Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!!Roboclean (Salgskonsulent)

Side 2 ud af 15 (141 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tog kontakt til HK. Jeg blev stærkt frarådet at blive ansat ved Roboclean. Han fortalte mig at det er en slags pyramide-firma og at støvsugeren kun har en reel værdi på omkring 5000 kr. Der er aldrig "kørt" en sag på dem igennm HK, men vidste jo selvfølgelig ikke ved andre fagforeninger.

Det er sku da også lidt mærkeligt at de har 120 sælgere (selvstændige) på landsplan, men når alle sælgere skal give 16000 for en støvsuger. Jeg har tjekket ved Erhvervs og Branchestyrelsen. Mange har forsøgt sig som "selvstændige" sælger af Roboclean, men rigtigt mange af dem ophørte efter knap 6 mdr. HMM hvorfor mon?

Der er en del Roboclean støvsugere til salg både i Den blå avis og på Gul og gratis. Ringede til 5. De 4 af dem havde været sælgere og syntes simpelthen af Roboclean og støvsugeren var det værste "lort". De forhenværende sælgere som jeg snakkede med fortalte, at de ikke kunne holde pengene hjemme. De kunne ikke holde garantilønnen på 23.000 om måneden. De var alle 5 enige om at støvsugeren ikke kunne "suge" ordentligt. Den har kun en reel sugeevne på 1000 w. Den var ikke god til at støvsuge hunde- og kattehår op.

Jeg er overlykkelig for, at jeg aflyste min 2. samtale med dem. Det er godt at man ikke er dum og naiv. Det er sku meget for meget, at man skal undersøge et firma til bunds inden man tager imod et job...

Jeg fortsætter lidt med mit eget firma endnu, men leder dog stadig efter et job som Salgskonsulent...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:40

fussing:
Salgskonsulent...

Hvor?

mvh Hans

Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:39

hej.

hvorfor må man ikke omtale en ny indkøbt støvsuger/ luftrenser med passion??

Roboclean ER et dejligt produkt - og jeg ejer ikke engang et eksemplar.

Den er dyr, ja, men det er der fanme også andet her i verden der er.

Nuser sælger ikke roboclean, men er bare en mand med et possitivt livssyn - modsat dig?

mvh

Bente

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:40

Bente2001:

hvorfor må man ikke omtale en ny indkøbt støvsuger/ luftrenser med passion??

Hej Bente

Det må du da hjertens gerne - må man også godt kommentere, h

Bente2001:
Nuser sælger ikke roboclean
vordan firmaet tidligere har opført sig på amino? Jeg må i hvert fald.

Bente2001:

Nuser sælger ikke roboclean, (...)

For mig forekommer Nuser anonym - det er han åbenbart ikke for dig.
I følge hans eget indlæg sælger han ikke Roboclean. Han er udkast chauffør.
Når nogen lovpriser et produkt, som under tiden bliver solgt med sære metoder, kan jeg ikke undgå at kigge skeptisk på det - beklager.

Bente2001:

possitivt livssyn - modsat dig?

Nu kan jeg se, at du ikke har været med på amino så længe - Velkommen til i øvrigt.
Hvis du tager dig tid til at gennemgå nogle af de indlæg, jeg har skrevet her på siden (der er knap 2800 at læse løs på), komme du nok til at revidere din opfattelse.

Jeg håber, jeg får lejlighed til at svare på nogle af dine spørgsmål om det at drive virksomhed - eller måske lære af dine erfaringer, når du er kommet rigtig i gang herinde.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:59

Hvis du gerne vil sælge dem, hvorfor impotere du så ikke støvsugeren selv. De robot støvsuger kan du købe forholdvis billigt i Kina. Jeg vil gerne hjælpe dim med kontakt. Jeg gør det gerne gratis i modsætning til andre ...

Tilmeldt 17. Feb 08
Skrevet kl. 19:52

Det virker som om i allesammen mener at det er den der lille selvkørende skiderrik der bliver rost.

Det er det IKKE. For den er da elendig.!!!!

Det er den "almindelige" støvsuger der også kan rense luften og sprøjte vand på gulvet der har fået ros.

Udkast chauffør er at smide aviser ud af sin bil til abonenterne søndag morgen. Det er altså de aviser i plast som de får på landet!!

Det har jeg nemlig selv gjort.

Jeg har fået tilbudt jobbet som sælger hos roboclean, men har ikke taget imod. Mere af personlig mangel på sælger talent end pga produktet, som jeg forresten meget gerne vil eje.

Bente

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:29

Hej Bente

Jeg satte mig rent faktisk ind i, hvilken maskine, der var tale om, sidst den blev diskuteret her på amino, og jeg ved godt, at der ikke er tale om en robotstøvsuger (som jeg i øvrigt ikke er enig med dig i, ikke fungerer).
Dengang var der én eller anden salgsfreak fra firmaet (tilsyneladende), som lavede nogle fake-indlæg, som roste den til skyerne.
Det viste sig, at disse indlæg kom fra den samme IP-adresse, og altså sandsynligvis var skrevet af én og samme person.
Jeg tager for givet, at du og Nuser ikke sidder på samme IP-adresse, og at det er en ren tilfældighed, at I to er de eneste, som Google kender, der bruger udtrykket udkast chauffør.
Jeg var ikke klar over at det job havde den titel - nu er jeg så det klogere - tak for det.

Jeg er flintrende ligeglad med maskinen, men jeg synes det er forkert at forsøge at hverve sælgere blandt folk der - ligesom du - ikke har salgstalent. Det virker ikke seriøst. Jeg ville selv holde mig langt fra produktet - alene på baggrund af den omtale. Det handler ikke om negativt livssyn, men om sund skepsis overfor lidt for smarte salgsmetoder.

Fussing, som startede tråden ønskede nogle råd om evt. ansættelse i firmaet. De råd er vist givet nu.

Som sagt glæder jeg mig til at være i dialog med dig, når vi kan begynde at tale om at drive virksomhed og ikke blot om støvsugere.

mvh Hans

Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:41

Hej..

Jeg er simpelthen, så glad for at jeg ikke blev ansat som sælger af Roboclean. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan et firma kan eksisterer på den måde. Jeg synes stadig at det er en slags pyramide-firma. Det handler jo om at hverve sælgere, som køber den såkaldte støvsuger for 16000 kr (reel værdi 5000). Diferencen på pengene er så at Salgslederen og firmaet tjener penge.

Jeg vil gerne sige alle tak for den opmærksomhed, som mit indlæg har givet. Jeg håber selvfølgelig også, at det kan få andre til at tænke sig om inden man siger "Ja tak" til et job som sælger ved Roboclean.

Hurra for at der findes en hjemmeside som Amino. Jeg er inde at kigge næsten hver dag. Der er altid et eller andet spændende forum som man kan læse om eller at få nogle gode ideer.

Fussing

Tilmeldt 17. Feb 08
Skrevet kl. 17:07

Hej

Er det anderledes end en hver anden virksomhed at der går en del af salget til lederen??

Jeg vil ikke kalde det pyramide for DU skal ikke aflevere noget af din egen indtjening til en der har hvervet dig.

så ville jeg faktisk påstå at Tupperware er værre og det har heller intet med pyramide at gøre - det er bare outdatet.

Så prøv at sælge friendtex tøj. Det er da også et sælger job du selv bestemmer over.

det job hos roboclean du søgte er jo heller ikke ligefrem det fordelagtige. Du kan vælge at køre som selvstændig og tjene op til 5000 pr maskine du sælger. Det har jeg ihvertfald fået fortalt af en god bekendt som selv sælger dem. Det er jo også en slags penge!

men ingen kan tvinge dig til at kunne lide firmaet eller deres produkt, men jeg tror ikke de bondefanger folk.

Bare min mening.

Bente

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:24

Hej Bente...

Nu bryder jeg lige ind her....

Ingen sælger som er ansat af en virksomhed bør og skal ikke købe et demoprodukt, for så er der lusk i spillet..

Hvis salgsfirmaet ikke har råd til at stille redskaber eller prøveprodukter til rådighed for en sælger, er den helt galt, for så lugter bageriet af pyramidesalg.

Længere og tydeligere kan det ikke være og det er uanset om nye sælgere tilbydes og bliver begejstret for et salgsobjekt, for en rigtig sælger får stillet redskaber og produkter helt gratis til rådighed..

Tænk, hvis jeg skulle være sælger for et TV forretning, skulle jeg så betale for måske 14 stk forskellige fladskærme og samtidig slæbe dem alle med rundt til købere..

Hold dig langt væk, hvis firmaet ikke har råd til at udlåne maskinerne til sine egne nyansatte sælgere...

mvh   Geeked

Side 2 ud af 15 (141 indlæg)