Hej,
Jeg blev gjort opmærksom på indlægget af en af vore kunder, og jeg tænkte, at jeg lige ville bruge et par minutter på at besvare - også selvom det er et par måneder for sent :-)
Det er korrekt, at vi på et tidspunkt havde store problemer med en enkelt server. På det tidspunkt stod alle vores servere i Holland, og det var altså ikke vores eget hardware, så vi var afhængige af, at vores udbyder kunne sende en tekniker ud og kigge på problemet. Vi havde lavet flere tests, og vi fandt hurtigt ud af, at det var den ene disk i vores RAID array, der var stået af - så vores udbyder skulle blot have skiftet denne. De var dog ikke helt så samarbejdsvillige, som vi havde håbet, så i stedet valgte vi at få kørt en helt ny server op (men dette tager selvfølgelig også noget tid). Alt kørte herefter helt fint.
Lidt efter overtog vi en anden virksomhed, der havde eget hardware, som kunne bruges til at hoste fra, så vi fik rykket virksomhedens servere ud i et nyt datacenter, og langsomt begyndte vi at flytte kunder fra vores hollandske servere til dem i Danmark. Her var der kortvarigt et problem, der krævede en genstart af en af de nye maskiner, og dette skulle have været meldt ud til alle berørte kunder, men af en eller anden årsag kan vi se efterfølgende, at nogle mails ikke blev afsendt pga. fejl, på trods af vores systemer meldte OK. Normen hos os er, at hvis en nedetid er planlagt, så varsler vi altid om dette - det har været ren uheld, at nogle kunder ikke modtog varsling herom.
Det er umuligt at komme til deres support
Jeg beklager, hvis du mener, det er tilfældet. Vores statistikker siger, at der ikke går en time, før der i gennemsnit er lavet et svar - dette gennemsnit dækker over både weekender, helligdage og også udenfor arbejdstiderne. Som regel går der ikke meget mere end et par minutter :-)
Hvis systemerne har været nede, så er årsagen til forlænget svartid muligvis, at vi har arbejdet på at få systemet op at køre igen.
I netop dit tilfælde kan jeg se, at du skrev ind klokken 10:20, og 10:49 havde jeg løst problemet og sendt en opdatering tilbage til dig :-)
Vi havde lige en træls periode, men tingene kører nu bedre end før. Systemerne er blevet sikret bedre, og vi har lavet nogle småoptimeringer hist og her, der giver bedre loadtider - og så har alle vores pakker fået øget de tildelte ressourcer :-)
Med venlig hilsen
Dennis Hermannsen
cHosting ApS