Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkrævning af depositum ved forudbestilling?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige præcist dét der gør mig betænkelig. Jamen, det ska' æ' kom' an o' det da. Vi giver gerne 14 dages fortrydelsesret på den afgivne bestilling og returnerer gerne de 500 kroner hvis kunden fortryder, men vi vil gerne forpligte kunden der ud over. En bestilling skal medføre at kunden accepterer, at vi i midten af november gør varen klar til forsendelse og opkræver restbeløbet.

Vi gider bare ikke at forudbestille 10 eller 20 sæt og brænde inde med de fleste af dem; det har vi altså ikke råd til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har så bare svært ved at se, hvordan I forpligter kunden til noget som helst. En reservation på kundens kort har samme virkning, som et kontant depositum. Uagtet hvad, har kunden 14 dages returret og kan ikke aftale sig ud af dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

Jeg har så bare svært ved at se, hvordan I forpligter kunden til noget som helst. En reservation på kundens kort har samme virkning, som et kontant depositum. Uagtet hvad, har kunden 14 dages returret og kan ikke aftale sig ud af dette.

Her må jeg indrømme at jeg er nødt til at stå af. Vi vil gerne forpligte, men på ingen måder bondefange, kunden. Vi vil blot gerne sikre os, at når vi - på kundens vegne - afgiver en bestilling på 1 stk, så skal kunden også være forpligtet i den sidste ende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver ordret, at I gerne vil forpligte kunden og det er hvad jeg referer til - ikke at du vil bondefange nogen. Jeg vil derfor gerne frabede mig, at du antyder jeg skulle mene dette.

Jeg tror blot ikke jeg forstår din tankegang. Hvad er det du vil forpligte din kunde til? Kunden har 14 dages returret og et depositum, som jo blot er en mere kompliceret fremgangsmåde end en reservering på et betalingskort, er jo ikke noget som forpligter nogen. Kunden har stadig sin returret. Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad fordelen og hvad virkningen af et depositum skulle være.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

Du skriver ordret, at I gerne vil forpligte kunden og det er hvad jeg referer til - ikke at du vil bondefange nogen. Jeg vil derfor gerne frabede mig, at du antyder jeg skulle mene dette.

Ups, jeg havde ikke lige tænkt på at det kunne læses/opfattes sådan. Det var bestemt ikke min mening. Undskyld!

Jeg tror blot ikke jeg forstår din tankegang. Hvad er det du vil forpligte din kunde til? Kunden har 14 dages returret og et depositum, som jo blot er en mere kompliceret fremgangsmåde end en reservering på et betalingskort, er jo ikke noget som forpligter nogen. Kunden har stadig sin returret. Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad fordelen og hvad virkningen af et depositum skulle være.

Tankegangen er at fortrydelsesretten gælder fra det øjeblik man klikker på "Køb" og 14 dage frem - altså ikke helt frem til levering af varen. Udsigten til at miste sine 500 kroner er vel også med at at sikre at kunden mener det seriøst?

Jamen vi ER da i tvivl og det er derfor jeg kaster spørgsmålet ud her.

P.S. Vi har aldrig haft konflikter med vore webkunder, men denne situation er så speciel, at vi gerne vil sikre - ikke blot forretningen, men også at kunden bliver behandlet ordentligt og lovligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt okay, ingen sure miner herfra. Jeg ønsker naturligvis blot at understrege, at jeg ikke skriver den slags :)

Jeg tror dog, at du med din fremgangsmåde kommer i klinch med forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, sidste led. De 14 dage regnes fra det tidspunkt hvor forbrugeren har modtaget varen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

Jeg tror dog, at du med din fremgangsmåde kommer i klinch med forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, sidste led. De 14 dage regnes fra det tidspunkt hvor forbrugeren har modtaget varen.

- hvilket faktisk var mit oprindelige ærinde med opslaget. Vi vil gerne tilbyde vore kunder dette exeptionelle produkt, men vi er altså ikke vilde med udsigten til at 10-20 mennesker bestiller, men løber fra bestillingen EFTER at VI har afgivet bindende ordre hos leverandøren. Så er det jo OS der hænger på den og da vi - i dette særlige tilfælde - har skåret stort set al fortjeneste bort, så kan det jo blive et kostbart eventyr.

Vores prissætning tjener to formål: Dels vil vi gerne markere os på "postordremarkedet" i Europa og dels vil vi gerne give vore kunder en enestående mulighed for at erhverve denne udgivelse til en så lav pris som muligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre, at lovgivningen er i mod jer i dette tilfælde. Eventuelt må I forsøge at aftale returret med leverandøren :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, det er også det jeg frygter. Vi har dog et så godt forhold til vore kunder, at jeg ikke tror det bliver et stort problem, men i denne helt særlige situation (lav eller nærmest ikke eksisterende avance) vil rædselsseminariet være, at 20 bestiller, men at de 18 hopper fra af den ene eller anden grund.

Det vil koste os mange tusinde kroner i indkøb og det er helt usandsynligt at vi vil kunne sælge de "smuttede" bestillinger, til andre (eller i butikken) med mindre vi holder "udsalg" og sælger dem med stort tab.

Leverandøren er meget klar i spyttet: Det antal vi (forud)bestiller, er vi forpligtede til at aftage og der er ingen (gentager: INGEN) returret. Her er erhvervslivet altså væsentligt dårligere stillet end hr. og fru Jensen :-(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har besluttet at springe denne vare over. Med den indkøbspris og den bortbarberede avance, vil blot en enkelt smutter jo give hele projektet et stort underskud og så helligt er det altså ikke for os, selv om vi gerne ville have høstet den prestige der forbundet med det.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)