Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT og afgifter - Er det kun mig, der synes, det har taget overhånd?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Du mangler rigtig mange ting. Moms, når nu du tager personlige ting med også. Sukkerafgifter. Broafgift. Vægtafgift. Elafgift. Tinglysningsekspeditionsgebyr. Nummerpladegebyr. Retsagsomkostninger. P-afgift.

Hvis du mener, at der er for meget at holde styr på, må du finde dig en bogholder. Hvis du mener, at du betaler for meget i skatter og afgifter, må du blive politisk aktiv.

Her er helt sikkert dømt tudekiks.

Hvor meget mere kompleksitet synes du, der mangler, før der ikke længere "helt sikkert er dømt tudekiks?"

Synes du alle ordningerne, bidragene, afgifterne og skattesatserne alle er komplet uundværlige?

Jeg taler her ikke om skattens størrelse, men om antallet og kompleksiteten af de forskellige administrative tiltag, der er vokset år efter år over de sidste mange årtier. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke gennemgået hver enkelt, det er det vi har embedsværket til. Jeg er sikker på, at der er en god forklaring på dem alle.

Som andre også siger, så gør du det jo også lidt værre ved at nævne personlige ting, såsom topskat og bundskat.  Jeg synes, at bundskat er lidt svær at komme ud af. Hvis du ikke vil betale kirkeskat, kan du jo melde dig ud af foreningen. Du nævner også skatter/afgifter, som kun er relevant for nogle af virksomhederne. Jeg vil give dig ret i, at det kan virke overvældende, men det er almindeligt regnskab jo også. Efter min mening bør dette være obligatorisk stof i 9. klasse sammen med personlig selvangivelse og lønseddel. Det er en anden snak.

Kan/vil du ikke sætte dig ind i det hele, må du som sagt have dig en kompetent bogholder. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vist er det lidt komplekst men sandt og sige er der jo dels nogle af tingene som ikke er lovpligtige (f.esk erhvervsevneforskring og pension og de øvrige ligge jo faktisk i nogle grupper er bare kræv EN registrering vi lønsystem eller skat - i et huk får man jo
A-skat AM bidrag ATP, AES, Barsel og andet ATP tilknyttet.

Du kan jo være ret kold over for opdelingen og hvor pengene flyver hen, men vi taler jo reelt om løn for det meste her, og det er EN brug af lønsystem eller skats letløn gratis og så 4 posteringer nomalt i bogholderi - Bruttoløn, nettoløn - skat/ambidrag og ATP (som også bruges til samlet betaling de opkræver for de øvrige. 

ATP samler jo de fleste øvrige for dig i "Samlet betaling" AUD AER Barsel osv.

På lønsedlen og ved indberetningen indberettes samtidigt evt skat af bil og telefon

Arbedsskadeforsikrigen som er lovpligt skal man selv tilmelde og betale ud over det som automatiskhænger sammen med løn

Udbytte skat jo kun hvis man tager udbytte og i så fald EN indberetning om året

Jeg synes det kommer til at se unødigt kompliceret ud her i forhold til hvad det er. For en ansat vil det være EN indberetning via lønsystem eller skat og den vil tage 5 min

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)