Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faldende salg - hvad kan vi gøre?

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror i vil have rigtig godt af at bruge et par timer med en forretningsudvikler. Det vil komme til at koste, men det er givet rigtig godt ud hvis i får fat på den rette.

Som andre også har påpeget, synes jeg der kommer modsigende svar fra dig. På det ene tidspunkt bestiller folk bare fra Amazon; det er jo kunder der skal fiskes hjem, og det gør i kun ved at tage jeres webshop seriøst. Det med at "den bare er lokkende" holder ikke - jeg forstår det heller ikke, for i kan jo få mange flere potentielle kunder over webshoppen

Det lyder som om i vil holde status quo. Det kan godt være at i har beskæftiget jer med klassiske CD'er i 35 år, og derfor kender det ud og ind; men supplerende produkter kan jo aldrig skade - og at du ligefrem udtaler at det ikke kan komme på tale synes jeg er et solidt bevis på min påstand. 

Hvis jeg var dig ville jeg lave en hurtig opsummering og kigge på om der ikke kan udarbejdes nogle handlingsplaner på baggrund af de venlige råd der er kommet herinde.

- Ny hjemmeside

- Relaterende/supplerende produkter (på webshop som en start nu hvor i ikke har plads i butikken)

- Udvide jeres pladeselskab (noget der ikke er blevet sagt, men i tjener allerede 1000 dollars - kunne være de næste års omsætning lå her)

- Ny pakkeaftale med postnord (Giver sig selv, større dækningsbidrag hvilket forbedrer jeres webshop allerede der)

- Digital markedsføring (hvis der ikke er penge til det må man jo afsætte tid til at læse op på det og klare det selv)

- Tjek på nyhedsbrev (I sender ud, men sælger i rent faktisk også på nyhedsbrevene?)

- Markedsundersøgelse gennem spørgskema

Jeg er faktisk overrasket over at i har kunne have en stor CD-butik i indre København i de her år. Det havde jeg ikke troet var muligt uden større supplerende projekter. Det kunne være spændende at se nogle interne regnskaber for at finde ud af hvor profitabel i er. :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev afbrudt i går og måtte gå offline og måske var det godt at holde en tænkepause. Tråden har fremkaldt mange kommentarer og der er give mange små og store gode råd. Jeg laver en ekstrakt, rapporterer tilbage til rette vedkommende og vender tilbage til tråden senere.

Foreløbigt tak til alle.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har holdt en brainstorming på baggrund af kommentarerne i denne debattråd. Herunder fik jeg indblik i nogle nye aspekter af den samlede situation og her må jeg nok med skam erkende, at jeg har faret med trekvart vind. Salget i butikken er faldende, ja, men dog ikke så dramatisk som jeg havde fået indtryk af og nogle omstruktureringer og besparelser gør, at bundlinjen er uændret.

Det betyder ikke at vi nu læner os tilbage og slapper af. Vi vil fortsat have fokus på initiativer til at øge omsætningen og strømline forretningen. På fredag har jeg et møde med det firma som potentielt skal lave en ny webshop til os. Det vil så komme an på investeringens størrelse om vi sætter det i værk.

I et følgende indlæg har jeg samlet nogle svar som jeg synes jeg skylder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kongnic11:

Du siger i har 35 års erfaring, men har i udviklet jer i 35 år?
37 år faktisk. Virksomheden startede i 1979 som et pladeselskab. Siden kom import og distribution af udenlandske labels til og senest (i 2011 var det vist) overtog "vi" butikken og har udviklet den ganske meget siden da. Så ja.
Finn Pedersen:

Har læst lidt om at vinylplader er ved at blive trukket frem af skuffen igen hos de store producere. Kunne godt se det som et seriøst nyt produkt for en butik som denne. Har lidt på fornemmelsen at nogle entusiaster foretrækker vinyl fremfor den mere kønsløse CD digitallyd.
Vi har skam vinyler, men de sælger ikke.
MCZ Norden A/S:

Jeg tog mig friheden til at lave et eksempel, hvor jeg har fjernet baggrundsfarven og lidt af headeren (og ja, logoet er ikke det helt rigtige). Det er lidt en start, synes jeg. Håber du kan se, hvad jeg mener.
Jeg håber at en webshop er på vej, men jeg vil da se på dit forslag i weekenden.
Sunbao:

Så længe nej hatten findes frem, ligesom for et år eller to siden da der sidst var omtale af jeres webshop herinde, så forsætter spiralen nedad.
Den med nej-hatten er jeg lidt ked af. Vi skyder ikke alt ned bare fordi vi er konservative og ikke vil forandre os. Vi må bare konstatere, at investeringer på 50 eller 100k ikke er en realistisk mulighed for os.
Ravn:
Har i overhoved gjot noget for at få en lavere porto ?

Nej, det har vi ikke og her har vi sovet i timen. Vi anede ikke at denne mulighed findes, så det er vi allerede i gang med at undersøge. Tak.
Ravn:

Ja det må dælme være dyrt at have 440 Kvm. i indre københavn.  Hvad betaler i pt. i husleje?
Sæt to nuller bagved og læg lidt til.
Ravn:

Hvorfra ved ved du I at det vil koste en formue i markedsføring af en ny adresse?
Eksempel: Der kommer jævnligt folk i butikken der spørger efter noder. Nodebutikken flyttede for 17 år siden!
Andreas:
Jeg tror i vil have rigtig godt af at bruge et par timer med en forretningsudvikler. Det vil komme til at koste, men det er givet rigtig godt ud hvis i får fat på den rette.
Det prøvede vi faktisk for et par år siden. Han var rasende dygtig til det fundamentale, men begge parter måtte konstatere, at uden indsigt i vores branche og markedet var det vanskeligt at rådgive konkret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ud fra det det skriver om huslejen må det jo være omkring 44.000,00 DKK i betaler, men er det pr måned eller årligt eller hvad ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er om måneden Tongue Tied

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Sunbao:

Så længe nej hatten findes frem, ligesom for et år eller to siden da der sidst var omtale af jeres webshop herinde, så forsætter spiralen nedad.
Den med nej-hatten er jeg lidt ked af. Vi skyder ikke alt ned bare fordi vi er konservative og ikke vil forandre os. Vi må bare konstatere, at investeringer på 50 eller 100k ikke er en realistisk mulighed for os.
[

Men så kan i jo godt droppe en seriøs webshop for det er hvad det minimum koster med mindre i selv skal gøre alt selv, og pt orker i end ikke at skrive tekster til jeres produkter ?.

Men hvis forretningen køre så dårligt at man end ikke tør bruge 50k så køre det jo næppe godt vel ? det er en måneds husleje for jer?

Og jo i tager nej hatten på og går i defensiven.

Intet må koste noget, men sandheden er jo at alt koster noget. Men troen på egen virksomhed må jo være ikke eksisterende, eller også lever man i sin egen lukkede verden hvor man sidder med fingrene i ørene siger la la la alt imens, hullet bliver dybere og dybere.

Hvis man virkeligt vil så finder man pengene, til at lave de nødvendige forbedringer, men man vil det jo ikke for det skydes nej med nej hatten for det må intet koste.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunbao:

KlaMus:

Sunbao:

Så længe nej hatten findes frem, ligesom for et år eller to siden da der sidst var omtale af jeres webshop herinde, så forsætter spiralen nedad.
Den med nej-hatten er jeg lidt ked af. Vi skyder ikke alt ned bare fordi vi er konservative og ikke vil forandre os. Vi må bare konstatere, at investeringer på 50 eller 100k ikke er en realistisk mulighed for os.
[

Men så kan i jo godt droppe en seriøs webshop for det er hvad det minimum koster med mindre i selv skal gøre alt selv, og pt orker i end ikke at skrive tekster til jeres produkter ?.

Men hvis forretningen køre så dårligt at man end ikke tør bruge 50k så køre det jo næppe godt vel ? det er en måneds husleje for jer?

Og jo i tager nej hatten på og går i defensiven.

Sunbao:
Intet må koste noget, men sandheden er jo at alt koster noget. Men troen på egen virksomhed må jo være ikke eksisterende, eller også lever man i sin egen lukkede verden hvor man sidder med fingrene i ørene siger la la la alt imens, hullet bliver dybere og dybere.

Hvis man virkeligt vil så finder man pengene, til at lave de nødvendige forbedringer, men man vil det jo ikke for det skydes nej med nej hatten for det må intet koste.

Det er simpelthen ikke rigtigt. Vi siger ikke at intet må koste noget, men dels kigger vi på kontoen om pengene er til stede og dels forsøger vi at vurdere om investeringen kan tjene sig hjem inden for overskuelig tid.

Virksomheden har i 37 år været selvfinansierende og derfor har "vi" ingen lang relation til en bank og dermed en opbygget goodwill. Altså: Hvis vi ikke har +50k i kassen, så må vi afstå fra en sådan omkostning. Hvis budgettet viser at vi kan spare sammen hen over et års tid, så er det fint - ellers ikke.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret Sunbao, synes det er til grin, at man kan bruge 40.000 om måneden på husleje, men ikke kan finde pengene eller tiden til at få lavet en seriøs webshop - som i burde have fået gjort for mange år siden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Virksomheden har i 37 år været selvfinansierende og derfor har "vi" ...

Jeg skylder måske at forklare, at jeg hverken er ansat eller medindehaver af firmaet. Jeg arbejde remote som en god ven af ejeren og har derfor riiimelig god indsigt i forholdene, omend jeg, jvnf. mit forrige indlæg, dog mangler nogle detaljer. Mit ærinde her er helt og holdent et privat korstog.

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)