Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!!Roboclean (Salgskonsulent)

Side 13 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

silkeviv:
så er man fuldstændig ligeglad med hvad den kostede for den er det hele værd!!

Her må jeg erklære mig helt enig med Vivi.
Hvis der findes købere til produktet til en bestemt pris, så har markedet talt - så er den rigtige pris fundet. Det er helt uafhængigt af produktionsprisen.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33

nej det mangler jeg  ikke for jeg har jo sagt at jeg intet forkert kan se i det og det har jeg os forklaret dig!! Så jeg har svaret men du vil jo ikke tro på det så kan jeg jo ikke gøre mere!! Nu kører jeg næsten udelukkende ud til folk som kender nogen som har købt en maskine og jeg behøver jo næsten intet at  fortælle om den for de har allerede prøvet den ved søster/mor eller bror men ved da godt at så nemt er det ikke for nye sælgere men den bedste reklame er jo mund til mund og så er det jo nemt at sælge, når deres omgangskreds roser den ligeså meget som jeg gør.  Og jeg bruger ingen ufine metoder hos mine kunder jeg viser dem produktet og så siger de om de vil købe eller ej. Og oftest køber de. Men jeg har også været ny engang og sku kæmpe lidt mere for mine salg dengang men igen sådan er det og kan man ikke lide lugten i bageriet så smut!! Jeg hører heller ikke nogen tidligere sælgere sige noget om salgsmetoderne kun folk som kun har været til samtale så igen ukompetente folk som egentlig ikke ved hvad det er de kritiserer.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:48

silkeviv:
for jeg har jo sagt at jeg intet forkert kan se i det og det har jeg os forklaret dig!!

Når du ikke ser problemer, må det jo betyde, at du ikke ønsker at skjule fakta:
Jeg synes, det er relevant for debatten om rekruteringsmetoderne at vide følgende:

Hvad sker der, hvis jeg på grund af sygdom ikke opnår mine besøgsmål (det er vist 50 besøg pr. måned) eller mine salgsmål (tilsyneladende 2 maskiner) - får jeg min garantiløn alligevel, eller er sygdom mit eget problem?

Vil du svare på det - hvis ikke, hvorfor?

mvh Hans

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:19

Spar dine skønne kræfter Hans, og brug dem på noget mere konstruktivt. Du og jeg - og mange andre, kan gætte/google hvordan Roboclean kører - google det og du vil hurtigt finde ud af hvad det er for et firma.

Denne debat svarer til at ville diskutere med en indre missionsk kvinde om Jesus virkelig hang på korset eller ej.

Mette

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 17:09

MetteSkagen:

Spar dine skønne kræfter Hans, og brug dem på noget mere konstruktivt. Du og jeg - og mange andre, kan gætte/google hvordan Roboclean kører - google det og du vil hurtigt finde ud af hvad det er for et firma.

Denne debat svarer til at ville diskutere med en indre missionsk kvinde om Jesus virkelig hang på korset eller ej.

Mette

Indre mission? Er du med der?

Jesus? Kors?  hmmmm.... Synes at jeg har hørt nogen snakke om han der før, spiller han ikke for Milan?

dbh
Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44

ja kan kun trække på skuldrene og sige: ok ikke alle synes dette er en ok måde at arbejde/ rekrutere/sælge på! TAk for denne gang!

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 22:46

Silkeviv,

Vil gerne høre din kommentar til programmet om støvsuger firmaet.

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:01

hej

jeg har ikk kørt for roboclean, men hos pro-aqua. jeg sys i skal tænke lidt over hvad i skriver. jeg er selv stoppet og det kommer jeg ind på om lidt.

først de positive ting:

mulighederne for at få salgserfaring er super ved disse job, man lærer at komunikerer med alle typer af mennesker med forskellig baggrund.

man kan, hvis man har en sælger i maven og har evnerne til at lyse op om sig med energi og kunne let presse folk til salg tjene kassen, vi snakker flere 1000 pr maskine

man bliver løbene coachet af salgsledere og supervisorer.

så de negative ting

det er ikke kun de få timer de snakker om til samtalerne. det er arbejde morgen middag eftermiddag og aften samt weekender, du skal jo arbejde når folk har fri.

du bliver presset til at sælge og skal lærer hvordan du for folk til at betale de 18000 pr maskine, gerne på lettere ufine måder

du er påtvunget at købe maskinen.

om maskinen har jeg kun lovord, den er virkelig meget bedre end min almindelige støvsuger og der er mange flere muligheder med den og er glad for at bruge den. men har valgt at sige jeg ikke havde råd til den, og står derfor med en alm støvsuger idag. en skam

jeg sys man skal se det som kvalitet i forhold til pris og hvis man har råd så er det slet ikk så tosset

jeg kunne ikke stå inde for salgsmetoderne og er derfor stoppet med arbejdet.

Fra Århus
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:39

Hej Amino'er

Særdeles interessant og informativ snak om 'Roboclean' og deres setup, og jeg vil gerne bygge på med flere erfaringer fra 'rengøringsmaskinesalgsbranchen'.

For 'Roboclean' er bestemt ikke alene om at praktisere dette pyramidespilsagtige system, hvor eksterne sælgere tilknyttes og starter med at købe eget varelager i form af den første og måske flere maskiner. Jeg har læst hele tråden igennem her, og det er nærmest uhyggeligt i hvor høj grad man bare kan erstatte navnet 'Roboclean' med navnet 'Vipia' i alle de negative indlæg, som findes omkring firmakonstruktionen, salgsmetoderne, relationen til de eksterne sælgere osv.

Vipia er et firma, der hører hjemme i Viborg, og som sælger en rengøringsmaskine, der hedder Alpha. Min kæreste var desværre så uheldig at falde i kløerne på dem som ekstern sælger for et par måneder siden, og hun har siden hen været igennem alle de negative ting, som tråden her gennemgår:

- Den 2. jobsamtale med Vipia bliver afholdt i eget hjem og er egentlig mere et salgsfremstød for maskinen end en jobsamtale

- Ved både 1. og 2. samtale ved Vipia overbevises man, via firmarepræsentantens gode salgsevner, om, at de første tre måneder giver en lønsikkerhed på 20.000,-, fordi man 'bare' skal overholde det såkaldte aktivitetskrav.  

- Dette aktivitetskrav (45 demonstrationer om måneden) fremstilles som en overkommelig størrelse at overholde, men når man kommer i gang med arbejdet som ekstern Vipia-sælger, viser det sig hurtigt, at det med booking og koordinering af aftaler, kørsel ud til aftaler, aflysninger af allerede bookede aftaler osv., er praktisk talt umuligt at overholde aktivitetskravet. Dette har man ikke en Kinamandschance for at vide på forhånd, og det vil nok ikke være forkert at sige, at firmarepræsentanten ikke gør sit yderste for at fremmale 'det realistiske billede'.

Alt i alt flugter vores erfaringer med Vipia fuldstændigt med de erfaringer, som folk har gjort sig med Roboclean, og det kunne da være interessant at høre, om der er andre som har haft relationer/erfaringer til Vipia, og hvad de så har været?

Mvh.

Søren Rune Knudsen

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:40

I princippet kan man have mange enslydende firmaer der er ejet af samme bagmænd, der kun har i tankerne at hyre folk der køber den første maskine..

Går det lidt skidt med omtaler af den ene maskine, kan man altid dyrke nye navne med få ændringer, men metoderne er de samme,  at sælge en maskine til naive sjæle og få denne "sælger " lokket sine venner og omgangskreds med i spillet om mange millioner til bagmændene..

Tupperware kører også på samme måde...

Fælles for dem alle er, at de ikke kan tåle et salg i butikker, for der kan bagmændene ikke tjene kassen og skal samtidig stå overfor nogen indkøbere der er klogere end dem selv og ikke hopper på fiduserne.

mvh

Side 13 ud af 15 (141 indlæg)