Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reviser til genoprettelse af virksomhed uden det skal koste en krig

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 17. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

har brug for lidt hjælp fra en revisor til genoprettelse af vores selskab da vi har glemt at indberette årsrapport til Erhvervsstyrelsen 

på forhånd tak

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget er for meget ifølge dig?
Hvad havde du regnet med af pris for sådan noget?

Det afhænger jo lidt af, hvor meget der skal laves.
Og hvor meget der skal tjekkes.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik-N:

Hvor meget er for meget ifølge dig?
Hvad havde du regnet med af pris for sådan noget?

Det afhænger jo lidt af, hvor meget der skal laves.
Og hvor meget der skal tjekkes.

Ja der mangler godt nok en hel del for, at kunne vurdere en pris. Der skal jo sikres kapitalens tilstedeværelse og jeg gætter på der ikke er lavet revision i forvejen, så en fuld revision bliver vejen frem !

- Type af virksomhed?

- Antal ansatte?

- Antal bilag pr. år?

- Omsætning ?

- Er alt bogført på plads, eller skal der forventes en del assistance med afslutningsposter (periodiseringer, feriepenge, afskrivninger mv.) ?

- Er der lavet skat og indgivet selvangivelse ?

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 17. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har snakket med et par stykker de skulle bare havde et kontoudtog.

Regnskabet er lavet afsluttet vi har bare glemt erhvervsstyrelsen derfor har de opløst selvskabet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jstoltenberg:
Har snakket med et par stykker de skulle bare havde et kontoudtog.
man må sige autoriserede/godkendte revisorer er et modigt folk hvis nogen af dem skriver under på kapitalens tilstedeværelse ud fra et kontoudtog Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jstoltenberg:
Har snakket med et par stykker de skulle bare havde et kontoudtog.
man må sige autoriserede/godkendte revisorer er et modigt folk hvis nogen af dem skriver under på kapitalens tilstedeværelse ud fra et kontoudtog Stick out tongue

vh John Hannover

Det svar afhænger lidt af hvad selskabet indeholder.

Man skal aldrig sige aldrig, men det kunne jo være at der ikke var så meget andet i selskabet end bankkontoen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

arguins:
Man skal aldrig sige aldrig, men det kunne jo være at der ikke var så meget andet i selskabet end bankkontoen :)
vist så og hvis den så er 1 krone så vil nogen bare lade det lukke og stifte nyt (desværre) men ja - vist så

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har forstået så handler det vel bare om at tjekke om det nu også passer at de 5000kr som er indskudt i virksomheden nu også er der, regnskabet er lavet og alle billag er indscannet i billy så der skal vel max bruges 20-25 min på det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jstoltenberg:

Som jeg har forstået så handler det vel bare om at tjekke om det nu også passer at de 5000kr som er indskudt i virksomheden nu også er der, regnskabet er lavet og alle billag er indscannet i billy så der skal vel max bruges 20-25 min på det.

det er korrekt-. Det med de 5000 er så bare ikke alene om de er på en konto men om de ikke via driften er brugt i forløbet - og det kræver jo lige en gennemgang af bilagene mod bankkonto og andre status poster - men det kan sagtens, hvis det er få poster være en let gang. Du skal regne med, at når regnskabet indsendes, så koster det bod 3000 og den skal revisor tage hensyn til når han ser om de 5.000 er på plads fremadrettet - og er de ikke det, så skal kapitalen udvides. Jeg kan ikke tro revisor må undlade at tage den omk med + hans egen pris - men det kan andre svare på - OM han kun skal tage resultatet dags dato (det er ikke året men genoptagelsesdatoen der skal være kapital) og om bod og kendte genoptagelsesomkostninger skal regnes med

Som jeg ser det skal du derfor have et overskud på mindst de 3000 kr + revisors omk til genoptagelsen efter skat for at kapitalen er fuld ved genoptagelse. 

Revisor ansvarer for at det er korrekt, og kan ellers hænge på gæld til kreditorerne og alene det tager de fleste et beløb for at påtage sig.

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Ja der mangler godt nok en hel del for, at kunne vurdere en pris. Der skal jo sikres kapitalens tilstedeværelse og jeg gætter på der ikke er lavet revision i forvejen, så en fuld revision bliver vejen frem !

Hvis et selskab sendes til tvangslukning grundet manglende regnskab og der skal revisorerklæring til for forsat drift, så skal revisor bekræfte kapitalen ved genoptagelsen er på plads stadigt.

Skal revisor her medregne den bod på 3000 kr som kommer når regnskabet nu indsendes OG den regning revisor jo selv sender for sin deltagelse.

Disse to beløb er jo kendte for revisor, og burde vel - ganske som ved en stiftelse af nyt selskab, skulle kunne dækkes, uden kapitalen dermed er borte (kunne være et IVS med opr. 3.000 kr kapital)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)