvad det er man laver. Og her var det helt tydeligt at han ikke havde styr på det.
om han ved hvad han laver eller ej skal man da ikke kunne vide...
men en ting er jeg sikker på...
det er kun fordi anders birchow er med i amway, at der er så meget fokus på det.. kun for at trykke på ham... for at få en historie ud af det... intet andet,,, var han ikke med havde du ikke hørt om amway på samme måde...
se bare lr og de andre mlm firmaere... du høre intet fra dem... da de heller ikke har nogle kendte fra danmark med... som de kan få en historie op at stå omkring på...
så det er helt sikkert... hvordan han køre sin amway forretning, må han helt selv om... men er der nogle som mener han gør det forkert må de henvende sig til amway, og så må de tage stilling til hvad som skal ske...