Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nej fra banken.... igen, igen, igen, igen...........

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke dit projekt, men er der ikke en måde at starte op på med 3.000 i stedet for 30.000 - og kan du ikke liste de 3000 kr ud af husholdningen? - hold op med at ryge el.lign.

Jeg har startet to virksomheder - den første var meget lille og ikke 'væsentlig' ikke en del af den nødvendige indkomst, men jeg havde ikke en eneste krone på lommen, så det kørte uden indskud og hver gang en kunde købte for 200 kr, så brugte jeg 180 kr på porto og tryksager til reklame - så var der måske to kunder der købte næste gang. Det var en sport aldrig at 'risikere' andre penge end dem man selv havde tjent. Den næste virksomhed kostede også 0,00 i indskud og den har været mit gode levebrød i 15 år.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:21

gør som Mikkel siger, hvis en overrente på eks 10% i forhold til normal kassekreditrente på et beløb på 30.000,- = kr 2.000,- netto/ år

er et problem, så glem det hele.

9 X gange afslag lyder voldsomt, er der tidligere betalingsvanskeligheder eller evt RKI ?? ( undskyld den ligefremme tiltaleform )

Brug disse afslag konstruktivt til at lave evt afpudsninger af projektet

Held og lykke

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 18:42

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 18:43

Hvis ideén er god kunne du jo tage en med der kan ligge de 30.000,- du kan mail mig, hvis vi skal drøfte det.

Peter

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:53

Der skal jo ikke meget til at forrente 30K.

Måske du skal være mindre ydmyg over din tilgang til banken. De udbyder en vare som de gerne vil og skal sælge - penge.

Det er jo ikke som om de giver dig pengene - du kommer jo til at betale for dem. Det lyder helt skævt, at du ikke kan låne, selvom 30K lyder mere som et forbrugslån end startkapital.

Tror du skal kigge mere indad og så måske på selve præsentationen. Sæt eventuelt beløbet lidt op, da du så slipper for at skulle derned igen med det samme - hvis din prognose ikke holder.....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:38

Tommy:

Jeg vil godt bakke op om Lord Nelsons forslag. Prøv samtidig at kigge på mulighederne i forbindelse med en etableringskonto. Det er trodsalt lettere, at skrabe 30.000 samen, hvis der ikke skal betales skat af dem.

Det med at sætte sig i yderligere højrente-gæld, tror jeg du skal holde dig fra. Man kan i forvejen let komme til at sidde hårdt i det økonomisk, efter opstart af egen virksomhed. Specielt når du allerede har ét af den type lån, som du døjer med at komme af med.

Også her. Hvis det er et problem at rejse og finansiere 30.0000 kr. i forbindelse med selve opstarten af virksomheden så bør man overveje om man/virksomheden overhovedet er moden til at starte op. Det næste bliver måske at der skal bruges 50.000 kr. yderligere og hvad så ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:43

Hej med dig,

Synes godt nok også det lyder utroligt at du ikke kan låne 30.000kr til etablering, det er utroligt du overhovedet kan starte op for så lidt. Hvilke banker har du været i?

Ved ikke hvor du bor, men har et par forslag til rigtig gode banker - især til iværksættere.

Mht at en virksomhed ikke er moden til at starte op hvis man ikke selv kan rejse 30.000kr, det synes jeg simpelthen er noget vås! At man ikke kan finde 30.000kr selv, betyder ikke at man ikke har en god ide der kan føres ud i livet - og har man et almindelig job nu om dage, så kan det sgu være svært at spare 30.000kr op selv.

Jeg kunne også finde på at tage et lån hos andre som Mikkel var inde på tidligere - måske er renten højere, men det er prisen man må betale engang imellem

Finkena

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)