Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Network Marketing - en eksplosiv megatrend

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. May 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen



Emnet ovenfor er faktisk titlen på den bog jeg skrev og udgav i 1997.



Jeg vil starte med at fortælle lidt om det selskab jeg har været aktiv i i over 6 år.


Nemlig ForMor International. Her er nogle korte facts om selskabet:


 


Navn: ForMor International
Grundlagt: 1996. Moderselskabet grundlagt 1993.


Beliggenhed: Conway, Arkansas, USA


Produkter: Kosttilskud, hudpleje, kosmetik, vægtkontrol, micro fiber, rengøring.
Opstartsgebyr: 0,-. Der er som sådant intet egentligt startgebyr, men du skal melde dig ind og afgive en ordre på mindst et produkt via en anden distributørs hjemmeside for at kunne få et ID nummer.
Fortjeneste: Alle varer har en distributør pris fastlagt af ForMor. Som distributør kan du selv fastlægge dine udsalgspriser via internettet i dit back office. Dette blander ForMor sig ikke i. Adgang til backoffice er gratis med begrænsede funktionalitet, men du kan få fuld adgang herunder til prisændringer for $30/årligt.


Kompensations plan type: "Compressed unilevel" af trend 90 typen. Dvs. hovedparten af den til rådighed værende bonus ligger i de første 2 led, hvor hovedparten af alle distributører kan få adgang til den.
Bonusordning: 15% af dit 1.led, 45% af dit 2. led, 3-10% af dit 3. led (ublokerbart og afhængigt af pin level)


3-10% af 4.led til "uendeligt" afhængigt af pin level. Bonus af startpakker solgt i din frontline, etc. etc. 


Eksempel: Dvs. du kan tjene $889 med KUN 20 personer i din downline.


Kvalifikation: 114 BV/måned for at kvalificere til executive bonus 15 + 45% Lavere kval.krav findes også.


Ecommerce system: Bestem selv udsalgspriserne. ForMor sender DIREKTE til slutbrugeren uanset hvor i verden denne bor. Dvs. du behøver ikke at ligge inde med lager overhovedet.  Meget stor fordel.


Support: Sponsor og upline er meget erfarne networkere, og du får gratis hjemmeside, etc.


Internationalt: Selskabet har kontorer i Canada, Filipinerne, Indonesien og Polen. Flere på vej.


Andet: ForMor har godt samarbejde med Feed The Children, en humanitær hjælpeorganisation, hvormed  du kan donere til FTC og derved kvalificere din position UDEN at skulle hjemtage produkter. Du kan læse meget mere om dette koncept her http://www.networkmarketingsuccess.com/members/feedthechildren/.





Ovenstående er meget kortfattet. Så hvis du vil se firmaets hjemmeside, kan du klikke dig ind på http://www.formor.com/113968 hvor der er fuld information om selskabet, produkterne, bonus planen, etc.



 Venlig hilsen



Marvin Løvenfeldt


Tlf. 32 84 42 23
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marvin,

Hvordan adskiller din forretning sig fra de andre 1000 "get rich fast" schemes der findes på internettet? Det virker lidt som en gang pyramide-salg ved første gennemlæsning. Er det forkert opfattet?

Mvh

Michael
Tilmeldt 18. May 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael


 


Først synes jeg lige, at du skulle definere, hvad du forstår ved pyramide salg.


Måske er din opfattelse af dette begreb anerledes fra min og andre i gruppen.


 


Og ja, det er helt forkert opfattet.


 




Hvis der hos ForMor var tale om "pyramide salg" så var jeg ikke med i det!


 


Ved pyramide salg forstår jeg f.eks. følgende:


 


A indkøber X antal produkter til værdi 100.


A videresælger produkterne til værdi 200 til B.


B videresælger produkterne til værdi 300 til C


C videresælger produkterne til værdi 400 til D


Og så videre.


På et tidspunkt er produkterne blevet så dyre at sidste mand (i "pyramiden" om du vil) ikke kan sælge dem igen. Han kommer derfor til at ligge inde med dem og taber derfor penge. Heraf begrebet "garage qualified".


 


>Hvordan adskiller din forretning sig fra de andre 1000 "get rich fast" schemes der findes på internettet?


 


Hos ForMor gælder bl.a. følgende:


 


1) Der er tale om reelle kvalitetsprodukter. Ikke om "varm luft på dåse", som det ofte ses med "get rich fast" schemes. Der er ikke tale om produkter købt bulk andetsteds og blot forsynet med ForMor''s label. Alle produkter er udviklet fra bunden af som regel på eget laboratorium ofte på basis af anerkendt viden om ingredienser, deres virkning og i visse tilfælde baseret på egentlig forskning.


 


2) Du tjener INGEN penge, medmindre du eller din downline hjælper med at flytte produkter fra ForMor''s lager til en distributør eller slutbruger.


 


3) Du tjener INGEN penge blot ved at rekruttere nye medlemmer. Hvis disse nye medlemmer ikke indkøber varer, enten til eget brug eller til videresalg, tjener du ingenting, fordi der ikke flyttes varer fra ForMor''s lager. Men du kan få en bonus, såfremt det nye medlem køber en Fast Start Package, hvilket jo er produktsalg og derved ganske lovligt. (Du skal dog være kvalifiseret).


 


4) Køb af væsentligt flere produkter end du selv, din familie og dine personlige kunder kan bruge på en enkelt måned frarådes på det kraftigste i distributøraftalen.


 


5) Det er ligegyldigt, hvornår du bliver medlem, der er stadig et kæmpe marked for vores produkter. Og det er ikke sådan at "fidusen" er væk hvis man ikke er blandt de første medlemmer.


 


6) Du kan køre det 100% som ecommerce ved at sende potentielle kunder til produktsiderne, og hvis de køber noget, får du dels en avance (forskellen på den af dig fastlagte pris og engrosprisen minus et mindre adm.gebyr) og dels de BV (de "point" som hvert produkt er udstyret med), således, at hvis du blot omsætter 114 BV på en måned via ecommerce, ja, så er du faktisk kvalificeret som executive til at få 15% provision af dine personlige distributørers eller engroskunders indkøb (dit første led) og 45% af deres distributørers eller engroskunders indkøb (dit andet led).


 


7) Network marketing er på INGEN måde nogen hurtig vej til at blive hurtigt rig ("get rich fast")! Der skal arbejdes for sagen i over tid for at opnå en fornuftig indtjening, men kan og vil du det så har vi en plan du kan følge, som vi ved virker.  Og det uanset om det er ForMor eller andre selskaber.


 


8) Du kan sagtens tjene penge UDEN af rekruttere andre og UDEN a
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marvin,

Det var ikke et angreb på dit koncept, men mere min nysgerrighed jeg ville have stillet. Jeg er ikke personligt interesseret i at blive involveret i MLM, da jeg ikke er helt afklaret med om hvad jeg syntes om konceptet.


Mvh.

Michael
Tilmeldt 18. May 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael



OK. Men da du direkte spurgte: "Hvordan adskiller din forretning sig fra de andre 1000 "get rich fast" schemes der findes på internettet?" så blev jeg ligesom nødt til at gå lidt i detaljer for at besvare spørgsmålet.


 


Og da du skrev at: "Det virker lidt som en gang pyramide-salg ved første gennemlæsning. Er det forkert opfattet?" så blev jeg også nødt til at afvise dette udførligt, for at undgå enhver misforståelse.


 


Jeg forstår godt din skepsis vedr. MLM, specielt efter debatten her på siden. Jeg var selv enormt skeptisk da jeg blev præsenteret for Herbalife i januar 1993 og dengang sagde jeg nej. Senere i august 1993 sagde jeg så ja, og jeg har været i branchen i flere selskaber lige siden.


 


Jeg kan kun anbefale, at du bør sætte dig meget grundigt ind i hele emnet network marketing / MLM før du beslutter at afvise det helt eller at deltage.  Hvis du beslutter at deltage, så er der adskillige faktorer at tage højde for: 1) Sponsor 2)selskab 3) produkter 4) bonus plan 5) dig selv 6) økonomi, regnskab, skat, moms og budget 7) markedsføring, 8) jura (er selskabets koncept lovligt i DK) og meget andet.


 


Jeg har selv skrevet en 268 siders bog i A4 format om network marketing som udkom i 1997, idet der ikke fandtes bøger på dansk om emnet da jeg blev distributør. Den er udsolgt men kan findes på bibliotekerne. "Network Marketing - en eksplosiv megatrend" Af M. Løvenfeldt. Forlaget Fokus.


Venlig hilsen


Marvin
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 04:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Til: Marvin Løvenfeldt.
 
Kan man blive distributør i Danmark hos ''For Mor International''...!?
 
Og hvordan...!?
Tilmeldt 18. May 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 04:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Krabsen skrev:

"Til: Marvin Løvenfeldt.

Kan man blive distributør i Danmark hos ''For Mor International''...!?
 
Og hvordan...!?"
 
Mit svar er:
 
Ja, du kan blive distributør, men ingen af produkterne er registreret i Danmark, hvorfor de fleste af dem ikke må markedsføres og sælges her. Men du kan sagtens få en meget fin forretning ved at køre det over nettet, som jeg har gjort de sidste 6 1/2 år med ForMor. Jeg ser aldrig varerne, firmaet sender alt direkte til slutbrugeren. Det er der store fordele ved.
 
Hvis du virkeligt gerne vil være distributør, så synes jeg vi bør snakke samme først, dels for at du kan få besvaret alle dine relevante spørgsmål, dels for at se om dette nu også er noget du vil gå ind i.
 
Ring på 32 84 42 23 og lad os få en snak om det.
 
Venlig hilsen
 
Marvin Løvenfeldt
 
 
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se mig selv arbejde med ''For Mor International'' i Danmark, når produkterne ikke må markedsføres og sælges i Danmark.

Kompensationsplanen er dog helt unik - og jeg ønsker jer al mulig medvind...!?
 
Hvis ''For Mor International'' engang i fremtiden bliver registreret i Danmark, så er du mere end velkommen til at kontakte mig...!?
Tilmeldt 18. May 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Krabsen skrev:

"Jeg kan ikke se mig selv arbejde med ''For Mor International'' i Danmark, når produkterne ikke må markedsføres og sælges i Danmark.

Kompensationsplanen er dog helt unik - og jeg ønsker jer al mulig medvind...!?
 
Hvis ''For Mor International'' engang i fremtiden bliver registreret i Danmark, så er du mere end velkommen til at kontakte mig...!?"
 
Hej krabsen

Dit svar er typisk for de svar jeg får fra networkere, som kun tænker lokalt på lille Danmark. Jeg tænker globalt og har folk i over 12 lande og kunder i endnu flere. 
 
Jeg regner ikke med, at ForMor nogensinde åbner i Danmark, fordi alle jeg har talt med eller skrevet med uden undtagelse har samme opfattelse (tænker lokalt). Derfor er der intet marked her, og derfor vil ForMor International naturligvis heller ikke bruge tid og penge på at åbne lager her og registrere produkter, etc.  Den slags koster jo penge og derfor skal der være et fornuftigt kundeunderlag for at det kan lade sig gøre.
 
Der skal altid være eksisterende kunder og forhandlere på et marked før et MLM selskab vil etablere sig der, og dette er jo netop det store dilemma - ....
 
Men jeg er også ret ligeglad for jeg tjener gode penge alligevel (ecommerce i ForMor og international sponsering er langt mere lukrativt end de fleste tror).

Ja, kompensationsplanen er unik. Det har jeg forsøgt at fortælle MLM Danmark de sidste 6 1/2 år, men ikke ret mange har kunnet se det. Du kunne se det.  FLOT. Tak for det :))

Forresten, produkterne er så gode at jeg skam bruger mange af dem selv. DET må jeg nemlig godt!

Forresten, der er lager i Polen dvs. EU og flere af produkterne kan sikkert hentes derfra.

Venlig hilsen

Zoltan
http://www.networkmarketingsuccess.com
 
PS. Hvis du ikke "kan se dig selv i ForMor", så kast et blik på Fruta Vida International, som tilbyder 100% matching bonus på alle personligt sponserede forhandlere (Det er en UNIK frugt juice fra Amazonas, (hovedingrediensen, Acai Berry - er blevet varmt anbefalet af OPRAH), de har lager i UK) og konceptet er baseret på eget forbrug dvs. referral marketing). Se filmen på http://www.networkmarketingsuccess.com og ring 32 84 42 23 eller send en mail til marvin@loevenfeldt.dk hvis du er interesseret.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zoltan

Jeg er meget enig. Alt for mange fatter ikke den power der ligger i at sælge produkter online World Wide.
Vi har nu på under 1 år solgt SPAMfighter klienter til mere end 30.000 mennesker verden over og det med et marketing budget på under 200.000 kr.
Det kræver da at man sætter dig lidt ind i tingene og det tager nok nogle år før man får den store succes. Men der er nok en eller anden dansk ydmyghed over for den store verden som jeg finder både charmerende og tåbelig.
Det vil være cool hvis du kunne fortælle lidt mere om hvordan du skaber opmærksomhed omkring din butik i udlandet og hvad du ellers har lært.
Jeg har efterhånden, spredt ud over hele debatten, fortalt det jeg lige kunne komme på af hvad jeg selv har lært, men kunne du evt. komme med nogle "highlights"?

Dbh Martin
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)