Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tjener jeg egentlig på en varer ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 14
Fra  luxus Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.... 

jeghar brug for jeres super viden til lidt blandede ting

Jeg er retur på mit fuldtidsjob efter endt barsel, men i min barsel har jeg fundet en lille indtægts kilde, jeg gerne vil have som firma ved siden af mit job, men på sigt som fuldtid. Jeg starter fra minus på kontoen, så der er IKKE noget kapital pt. Det eneste jeg skal indkøbe er kontorartikelter til kvitteringer samt en computer. 

Jeg køber brugte design tasker fra USA - betaler told/moms ved ankomst til DK - jeg sætter tasken i stand, måske farver den i ny farve og sælger igen:

* Hvis jeg feks. køber tasken til 3000 kr. - betaler 800 kr i told/moms - farver tasken med materiale for 100 kr - bruger 12 timer på det - sælger tasken for 6.000 kr hvad er min fortjeneste så ???? hvad er min arb. tid værd feks. ?

* Jeg laver nøgleringe i læder hvor jeg stempler navn i med guld/sølv skrift på - det koster mig ca. 20 kr + 15 min. arbejdstid den får min kunde med som gave fordi de handler hos mig - kan jeg trække noget fra her ? 

* Jeg skal oprette firma - men selvom jeg har læst og læst kan jeg ikke se mig ud af hvilket jeg skal oprette, enkeltvirksomhed, interessevirksomhed, skal jeg have CVR ? eller noget helt andet ? 

På forhånd 1.000 TAK - Kate 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Din fortjneste pr. time er alt for dårlig til at du kan leve af det:

på en taske tjener du 2.100 DKK og du bruger 12 timer  2.100 / 12 =  175 DKK. pr. time .   Det er en for dårlig timeløn til at du kan leve af det i længden. husk på at du ingen løn har i ferie perioder.

For at få en højere indtjening bør du arbejde på at få taskerne til en lavere pris.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Men omvendt kunne det måske være en idé at sætte farten op, så du kan lave en taske på 6-8 timer, for så er lønnen bedre og det hele lidt sjovere.

En enkeltmandsvirksomhed kunne være optimalt, men der skal helst ikke være for mange huller i din produktion af tasker, hvis det skal hænge sammen.

// Lars

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

:-)

Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 14
Fra  luxus Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ak for svar .... Lars. Huller i produktionen????

Nu er det ikke alle der skal farves, andre kun shines op og her bruger jeg måske max 30 min. på den, andre skal der ikke ske noget med andet end tage billeder. 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da bare at komme i gang :-)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der er noget med brugtvarer og told/moms.

Jeg ville lige høre med John Hannover om hans mening, for jeg tror faktisk ikke at man skal betale hverken moms eller told af secondhand-varer.

Der er dog lige et firma, der er begæret konkurs af Skat, fordi de satte tingene lidt for meget i system med reparation af brugte mobiler, men i en lille målestok bør det ikke være et problem.

Hør ham ad! For så kan der være mange mange penge tjent da moms/told pengene jo ryger i egen lomme i stedet for.

Mvh Flemming

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis man er momsregistreret betaler man ikke moms ved importen fra USA- det er reverse charge som bogføres som importmoms. Er man ikke så kan man glemme moms regnskabsmæssigt

Jeg kan ikke se brugtmoms i spil her - og da der også laves ganske meget om på varen, så ville det næppe heller, hvis det var fra EU eller DK falde ind under brugtmoms

Hvad du tjener må alene regnes ud - hvis du er momsregistreret ud fra køb og salg uden moms medtaget men med told (som også rammer brugte varer) og fragt
Er du ikke momsreg så betaler du moms ved importen og så er den en udgift, til gengæld skal du ikke lægge moms på salget

Du skal være importregistreret uanset hvad for denne erhvervsmæssige import og normalt momsregistrerer man samtidigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Der er dog lige et firma, der er begæret konkurs af Skat, fordi de satte tingene lidt for meget i system med reparation af brugte mobiler, men i en lille målestok bør det ikke være et problem.

Der er da intet forbudt i at istandsætte brugte ing og sælge dem igen, så der må naturligvis være andre grunde til at SKAT såsom manglende moms eller skattebetaling.

Der hvor der virkelig kan være problemer, er mht. varemærke rettigheder, i øvrigt mener jeg heller ikke man må ændre på et eksisterende design ved f.eks at farve det.

Flemming:
for jeg tror faktisk ikke at man skal betale hverken moms eller told af secondhand

Hvordan er du kommet frem til at der ikke skal betales told eller moms.  Det vil jo ikke rigtigt give nogen mening hvis der ikke skulle, for så vil alle ting jo pludselig være brugte når de indføres i landet.

Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 14
Fra  luxus Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget spændende, og kan godt forstå der er mange der strå af inden de får gang i en butik med alle de regler, og især da de regler åbenbart ikke sådan er lige til at finde ud af ;0) men MEGET spændende, og takker for svar indtil videre 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)