Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!!Roboclean (Salgskonsulent)

Side 11 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Silkeviv

Et fornavn og en yahooadresse bryder ikke din anonymitet. Men pyt nu med det.
Jeg har ingen interesse i at diskutere masiknens eventuelle kvalitet. Jeg kender ikke maskinen, kommer ikke til det og interesserer mig ikke for det. Derimod vil jeg rigtig gerne diskutere salgsmodellen, og jeg skal gerne forklare, hvad der gør den forkastelig.
Jeg har gennemlæst dine indlæg her rigtig grundigt og ledt efter argumenter for, at Robocleans salgsmodel er i orden.
Det eneste jeg kan finde er følgende:

silkeviv:
Kan altså ikke med min bedste vilje se der er noget galt i at sku købe sin egen maskine!!

At du ikke kan se det, behøver ikke betyde, at der ikke er noget galt i det. Følgende er helt galt (min viden har jeg fra de tidligere indlæg her på amino om Roboclean - i en anden tråd fejlagtigt kaldet Joboclean):

Roboclean søger sælgere på sider som f.eks. Jobindex, som er rettet mod lønmodtagere. Først når man er kommet til ansættelsessamtale viser det sig, at man ikke bliver ansat på lønmodtagervilkår, men skal være selvstændig. For at få jobbet skal man altså frasige sig al den sikkerhed, der ligger i en ordnet ansættelse. Folk, der ikke har sat sig så godt ind i fordele og risici ved livet som selvstændig, kan måske lade sig lokke til at tage en risiko, de egentlig ikke er klar til - og et job, de måske egentlig ikke egner sig til.
En sælger, som er ansat på lønmodtagervilkår, skal selvfølgelig have stillet det nødvendige salgsmateriale - herunder evt. en demomaskine - til rådighed. Det er jo helt grundlæggende firmaet, der tjener penge på salget. Derfor skal firmaet også bære enhver risiko. Sælgeren får så en løn, som helt eller delvist kan afhænge af hans præstationer. Hvis han skal bære en del af risikoen (f.eks. via en meget lav grundløn), skal han også have en stor chance for gevinst (via en meget høj provision).
Hos Roboclean skal sælgeren påtage sig hele risikoen, og han får kun en temmelig pover provision.
Roboclean har i og for sig fordel af at ansætte hvem som helst. De er jo sikret at tjene på mindst én maskine. Jeg tror ikke, det sker så ofte, at Roboclean afviser en ansøger - hvorfor skulle de dog det? - en jobansøger er jo en kunde.

Fordelene ved at være selvstændig er, at man selv kan planlægge og udføre sit virke på en måde, så det giver den bedste profit. Man kan selv vælge markedsføringsmetoder, fastsætte priser og rabatter, optimere omkostninger osv. Man kan også sammensætte sit varelager, holde udsalg, spare penge ved storindkøb, skabe synergi med samarbejdspartnere osv. Det kan man for mig at se ikke hos Roboclean. Man kan udelukkende sælge maskinen efter fastlagte metoder og til en fastlagt pris. Så selvom man giver afkald på sin lønmodtagersikkerhed, får man altså ikke den selvstændiges fordele. Man beholder til gengæld lønmodtagerens ulempe, nemlig den overordnedes ledelsesret.

Du påstår, at man bare kan sælge maskinen, hvis man ikke vil tabe på forretningen.
Det hænger heller ikke sammen af flere årsager.
Et virkelig slemt tilfælde kunne se således ud:
En ledig på dagpenge vælger at blive selvstændig Robocleansælger.
Han investerer f.eks. 17.000 lånte kr. i en maskine (jeg kan ikke lige finde den aktuelle nypris)
Han forsøger intenst at sælge maskiner, men har ikke evnerne - han tjener derfor kun 5000 kr. pr. måned.
Efter et halvt år, giver han op. Han lukker virksomheden og står med en brugt demomaskine og skal have dagpenge igen.
I løbet af det halve år, har maskinen tabt værdi. Brugte Robocleanmaskiner udbydes på DBA til mellem 6000 og 9000kr.. En maskine til 6600 har været til salg i mere end en måned. Nyprisen angives til mellem 15.000 og 18.500 kr. Der er altså et værditab på mellem 6000 og 12.500 kr. på maskinen.
Ud over forrentningen af indkøbsprisen, som typisk vil ligge mellem 500 og 1000 kr. på et halvt år.
Men det er ikke det største tab.
Den uheldige sælger søger nu dagpenge igen. På grund af, at han har været i arbejde, skal han have beregnet en ny dagpengesats. Den beregnes som 90% af hans indkomst de sidste 13 uger - altså 90% af 5000 kr. pr. måned. Hvis han oprindeligt trak maskinen fra i sit firmaregnskab, skal den investering lige trækkes ud af det halve års overskud først: 30.000-17.000=13.000. Fordelt på 6 måneder giver det et månedligt overskud på lidt over 2000 kr. 90% af dette er lidt over 1800 kr., hvilket dermed er sælgerens månedlige dagpengesats.
Den maksimale dagpengesats er ifølge Krifa's hjemmeside ca. 17.000. For hver måned den afgåede sælger går ledig, taber han altså omkring 15.200 kr. Måske tager det ham et halvt eller et helt år at finde nyt arbejde?

Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det går så galt, men eksemplet er konstrueret til at vise, at det ikke er risikofrit at gå ind i sådan et salgsjob.

Så kort opsummeret er problemet med salgsmodellen som jeg ser det følgende:

Man giver afkald på lønmodtagerfordelene, men får ikke selvstændighedsfordelene i stedet. Risikoen står ikke mål med den mulige gevinst.
Desuden rekrutteres der i lønmodtagerkredse uden at gøre opmærksom på disse risici.

Hvis du svarer på dette, Vivi, så lad venligts være med at komme med flere lovprisninger af maskinen. Ingen er i tvivl om, at du er dybt forelsket i din støvsuger. Det er din egen sag og har intet med Robocleans salgsmodel at gøre.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24

Nu skal du jo ikke fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal skrive... men man kan tydeligt høre at du intet kender til forretningsgangen og det er jo altså frivilligt om man vil være selvstændig eller ej og den maskine du køber er jo ikke den samme maskine du kører med da du jo hele tiden får en ny hver gang du sælger. Og hvor lang tid det tager en ledig at finde arbejde igen?! Jamen det er da det samme for alle brancher men ja hvis du vælger at starte selvstændigt så er der også en risiko indtil du er godt inde i jobbet. og kan/vil man ikke det SÅ LADER MAN VÆRE MED AT TAGE JOBBET!!Jeg ved det ikke blir malet rosenrødt i samtalen for det er det da ikke den første måned, der skal du jo ud og øve dig og lære det hele at kende, men som jeg siger hvis du kendte maskinen så ville du også vide at den er fantastisk og det er grunden til at mange tidligere sælgere stadig har maskinen fordi de GERNE VIL HA DEN. Så det er igen en fejlinformation du har der. Det er hele tiden gætteri fra din side og du tror jo ikke på det alligevel når jeg fortæller dig hvordan det faktisk er for du har bare set dig gal på os af den ene eller anden grund, og det er fint hvis du havde en viden om det men det har du jo ikke!! og så er det jo ikke konstruktiv kritik!! Og nej så er den tidligere sælger ikke en kunde med mindre han/hun ønsker at være det.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:30

silkeviv:

Nu skal du jo ikke fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal skrive... men man kan tydeligt høre at du intet kender til forretningsgangen og det er jo altså frivilligt om man vil være selvstændig eller ej og den maskine du køber er jo ikke den samme maskine du kører med da du jo hele tiden får en ny hver gang du sælger. Og hvor lang tid det tager en ledig at finde arbejde igen?! Jamen det er da det samme for alle brancher men ja hvis du vælger at starte selvstændigt så er der også en risiko indtil du er godt inde i jobbet. og kan/vil man ikke det SÅ LADER MAN VÆRE MED AT TAGE JOBBET!!Jeg ved det ikke blir malet rosenrødt i samtalen for det er det da ikke den første måned, der skal du jo ud og øve dig og lære det hele at kende, men som jeg siger hvis du kendte maskinen så ville du også vide at den er fantastisk og det er grunden til at mange tidligere sælgere stadig har maskinen fordi de GERNE VIL HA DEN. Så det er igen en fejlinformation du har der. Det er hele tiden gætteri fra din side og du tror jo ikke på det alligevel når jeg fortæller dig hvordan det faktisk er for du har bare set dig gal på os af den ene eller anden grund, og det er fint hvis du havde en viden om det men det har du jo ikke!! og så er det jo ikke konstruktiv kritik!! Og nej så er den tidligere sælger ikke en kunde med mindre han/hun ønsker at være det.

Det er den værste gang ævl, jeg har læst i nyere tid! Jeg håber sandelig, at dem der skal til jobsamtale hos Roboclean søger på Google først, for det er heldigvis denne tråd de finder.

silkeviv - Det har INTET med lønmodtagerjob at gøre, når sælgere søges via Jobindex. Sig mig, læste du slet ikke hvad Hans skrev ovenfor? Det er et scam at rekruttere på den måde og det burde forbydes. Folk skal være 110% klar over allerede inden samtalen, at det drejer sig om selvstændig virksomhed og ikke et job!

Mvh Flemming

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

silkeviv, hvor er det dog trist at du ikke gider forholde dig til det Hans skriver.

Du kommer jo ikke udenom, at Roboclean er dem som står med den store fortjeneste, men ikke ønsker at påtage sig det almindelige arbejdsgiveransvar.
Som selvstændig er man, desværre, i dagens Danmark virkeligt elendigt stillet, sammenlignet med en almindelig lønmodtager. Uanset hvor lidt rosenrødt Roboclean tegner det ved ansættelsen, så kommer vi ikke udenom at de sniger sig udenom enhver almindelig arbejdsgiverforpligtelse. Det er svinsk, særligt når de - som Hans beretter - forsøger at finde sælgere via almindelige jobopslagssider.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:50

silkeviv:
Nu skal du jo ikke fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal skrive

Det skal jeg selvfølgelig ikke. Men maskinens eventuelle kvaliteter eller eventuelle mangler på samme har intet at gøre med det, vi diskuterer i tråden her - og jeg synes, en debat er mest interessant, hvis man holder sig til emnet.

silkeviv:
det er jo altså frivilligt om man vil være selvstændig eller ej

Det er nyt for mig i forhold til de beskrivelser, der har været fremme tidligere. Jeg har ikke set det nævnt, at man kan blive ansat på lønmodtagervilkår. Hvis man vælger at blive lønmodtager, så får man vel en demomaskine stillet til rådighed?

silkeviv:
hvis du vælger at starte selvstændigt så er der også en risiko indtil du er godt inde i jobbet.

Helt enig - derfor skal chancen for gevinst også stå mål med risikoen for tab.

silkeviv:
Så det er igen en fejlinformation du har der.

Undskyld, men jeg kan ikke se, hvor jeg fejlinformerer. Jeg påstår intet om, hvor vidt man gerne vil have maskinen eller jeg. Det aner jeg ganske rigtigt ikke et klap om, hvorfor jeg heller ikke diskuterer det.

silkeviv:
Det er hele tiden gætteri fra din side

Nej. Som jeg skriver er min viden baseret på, hvad jeg har kunnet læse her på Amino samt på et par andre sider, som jeg henviser til i mit indlæg.

silkeviv:
har bare set dig gal på os af den ene eller anden grund

Ja, og jeg argumenterer for det.

silkeviv:
Og nej så er den tidligere sælger ikke en kunde med mindre han/hun ønsker at være det.

Jeg har forstået det således, at man skal købe en maskine for at blive sælger. Hvis man køber noget af nogen, etablerer man altså et kundeforhold - uanset om du benægter det. Hvis man kan blive sælger uden at købe maskinen - så har du helt ret - så er der ikke etableret et kundeforhold.

silkeviv:
og så er det jo ikke konstruktiv kritik!!

Det er helt korrekt. Jeg forsøger ikke at give konstruktiv kritik. Et forsøg på konstruktiv kritik skulle jo have til formål at få Roboclean til at ændre salgsmetode, og det forestiller jeg mig ikke, at jeg kan påvirke.
Derfor holder jeg mig til saglig kritik - nemlig en besvarelse af dit spørgsmål om, hvad der er galt med at man selv skal købe maskinen. Når jeg giver denne kritik er det i et håb om, at potentielle Robocleansælgere læser mit indlæg og tager de overvejlser med i betragtning, når de vælger, om de vil kaste sig ud i jobbet på de givne vilkår.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja og du er den rette til at advare???? For du kender jo firmaet nå nej... du skriver hele tiden "som jeg har forstået det" det er jo ikke noget du ved men nu har jeg fået nok af dette gider simpelthen ikke bruge min tid herinde mere. Jeg kan stå inde for firmaet og maskinen og så må du tro og tænke hvad du vil tak for snakken!

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:14

Ja, jeg mener faktisk, at jeg er den rette til at advare.

Det er f.eks. pudsigt, at der på Robocleans hjemmeside ikke én eneste gang er nævnt, at man skal være selvstændig, hvis man påtager sig et job som sælger.

Trist, at du ikke vil svare på mine spørgsmål, Vivi, men det er jo formentlig fordi svarene er indlysende?

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:27

ja synes nemlig svarene er indlysende men du VIL JO IKKE høre noget positivt så derfor stopper jeg her for gider ikke blive ved at forsvare og forklare når du har sat dig fast og ikke vil høre mine svar men kun vil høre dine egne men har jo os svaret

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:37

så lad vær at søge!!! hvor svært kan det være. jeg siger lige igen: jeg fortæller det positive; i fortæller noget negativt men I har ikke helt styr på hvordan det er. Fint hver sin mening men ja selvfølgelig er der en fortjeneste (hvilket firma har ikke det??!!)men det havde firmaet da ikke i starten det er jo netop fordi der er så mange tilfredse kunder at vi kan blive ved at være her. suk umuligt det her !! jeg er tilfreds mine kolleger er tilfredse jamen så er den jo ikke længere

Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 75
Fra  Deal Skrevet kl. 04:17

Har selv arbejdet hos dem engang, de kom også hjem til mig.

De kommer kun for at vise dig det produckt de har. ikke andet.

Og den koster Fucking 18000 kr .

Drop det arbejde, du for aldrig solgt den.

Side 11 ud af 15 (141 indlæg)