Jeg tog kontakt til HK. Jeg blev stærkt frarådet at blive ansat ved Roboclean. Han fortalte mig at det er en slags pyramide-firma og at støvsugeren kun har en reel værdi på omkring 5000 kr. Der er aldrig "kørt" en sag på dem igennm HK, men vidste jo selvfølgelig ikke ved andre fagforeninger. Det er sku da også lidt mærkeligt at de har 120 sælgere (selvstændige) på landsplan, men når alle sælgere skal give 16000 for en støvsuger. Jeg har tjekket ved Erhvervs og Branchestyrelsen. Mange har forsøgt sig som "selvstændige" sælger af Roboclean, men rigtigt mange af dem ophørte efter knap 6 mdr. HMM hvorfor mon? Der er en del Roboclean støvsugere til salg både i Den blå avis og på Gul og gratis. Ringede til 5. De 4 af dem havde været sælgere og syntes simpelthen af Roboclean og støvsugeren var det værste "lort". De forhenværende sælgere som jeg snakkede med fortalte, at de ikke kunne holde pengene hjemme. De kunne ikke holde garantilønnen på 23.000 om måneden. De var alle 5 enige om at støvsugeren ikke kunne "suge" ordentligt. Den har kun en reel sugeevne på 1000 w. Den var ikke god til at støvsuge hunde- og kattehår op. Jeg er overlykkelig for, at jeg aflyste min 2. samtale med dem. Det er godt at man ikke er dum og naiv. Det er sku meget for meget, at man skal undersøge et firma til bunds inden man tager imod et job... Jeg fortsætter lidt med mit eget firma endnu, men leder dog stadig efter et job som Salgskonsulent... |
fussing:Salgskonsulent...
Hvor?
mvh Hans