Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg ønsker det samme som alle andre shop indehavere, mere salg - foreslag modtages.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kan gøres bedre, smartere og hvad skal det til for at blive mere synligt for søgemaskinernes robotter ?

Jeg venter med spænding på forhåbenlig mange gode foreslag.

www.webteck.dk

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 01:34

Hej Thomas

Jeg kan bedst karaterisere din shop som en søgemaskinekatastrofe ...

Din shop kører med de samme titler /overskrifter - der står webtech eller webtech shoppen på alle siderne. Det er en KATASTROFE når vi snakker websites at der ikke er en individuel titel ...

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4HPEB_daDK223DK223&q=site%3awebteck%2edk

Dine kattegorisider fortæller mig hvornår varen er oprettet - hvilket ærlig talt er mig ligegyldigt - fortæl istedet om varens fortræffeligheder.

Flere af teksterne er totalt uoriginale og kan findes  næstten enslydende andre steder på nettet ..

Flere af teksterne er på engelsk og er direkte copy/pastet fra andet indhold - her er du på kanten af det Google vil kalde duplicate content

Der mangler en rød tråd mellem det du gerne vil findes på og de ord der er skrevet i teksterne ...

Så er der de sædvanlige spørgsmål som gør  at handel kan blive afbrudt - hvor længe er i om at levere - hvornår får jeg varen - hvad med forsikring af dyre varers transport - også kaldet showstoppers eller dealbreakers.

Jeg synes din shop virker noget ufærdig og den "lugter" langt væk af dropshipping aftale med et it-firma ... men det er kun et gæt.

Jeg foreslår du læser nogen af de mange andre indlæg herinde om e-handel - for dem har du vist ikke læst endnu?

Det er ikke min mening at være for hård - men hvis du mener det seriøst og vil tjene penge - så er det en OMMER!

Held og lykke med det ....

Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:36

Hejsa

Ang. din webside, så vil jeg anbefale dig at downloade E-pusher light fra Martin Thorborg, og så slavisk gå igennem de forbedringsforslag han har.

Mange hilsner

Rikke

Fra Glostrup
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 23:27

Hej Karsten

Nej jeg tager det ikke ilde op da det jo er den slags feedback jeg er ude efter og godt nok har shoppen i denne form kun været  idrift 1 måned så selvfølgelig er der fejl, men det er jo dem jeg vil finde frem til, så de kan blive rettet. Så hvis nogen skulle have løsnings foreslag er det bare med at komme ud af busken og lægge et svar.

Og til Rikke, jeg er i gang med e-pusher light og flere ting er nu ændret på baggrund af den.. 

Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:00
Der mangler en god webdesigner til at modernisere/forskønne layoutet.
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:25

Mike Lothar:
Der mangler en god webdesigner til at modernisere/forskønne layoutet.

Det er desværre en meget tidskrævende proces med en sådan osCommerce-løsning. Der findes myriader af "indlejret" HTML ala height= og tabel-strukturer, som skal ændres / fjernes på **rigtig** mange sider, før man kan begynde at forandre designet udover sådan noget som at ændre boksenes position og bredde, baggrundsfarver mm. Osc understøtter heller ikke nogen skin-metodik. Det er f.eks synd at de fritskrabede billeder (som der vel er brugt tid og penge på at producere) med hvid baggrund "tvinges" ind i bokse med grå baggrundsfarve. Omvendt ville en hvid baggrundsfarve i alle bokse ikke fungere (det er sådan en slags pest eller kolera)

Omvendt synes jeg din webshop (som de fleste osCommerce-webshops) er langt mere "klar" og overskuelig end rigtig mange andre webshops. Osc design er konservativt og meget svært at forandre grundlæggende, men der er jo ikke de samme uklarheder og forvirrende "flyv" og eyecandy som stjæler fokus fra produkterne og informationen, som man ser i rigtig mange andre shops.

Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:35
Der er mange der laver templates til diverse osCommerce systemer. Jeg har selv arbejdet med disse gennem årene, og kender godt til problemet med alle de tags og koder (og rod) der er ved selv at (om-)kode dem. Men i den sidste ende er det det hele værd. Eventuelt kan man med fordel betale sig fra det, og her snakker jeg ikke om millionbeløb. Der findes mange designere/layoutere derude som for ganske få penge er mere end villige til at starte en portfolio men bare mangler kunder. Man skal ikke lade sig skræmme af at man tror det er svært hvis man ikke har prøvet det. Google (jubii.dk ehhe) er din ven.
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:24

Mike Lothar:
Der er mange der laver templates til diverse osCommerce systemer. Jeg har selv arbejdet med disse gennem årene, og kender godt til problemet med alle de tags og koder (og rod) der er ved selv at (om-)kode dem. Men i den sidste ende er det det hele værd. Eventuelt kan man med fordel betale sig fra det, og her snakker jeg ikke om millionbeløb. Der findes mange designere/layoutere derude som for ganske få penge er mere end villige til at starte en portfolio men bare mangler kunder. Man skal ikke lade sig skræmme af at man tror det er svært hvis man ikke har prøvet det. Google (jubii.dk ehhe) er din ven

Jeg har selv været der :-) Jeg talte for 1½ års tid siden med en anden, kan ikke huske adressen, som efter hendes eget udsagn havde brugt +1.000 timer blot på "normalisere" koden til validerbar HTML baseret på CSS. Og så er der jo designet. Det er helt rigtigt at man kan købe et væld af forskellige templates til osc samt CRE loaded/Zen. Men et købt design vil altid være et kompromis også - ensbetydende med kameler der skal sluges, ting man ikke er helt tilfreds med osv. Altså lag på lag, og aldrig helt tilfredstillende. Naturligvis skal man korrigere koden, det *er* "det hele værd", men så virker de forskellige templates/contributions jo ofte ikke. Parrer man designproblematikken, en gammeldags kode+database/indhold+design er forbundne strukturer og osCommerce utrolig mange andre mangler, mener jeg man lige så godt kan benytte en købe-webshop. De mangler osC rummer kan mange så få løst igennem det lidt gnidrede contribution/modul-system, men da osC fuldkommen mangler et designpattern, hænger virkningen af de mange contributions ofte sammen med det fødte design. Jeg mener osC er optimal for folk der vil sælge glansbilleder på hobbyplanet mv, men ved større visioner/ideer render alle ind i de samme uløselige problematikker, og så ender de alligevel efter at have brugt utrolig meget tid og dermed også penge, med at benytte en anden webshopløsning. Det kan man også google :-)

Jeg vil helst ikke misforståes - Jeg synes virkelig osC er et godt produkt set som en out-of-the-box løsning til alle der vil i gang med e-handel, som alle kan finde ud af, men har man visioner om større udbygninger, vækst mm på sigt, vil jeg personligt vælge noget andet

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:33

Der findes jo også open source alternativer til OsC.

Jeg levere selv webshops baseret på Joomla / Virtuemart hvor jeg tilpasser sitet fuldstændigt til kundens ønsker - kunden kan også levere en photoshop fil og sige "sådan skal min shop se ud" også kommer shoppen til at se sådan ud.

Rent prismæssigt er det heller ikke en voldsom udskrivning og de løbende udgifter til et site er på niveau med OsC - altså betaler man som sådan for at få en unikt tilpasset webshop som passer ind i ens generelle præsentationsmateriale (kan f.eks. være med logo / design m.v. leveret fra eksisterende reklamebureau) og ikke for licenser eller dyre abonnomentsformer hvor man skal ligge 500 kr om måneden + et par 100 oven i per modul man skal bruge indtil hele løsningen måske runder et par tusinde på månedesbasis.

Der er ingen begrænsninger i forhold til antal produkter eller produktkategorier og det er ikke bare en webshop men også et content management system - og dermed får man faktisk det hele på en gang til en ganske overkommelig pris.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:04

Hej Konrad,

Du har ret i en del af det du skriver omkring oscommerce, men du laver også rigtig mange konklussioner baseret på hvad du tror og tænker som ikke er sande.
At en person har brugt 1000+ timer på at få htmlen valideret vil jeg kategorisere som en dumhed af større grad. For det første fordi der findes de første 5 forskellige pakker hvor htmlen allerede er valideret til oscommercen, som er plug n' play hvis du har en clean oscommerce, dernæst ville det ikke tage noget nær 1000 timer at gøre det selv.

Dernæst er det altså ikke noget kæmpe problem at lave ganske unikke designs i en oscommerce, rigtig mange har gjort det rundt på nettet, problemet er bare at du ikke aner det er en oscommerce shop du går rundt i når du ser den. Et af de gode eksempler er www.gadget.dk som faktisk er bygget på en oscomerce shop. Mig bekendt sælger de ingen glansbilleder og driver en forholdsvis stor succesfuld shop på nettet.

Konrad:
Jeg synes virkelig osC er et godt produkt set som en out-of-the-box løsning til alle der vil i gang med e-handel

Her er jeg dog desværre ganske uenig, jeg mener ikke at osc'en kan fungere som en out-of-the-box løsning, den er alt for nørdet, alt for grim og har en helveds masse underlige ting i som er komplet ubrugelige. Samtidig har den en masse punkter på SEO banen hvor den halter virkelig meget. Så en out of the box løsning er det bestemt ikke i mine øjne. Men som grundbase for en person der forstår sig på en smule programmering kan det være et rigtig godt udgangspunkt.

Et firma som www.goldenplanet.dk har også i mine øjne haft utrolig stor success med at bygge deres shopløsning over oscommercen, og er så vidt jeg ved en af de mest kendte shopudbydere her i DK.

Men vil man ud og have noget 100% costumized så vil det være bedst at bygge fra bunden - problemet med de løsninger er bare at prisklassen er en helt anden og vil i  rigtig mange tilfælde være at skyde grovspurve med kanoner.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)