Jeg ved ikke om du vil have et stort varelager, men hvis det er tilfældet, kan du prøve at høre, om de ser mere lyst på det, hvis banken får pant i varelageret. Det kan være nemmere på den måde, hvis ikke de har andre værdier de kan sikring i.
Der kommer slet ikke noget varer lager som sådan... det er et tøj projekt på kommitions salg... Så jeg står ik med varene selv... Det er også et utrolig lille beløb det drejder sig om... kun 30.000 kr...
Ejer af Unicorn Screen Printing... Its a lifestyle.....
Det var jo godt nok ikke det store beløb. Har du et budget du kan vise dem, hvad du forventer du vil omsætte for, bud på indtjening m.m? Synes det lyder utroligt 9 banker ikke vil give dig et lån eller en kassekredit på 30.000, men nu kender jeg heller ikke din økonomiske situation..
Hvis du tror nok på din ide, så tag da et af de lidt dyrere forbrugslån eller kør det på credit card overtræk. Sådan har massr af folk startet virksomheder gennem tiden - og mange er endt godt :)
Min tidligere chef kørte taxa om natten i næsten 2 år, samtidig med at han startede sin virksomhed. Selvfølgelig er det mega hårdt og surt, men i dag ejer han flere firmaere og har ikke lånt en euro, kr, eller lire og han tjener gode penge i dag, uden at være afhængig af banker og lån.
Nu siger jeg ikke at du skal kører taxa hver nat, ligesom ham, men tag et deltidsrengøringsjob eller noget vikar job. Man er nok også mere påpasselig og arbejdssom, hvis man har knoklet for pengene, istedet for at få dem "foræret" af banken...
Jeg vil godt bakke op om Lord Nelsons forslag. Prøv samtidig at kigge på mulighederne i forbindelse med en etableringskonto. Det er trodsalt lettere, at skrabe 30.000 samen, hvis der ikke skal betales skat af dem.
Det med at sætte sig i yderligere højrente-gæld, tror jeg du skal holde dig fra. Man kan i forvejen let komme til at sidde hårdt i det økonomisk, efter opstart af egen virksomhed. Specielt når du allerede har ét af den type lån, som du døjer med at komme af med.